Kellysbicycles Napisano 1 Sierpnia 2010 Napisano 1 Sierpnia 2010 Mam pytanie. Od tygodnia posiadam kellysa madmana z hamulcami hayes sroker ride hudraulic disc. Podczas przyśpieszania przy prędkościach od 20km/h przednia tarcza zaczyna drgać wydając irytujący odgłos. Czy to normalne? Może hamulce muszą się dotrzeć? Czy jednak są to źle wyregulowane hamulce? Co wy sądzicie o tym? Dziękuję z góry za wasze opinie.
Rocky Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Posiadam identyczne hamulce i nic takiego nie zauważyłem, od czasu do czasu tylko zadzwonią, ale ogólnie jest ok. W czasie przyspieszania nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków. Może po prostu je wyreguluj lub sprawdź tarcze (pod kątem odkształceń)...
hero9978 Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Jak masz nie daleko serwis jedz niech ci zrobią na gwarancji.
bros Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Dzieje się tak tylko podczas przyśpieszania? Wystarczy delikatnie przyśpieszyć, czy trzeba mocno depnąć na pedały? Może to kwestia sztywności ramy a nie źle wyregulowanych hamulców.
pomirot Napisano 2 Sierpnia 2010 Napisano 2 Sierpnia 2010 Mam ten sam hamulec, a miałem ten sam problem. Zacząłem od wymiany okładzin na metale i tarczy ze 180 na 160. Nic się nie zmieniło. W serwisie powiedzieli, że ta konfiguracja tak ma (!), tzn. amor Manitou Minute, Hayesy - podobno miękki amor. Średnio miałem ochotę wymieniać nowy amortyzator, więc pojechałem do innego serwisu. Pojawiła się teoria wpadającej w wibracje opony (z przodu miałem Schwalbe Rocket Ron)... i sprawdziło się. Otóż bieżnik w tej oponie ma dosyć duże odstępy i przy większej prędkości (u mnie około 25km/h) zaczynała dzwonić tarcza z przodu. Wymianka opony na Ralph Racing EVO załatwiła sprawę.
Kellysbicycles Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Napisano 2 Sierpnia 2010 Mam ten sam hamulec, a miałem ten sam problem. Zacząłem od wymiany okładzin na metale i tarczy ze 180 na 160. Nic się nie zmieniło. W serwisie powiedzieli, że ta konfiguracja tak ma (!), tzn. amor Manitou Minute, Hayesy - podobno miękki amor. Średnio miałem ochotę wymieniać nowy amortyzator, więc pojechałem do innego serwisu. Pojawiła się teoria wpadającej w wibracje opony (z przodu miałem Schwalbe Rocket Ron)... i sprawdziło się. Otóż bieżnik w tej oponie ma dosyć duże odstępy i przy większej prędkości (u mnie około 25km/h) zaczynała dzwonić tarcza z przodu. Wymianka opony na Ralph Racing EVO załatwiła sprawę. Dzieje się tak tylko podczas przyśpieszania? Wystarczy delikatnie przyśpieszyć, czy trzeba mocno depnąć na pedały? Może to kwestia sztywności ramy a nie źle wyregulowanych hamulców. Posiadam widelec SR Suntour Raidon RLD i opony maxxis ignitor 1,95 Bierznik w oponie nie ma sporych odstępów. A poza tym nie będę wymieniał opon w rowerze którego posiadam 8dni. Ale dzięki za pomoc. jeszcze dopytam się w serwisie tak jak to któryś z kolegów doradził. Dzieję się to przy prędkościach powyżej 20 km/h nawet jak "kulam" się z górki i nie ruszam pedałów. Jeśli puknę palcem w tarczę to zaczyna wibrować ale nie na tyle mocno by uderzać o klocki.
ugupu Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 W takim razie, skoro nic nie można na to poradzić, trzeba się przyzwyczaić.
SeCoR Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Pierwszy raz słyszę o takim przypadku że tarcza przy 20km/h zaczyna hałasować. Według mnie to może być wina niedotartych klocków i ew. minimalnego skrzywienia tarczy która przy większych prędkościach może być wprowadzona w rezonans przez klocki. U mnie było tak że jak niezależnie czy szybko lub wolno jechałem leciuśko przycisnąłem klamkę od hamulca i wpadał w taki rezonans (bardzo głośny) ale po paru wypadach w ostrzejszy teren już tak nie robi. Ja bym proponował dobrze się przyjrzeć czy klocki nie stykają się z tarczą nawet minimalnie i ew. to wyregulować o ile się da.
Miecho87 Napisano 8 Sierpnia 2010 Napisano 8 Sierpnia 2010 Również obstawiam bieżnik opony - powyżej pewnej prędkości powoduje drgania rezonansowe.
Kellysbicycles Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Napisano 11 Sierpnia 2010 Dzięki za wasze odpowiedzi i starania się mi pomóc! Przyczyna była bardzo banalna. Nie była to tarcza tylko odblaski na szprychach które drgały, udeżały o szprychy i w konsekwencji powstawał ten właśnie dźwięk .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.