andrzi1995 Napisano 22 Lipca 2010 Napisano 22 Lipca 2010 Zastanawiam się nad kupnem hamulców hydraulicznych. Teraz mam w rowerze Avid BB5 ale chcę coś mocniejszego który z nich będzie lepszy: Tektro Auriga Comp Tektro Auriga Avid Juicy 3 Myślałem żeby kupić 2 z tych i w jednym skrócić przewód i dać na przód co o tym myślicie?
enduroriderPL Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Zastanawiam się nad kupnem hamulców hydraulicznych. Teraz mam w rowerze Avid BB5 ale chcę coś mocniejszego który z nich będzie lepszy: Tektro Auriga Comp Tektro Auriga Avid Juicy 3 Myślałem żeby kupić 2 z tych i w jednym skrócić przewód i dać na przód co o tym myślicie? Wszystkie 3 to popularne modele i jeżeli poszukasz to na pewno znajdziesz wszystkie plusy i minusy systemów. Auriga ma większą klamkę niż J3, która przywodzi na myśl takie rekreacyjne zastosowanie.
afly Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Od razu odradzę Tektro Auriga - miałem, i hamowały gorzej od mechanicznych Tektro IO (ważę 84kg). Pozytywne opinie widziałem na temat hamulców Shimano Deore M595. edit
Gothic Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Kolego andrzi1995, zmień zaciski na BB7, a nie pakuj się w hydrauliki z najniższej półki. Do tego używane...
andrzi1995 Napisano 23 Lipca 2010 Autor Napisano 23 Lipca 2010 Ok czyli kupić same zaciski, myślałem też nad zmianą klamek(teraz ma zwykłe tektro) na Avid fr5 co o tym myślisz??Aha i mógłbyś mi podać stronkę gdzie znajdę same zaciski bo na allegro są całe komplety.
Gothic Napisano 23 Lipca 2010 Napisano 23 Lipca 2010 Zaciski sprzedawane są razem z tarczami i adapterami. Celowałbym w ebay lub allegro.
andrzi1995 Napisano 23 Lipca 2010 Autor Napisano 23 Lipca 2010 A opłaca się zmienić jeszcze te klamki, i czy dużo da jak zmienię tarcze z przodu ze 185mm na 203mm, a z tyły ze 160mm na te 185mm?? BB7 BB7 BB7 Znalazłem takie komplety na ebay.pl pisze ,że jest [front&rear] Czy opłaca się kupić któryś z nich?
Gothic Napisano 25 Lipca 2010 Napisano 25 Lipca 2010 Musisz być bardziej szczodry w udostepnianiu danych wyjściowych. Napisz coś o swej wadze, stylu jazdy, widelcu i używanych klamkach. Nie jestem wróżem... Kwestia opłacalności to temat do do indywidualnych rozważań. Pzdr
elibike Napisano 25 Lipca 2010 Napisano 25 Lipca 2010 Mam tektro auriga comp od paru dni i moge powiedziec ze hamuja bardzo dobrze przy mojej wadze 72kg tylko modulacja mnie nie zadowala chociaz nie mam porownania bo jezdzilem ponad rok bez zadnego hamulca. Ogolnie polecam z uwagi na niska cene, hamuja mocno, problemow nie ma, mysle ze sa solidne, modulacja niby jest chociaz nie chce sie o niej wypowiadac nie majac porownania, pojecia. Mam nadzieje ze modulacja sie poprawi z czasem chociaz TROCHE jej tam jest
andrzi1995 Napisano 27 Lipca 2010 Autor Napisano 27 Lipca 2010 Ważę 47 kg, Tektro bez modelu(?)Duro triple po tuningu tarcza 185mm avid. Jeżdżę trochę Dh ale teraz bardziej ditr ale też normalnie.
Gothic Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Przy takiej wadze, jeżdżąc DH nawet z Czomolungmy, 160/140 jest IMO OK. Reszta to przerost formy nad treścią. Osobiście mam 180/160 i rower stawiam dęba w każdej sytuacji, a ważę circa 40 kg więcej.
afly Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Przy takiej wadze, jeżdżąc DH nawet z Czomolungmy, 160/140 jest IMO OK. Reszta to przerost formy nad treścią. Osobiście mam 180/160 i rower stawiam dęba w każdej sytuacji, a ważę circa 40 kg więcej. Słaby wymiernik, w jeździe DH po to bierze się duże tarcze aby dobrze odprowadzały ciepło oraz im większa tarcza tym krótsza droga hamowania - a wiadomo downhill to jazda w "dół". Ja waże 84kg i mam tarcze 160/160 (też blokują mi się koła), ale na pewno gdybym miał jeździć w DH musiałbym mieć z przodu 203mm. Co do wagi andrzi1995 zestaw 160/160 lub 180-185/160 jeżeli piszemy rzeczywiście o DH i wiemy o co w tym chodzi, inaczej tak jak napisał Gothic zestaw 160/140, chociaż brałbym 160/160 (łatwiej dostępne tarcze w dobrej cenie).
Gothic Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Jakoś wątpie by zawodnik o wspomnianej wadze jakoś szczególnie nagrzać tarcze. Poza tym, zaproponowałem mechaniczne zaciski, którym zjawisko fadingu jest obce. Zatem gdzie tu problem?
andrzi1995 Napisano 28 Lipca 2010 Autor Napisano 28 Lipca 2010 A co myślisz o tych co dałem linki z ebay.pl??
enduroriderPL Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 Poza tym, zaproponowałem mechaniczne zaciski, którym zjawisko fadingu jest obce. Zatem gdzie tu problem? SŁUCHAM??? Od kiedy spadek skuteczności hamowania spowodowany wysoką temperaturą NIE dotyczy tarczówek mechanicznych?
Lbx Napisano 28 Lipca 2010 Napisano 28 Lipca 2010 SŁUCHAM??? Od kiedy spadek skuteczności hamowania spowodowany wysoką temperaturą NIE dotyczy tarczówek mechanicznych? koledze chyba chodziło o zagotowanie płynu ;]
Gothic Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 SŁUCHAM??? Od kiedy spadek skuteczności hamowania spowodowany wysoką temperaturą NIE dotyczy tarczówek mechanicznych? A gdzie ja napisałem, że nie dotyczy? Dotyczy, jednak w znacznie mniejszym stopniu, gdyż mechaniki nie są narażone na fading będący wynikiem zagotowania płynu hamulcowego. Pzdr
wojtekkrakow Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 Co za różnica czy mechanik czy hydraulik skoro o wiele szybciej przegrzewają się klocki niż zagotuje płyn i to one głównie odpowiadają za spadek siły hamowania na długich zjazdach.
Gothic Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 No to jestem totalnie zaskoczony, gdyż do tej pory sądziłem, iż to właśnie zagotowany płyn jest dominującą przyczyną spadku skuteczności hamowania, a zagrzane klocki i tarcze miały mieć marginalny wpływ.
enduroriderPL Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 Co za różnica czy mechanik czy hydraulik skoro o wiele szybciej przegrzewają się klocki niż zagotuje płyn i to one głównie odpowiadają za spadek siły hamowania na długich zjazdach.Dokładnie tak jest. Gothic fadeing czyli spadek skuteczności układu hamulcowego dotyczy wszystkich systemów hamulcowych bez względu na to czy sa one uruchamian hydrauliczne czy mechaniczne. Hamulce mechaniczne są na to narażone dokładnie tak samo jak i hydrauliki bo jedne i drugie generują tarcie w miejscu styku tarczy i klocków. Jeżeli temperatura gwałtowanie rośnie to układ nie jest w stanie odprowadzić więcej ciepła i spada wydajność klocków. Można bez problemu zagotować mechanika z tarczą 203mm do tego stopnia, że przestanie w ogóle zwalniać a po polaniu tarczy wodą jest chmura pary. Gdyby zaufać Twojemu tokowi rozumowania to powinno być to niemożliwe a jak najbardziej jest Poza tym jest jeszcze jedna kwestia, w czasie długich i mocnych hamowań palce męczą się dużo mniej na hydraulice niż na linkach więc zanim klocki zaczną się buntować jest spora szansa, że ręce odmówią posluszeństwa. Płyn hamulcowy można zagotować, ale on też musi mieć źródło ciepła żeby zaczął wrzeć.
andrzi1995 Napisano 29 Lipca 2010 Autor Napisano 29 Lipca 2010 Ok widzę ,że lekka dyskusja została wywołana. Teraz już kompletnie nie wiem co zrobić może tak na koniec ktoś powie co kupić??
enduroriderPL Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 Ok widzę ,że lekka dyskusja została wywołana. Teraz już kompletnie nie wiem co zrobić może tak na koniec ktoś powie co kupić?? Litośc Przeczytaj wątek i zdecyduj sam. Czego nie rozumiesz to poszukaj w archiwum bo na ten temat jest bardzo dużo napisane. Decyzje zawsze podejmujesz sam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.