Skocz do zawartości

[rower] Gary Fisher Big Sur by Gothic


Gothic

Rekomendowane odpowiedzi

Oto specyfikacja roweru, który złożyłem w tym roku. Budując rower przyświecała mi idea posiadania sprzętu będącego kompromisem między możliwościami ekonomicznymi, wytrzymałością a wagą sprzętu. Wydaje mi się, że cel osiągnąłem w stopniu przynajmniej zadowalającym. Maszyna sprawuje się doskonale, cieszy moje oko i jestem z niej dumny.

Rzecz jasna, poniższa specyfikacja, jak na domorosłego konstruktora przystało, jeszcze niejednokrotnie ulegnie zmianie. I już dziś wiem, iż najbliższe urodziny obfitować będą w rowerowe podarki. Proszę o konstruktywną krytykę oraz sugestie ewentualnych zmian na podstawie zamieszczonej rozpiski. Zdjęcia będą wkrótce jak tylko znajdę ładną scenerię...

 

Bar ends (Rogi): AMOEBA BE-M110 (waga z korkami) - 90 g.

Bottle cage (Koszyk na bidon): Tacx Tao - 37 g.

Brake (Front) (Hamulec przedni): Avid BB7 MTB + Accend Blade 180 mm (112 g.) - 315 g.

Brake (Rear) (Hamulec tylny): Avid BB7 MTB + Accend Blade 160 mm (92 g.) - 295 g.

Brake levers (Klamki): Tektro MT 5.0 Carbon Eclipse - 162 g.

Cables (Pancerze i Linki): YPK Teflon + Clark’s Pre-Lube Carbon - b.d.

Cassette (Kaseta): Sram PG-850 11-32 - 310 g.

Chain (Łancuch): Sram PC-850 (skrócony o 8 ogniw) - 289 g.

Computer (Licznik): CATEYE Velo 8 CC-VL810 - b.d.

Crankset (Korby): Shimano SLX LX fc-m660 2009 z wkładem (zmodyfikowane o Token AL-K083) - 878 g.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX FD-M660 LX (zmodyfikowana o Vincere Titanium, ważące 4 g.) - 165 g.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT Shadow RD-M772-SGS (zmodyfikowana o śruby wózka KCNC

ważące 1,5 g. i kółka Token TK1711 ważące 20g./kpl.) - 220 g.

Fork (Widelec): 2008 RST TITAN AIR-RL - 1970 g.

Frame (Rama): 2008 Gary Fisher Big Sur 21” - 1750 g.

Grips (Chwyty): RITCHEY Ergo WCS - 34 g.

Handlebar (Kierownica): AMOEBA HB-M110 - 123 g.

Headset (Stery): 2009 RITCHEY PRO Logic (zmodyfikowane o kapsel RITCHEY Carbon ważący 5 g.) - 130 g.

Pedals (Pedały): SCOTT SPD - 370 g.

Seat (Siodło): 2008 SELLE ITALIA Prolink Gel Flow - 250 g.

Seatpost (Sztyca): ZERO Carbon - 27.2 x 300 mm - 208 g.

Seatpost clamp (Zacisk sztycy): BONTRAGER - 26 g.

Shifters (Manetki): SRAM Trigger Attack - 260 g.

Skewers (Zaciski kół): DARTMOOR -

Spacer (Podkładka pod mostek): TOKEN TKC3520 - 11 g.

Stem (Mostek): RACEFACE Ride 90 mm - 150 g.

Tire (Front) (Opona przednia): SCHWALBE Furious Fred 26 x 2.0 - 320 g.

Tire (Rear) (Opona tylna): SCHWALBE Furious Fred 26 x 2.0 - 320 g.

Tubes (Dętki): SCHWALBE XX-Light - 190 g.

Wheel front: (Koło przednie):

- Hub (Piasta): 2008 DARTMOOR X-Rolls 36 h (waga z zaciskiem) - 210 g.

- Rim (Obręcz): 2008 DARTMOOR Fortress - 630 g.

- Spokes (Szprychy): DARTMOOR czarne - 266 g.

- Nipples (Nyple): DARTMOOR czarne - 10,8 g.

- Rim tape (Opaska): KENDA - b.d.

Wheel Rear: (Koło tylne):

- Hub (Piasta): 2009 DARTMOOR X-Force 36 h (waga z zaciskiem) - 449 g.

- Rim (Obręcz): 2009 DARTMOOR Fortress - 650 g.

- Spokes (Szprychy): DARTMOOR czarne - 266 g.

- Nipples (Nyple): DARTMOOR czarne - 10,8 g.

- Rim tape (Opaska): KENDA - b.d.

 

- Misc : (Inne):

Chainstay cover (Osłona pod łańcuch): DARTMOOR Kevlarr - b.d.

Alloy bolts (Śruby aluminiowe): a2z - 4 sztuki czarnych śrub “bidonowych” - b.d.

 

- Total (Razem): 11.365,6 g. +

 

P.S. Podane wyżej wagi są efektem moich internetowych poszukiwań i kalkulacji. Nie posiadam dokładniejszego od wagi łazienkowej sprzętu, więc trudno mi podać rzeczywistą masę. Tym samym proszę o weryfikację powyższych informacji.

 

P.S. II Dziękuję mej lubej za cierpliwość, całemu forum rowerowemu za inspirację i Panu Fisherowi za wynalezienie roweru górskiego.

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wyedytować powyższy tekst, więc spamuję własny wątek, aby dodać zdjęcia. Fotki zrobione niestety w domu, a nie w plenerze jak pierwotnie planowałem. Powód prozaiczny - zapomniałem zabrać aparat na wycieczkę o_O

 

Oto i Gary:

 

_8241384.jpg

 

_8241390.jpg

 

_8241389.jpg

 

_8241388.jpg

 

_8241386.jpg

 

_8241381.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...