Skocz do zawartości

[support, przerzutki, korba] Jakie czesci beda dobre?

jesio3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam rower GTIX MASTER, chce wymienic w nim kilka czesci, ale jestem w tech sprawach zielony, prosze o pomoc, musze wymienic:

-suport(nie wiem jaki rozmiar)

-korbe razem z zebatka

-przerzutki tyl i przod(jakies lepsze)

za te rzeczy chce zmiescic sie w granicach 150 zl

We wtorek bede w decathlonie, wiec jesli warto tam cos kupic to napiszcie co. Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Napisano

Masz rower niskiej klasy i pewnie nie jesteś w tematach rowerów zbyt zorientowany także pytania do ciebie:

1. Suport dobiera się pod rozmiar mufy w ramie i pod korbę. Mufę masz na 99.99% o rozmiarze 68, także szukaj tylko informacji z jakiej szerokości suportem powinna pracować ta nowa korba.

2. Korba.. Jaka? Przełożenia standardowe {górskie} tzn 42/34/24 lub 44/32/22, czy też tzw "twarde" turystyczne - 48/38/28 lub 48/36/26.

3. Przednia przerzutka - zależna od korby. Czy będzie ta "górska" czy "turystyczna" musisz kupić jedną lub drugą, bo różnią się długością wózka {element trzymający łańcuch w obrębie zębatek w korbie i przerzucający go na inne zębatki}

4. Przerzutka tył. Zapewne masz manetki shimano lub jakieś inne wynalazki, ale SRAM'a manetek nie masz. {mogę się mylić}.

Powinieneś wtedy szukać przerzutki shimano, klasy jakiejkolwiek {acera i alivio wystarczają większości niewymagających zwyczajnych rowerzystów}

Musisz jednak sprawdzić czy masz w ramie dziurę pod montaż tej tylniej przerzutki, czy też obecna przerzutka jest montowana "na hak".

Jeżeli na hak to kupujesz przerzutkę montowaną na hak, a jeśli masz ten otwór to wtedy acera/alivio/deore stoją przed tobą... otworem :o

Ps. Możesz się w 150zł nie zmieścić.

Ps2. Poczytaj przy okazji ten temat http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=50658 {podobne zagadnienia} oraz wiele innych tematów, o korbach czy przerzutkach.

Napisano