Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Chcę zakupić pierwsze u-locki w karierze i potrzebuję porady od praktyków. Mamy spore elektryczne fulle Bergamont E-trailster 130  o przekroju ramy w miejscu montowania baterii 100x90mm i szerokości poprzecznej górnej ramy średnio 70mm. 

Najbardziej odpowiadałby mi zakup Liteloka X1 z rozmiarem wewnętrznym 19,8x10mm i ewentualnie mogę się skusić na prawie o połowę droższego X1 Plus o wymiarach 25,5 x 10mm. Wiem, że nie obejmę nimi tylnego koła 29 cali z rurą podsiodłową i pozostają mi do kotwienia raczej wyłącznie elementy ramy pod kierownicą, górnej i ewentualnie połączenia górnej i podsiodłowej. 

Kieruję pytanie do praktyków, używających z natury szerszych rowerów elektrycznych, czy warto szarpać się finansowo na dłuższe zamkniecie dla lepszego komfortu czy Wasza praktyka wskazuje, że w 20cm da się temat spokojnie ogarnąć na stojakach rowerowych, lub innych miejscach w przestrzeni publicznej?

Napisano

Jak masz wolne środki, to weź większy. Mam X1 (nie było wtedy Plusa), i czasem (/ zazwyczaj) ciężko to zapiąć do czegoś. Jeżeli się da, to najczęściej za górną część ramy. Mam też Onguard 8000 o wym. 260x115mm, i tu już jest dużo swobodniej. 

Ale: weź pod uwagę jak to chcesz przewozić. Jeżeli zapięte oryginalnym uchwytem do ramy, to zależnie od kształtu może to nie wejść w jej trójkąt. U mnie jedyna opcja mocowania X1 na ramie to uchwyt trochę po skosie i lekko z boku ramy. X1 Plus już by mi tak nie wszedł.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Zapp napisał:

Jak masz wolne środki, to weź większy. Mam X1 (nie było wtedy Plusa), i czasem (/ zazwyczaj) ciężko to zapiąć do czegoś. Jeżeli się da, to najczęściej za górną część ramy. Mam też Onguard 8000 o wym. 260x115mm, i tu już jest dużo swobodniej. 

Ale: weź pod uwagę jak to chcesz przewozić. Jeżeli zapięte oryginalnym uchwytem do ramy, to zależnie od kształtu może to nie wejść w jej trójkąt. U mnie jedyna opcja mocowania X1 na ramie to uchwyt trochę po skosie i lekko z boku ramy. X1 Plus już by mi tak nie wszedł.

Dzięki wielkie, rozumiem, że masz elektryka, bo z opisu ramy zwątpiłem. Sorry, za pytanie, ale z czego wynika, że X1 to problem w złapaniu czegoś? Wprawdzie do tej pory używałem innych zapięć, ale na mój rozum, albo jest do czego złapać, albo w ogóle nie. Teoretyzując w głowie, biorę szerokość ramy, przeciętny rozmiar pochwytu, jakiś niewielki luz pomiędzy i wychodzi mi, że wszędzie dostawię rower jeśli tylko jest do czego, bo jeśli nie ma to i 5 cm dłuższy ulock niczego nie wniesie. Może czegoś nie uwzględniłem, bo nie zaprzeczam, że dla ogólnego komfortu lepiej mieć dłuższy niż krótszy. Właściwie podejrzewam, że zostaje użyteczną głównie górna część ramy.

Czy ciężko jest zapiąć coś X1, bo trzeba bardziej manewrować dosuwając nielekki rower, czy z innego powodu?

Planuję troczyć do bagażnika.

Edytowane przez bart50

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...