Skocz do zawartości

[2500-3000zł] MTB - szosa, szutry, lasy. Dystanse ok. 60-100km

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Od roku jestem posiadaczem szosy i poszukuję czegoś, do zaspokojenia potrzeby jazdy po lasach, szutrach i ścieżkach. Jestem amatorem, ale lubię dać sobie wycisk, poza tym pewnie MTB będzie służył jako narzędzie do pojeżdżenia bardziej siłowo niż szosą 😉

Głównie robię wycieczki w okolicach 50 km, ale zdarza się 100km, więc chciałbym by rower był na takie dystanse w miarę wygodny. Obecnie posiadam MTB 26 na ramie 21cali, który jest mocno przewymiarowany i niestety zdarzają się bóle lędźwiowe po dłuższych wyjazdach, dlatego dla bezpieczeństwa odstawiłem go na bok na przejazdy do pracy czy sklepu.

Nie zależy mi na marce - bardziej na wyglądzie ramy, chciałbym w podanym budżecie wycisnąć jak najwięcej, głównie pewnie skupiając się na osprzęcie, by rower był w miarę przyszłościowy.

Koła w jakie celuję, to raczej 29 cali - głównie na podstawie przeczytanych w internecie artykułów 😉 2 Blaty z przodu wydaje mi się będą optymalne. Myślałem nad 1, ale to chyba jeszcze za wysokie progi.

Rowery które wydają się satysfakcjonujące w tej cenie, to:

https://www.tabou.pl/mtb/blade-29-3-0-2020

https://nrowery.pl/mtb-29/132-cayon-da-dr.html

https://nrowery.pl/mtb-29/146-viking-dr.html

Problemem są dwie kwestie:

1. Nie wiem jak odczytać geometrię rowerów MTB, by wiedzieć, czy jest to model bardziej sportowy czy na dłuższe dystanse, dlatego nie mam pojęcia jakie są większe różnice pomiędzy powyższymi modelami.
  2. Nie wiem jaki dobrać rozmiar ramy. Jak wspominałem powyżej, obecnie mam mocno przewymiarowaną ramę i chcę ten błąd naprawić. Moje wymiary to: 178cm wzrostu i 79,5 cm długość nogi (bez butów). Jestem na pograniczu 17 i 19 cali i nie wiem czy powinienem pod swoje potrzeby bardziej celować w mniejszą czy większą ramę.

Czy jakieś inne rowery w tym budżecie są jeszcze godne polecenia? Dobrze jakby były dostępne w Polsce 😉

Napisano