Skocz do zawartości
Bonthyc

[suport] Demontaż suportu na klin w rowerze Ural

Rekomendowane odpowiedzi

Bonthyc
Napisano (edytowane)

To mój pierwszy post więc przede wszystkim witajcie!:) Teraz do rzeczy, pragnę zrobić remont starego roweru Ural. Suport wygląda jak na poniższych zdjęciach.

Strona prawa (napędu):
https://drive.google.com/file/d/104Wckswo7R_ElE2QE3EOGcUYmMBRnR6d/view

Strona lewa
https://drive.google.com/file/d/1wwKjblt81jgqM2qox4jhegbfu9tbxCmk/view

W jaki sposób zdemontować widoczne na zdjęciach osłony? Są one na klucz hakowy i zgadywałbym, że będą nakręcane na gwint jednak wertując forum natrafiłem w wątku:

https://www.forumrowerowe.org/topic/220015-suport-demontaż-suportu-na-klin/

Na takie zdjęcia już po demontażu wspomnianych osłon.

https://www.forumrowerowe.org/uploads/monthly_07_2017/post-131005-0-36090000-1499991487.jpg
https://www.forumrowerowe.org/uploads/monthly_07_2017/post-131005-0-71657000-1499991495.jpg

Nie widać tutaj żadnego gwintu, jest tylko wyżłobienie.:ermm: W jaki sposób i w jakiej kolejności zdemontować ten suport? Zgadywałbym, że najpierw kluczem do rur kręcąc w prawo odkręcam tą kontrnakrętkę po stronie lewej, a potem te dwie osłony? Dajcie proszę znać co o tym myślicie bo nie chcę niczego zniszczyć.

 

Edytowane przez Bonthyc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danuel

Gwint jest na ośce, a nie w mufie. Jak nie masz "szpecjalnego" klucza to nawet śrubokrętem się da wykręcić. Czy jest jakaś konkretna kolejność? Raczej wątpię, odkręcaj najpierw wewnętrzną śrubę, pod nią będziesz miał wianki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bonthyc

Dzięki za odpowiedź!:) Do tej "wewnętrznej" nakrętki pasuje mi klucz hakowy ze starego klucza rowerowego wyciętego z blaszki jakie kiedyś dodawano do rowerów. Do tej zewnętrznej niestety nie pasuje i stąd pomysł użycia żabki. Czyli najpierw odkręcam tą "wewnętrzną" nakrętkę a potem "zewnętrzną"? Wydawało mi się, że kolejność powinna być odwrotna. Mówię o zdjęciu poniżej (dodatkowo zrobiłem opisy) bo nie wiem czy w pierwszym poście dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi.

https://drive.google.com/file/d/12QCnm9hLH2ShBhKTNcYQOlyMbPi7Mwc8/view

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danuel

Powiem ci tak, przez ostatnie pół roku miałem tak z 7 starych "ukrain" w których grzebałem w napędzie. Każda miała nieco zmodyfikowany suport thompsona. Pokombinuj, pokręć - to nie jest skomplikowany mechanizm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×