Paulo21 Napisano 10 Maja 2020 Napisano 10 Maja 2020 Czesc. Z racji, ze trzeba zaczac troche jezdzic to troche odswiezylem rower. Staralem sie w miare robic to z glowa, ale cos moj naped nie dziala do konca jak potrzeba. Owszem, wszystkie biegi chodza ladnie i cicho ale problem zaczyna sie przy przelozeniu 3x7/3x8. Czuc wtedy takie drzenie/wibracje oraz przy mocnym nacisnieciu na pedaly takie jakby ocieranie lancucha o przerzutke. Przy lzejszym pedalowaniu tez to slychac ale mniej. Czuc tez takie mrowienie/wibracje/drzenie na pedalach na tych biegach. Wszystkie przerzutki dzialaja, naped raczej nie jest zuzyty bo duzo ani dlugo nie jezdzilem na nim. W czy momze byc problem, bo mnie to wyglada na problem z suportem. Jak krece korba bez lancucha to jest cicho, nie czuc nic. Piasta jest nowa, czy takie falowanie na nowej piascie to norma? Ponizej wrzucam co siedzi w rowerze i filmiki na yt. Bede wdzieczny za podpowiedzi -korba alivio fc-m430 44x32x22 -suport shimano bb-un26 -przerzutka tylna deore m591 -lancuch wipperman 804 -kaseta shimano hg51 11-30t -piasta przod/tyl deore m6000 Falowanie kasety Falownie korby
Lawstorant Napisano 10 Maja 2020 Napisano 10 Maja 2020 1. Falowanie kasety wygląda w normie. U mnie wygląda tak samo 2. Przednia przerzutka jest za bardzo wychylona na zewnątrz. Powinieneś zmniejszyć naciąg linki i ograniczyć przerzutkę śrubą H. Tutaj poradnik o ustawianiu przedniej przerzutki od Park Toola: Spoiler 3. Widać bicie zębatki. Może to być krzywa tarcza, może korba być krzywo osadzona na osi suportu. Ogólnie na kwadracie łatwo założyć korbę krzywo albo przegiąć ją mocnym depnięciem, kiedy nie była dokręcona z siłą tysiąca słońc. Podczas jazdy też może się ruszać. Zdejmij korbę ściągaczem, załóż ponownie, dokręć z wyczuciem ale i tak MOCNO ILE WLEZIE i zobacz czy przeszło.
SoloTM Napisano 11 Maja 2020 Napisano 11 Maja 2020 Łańcuch jest stary czy wymieniałeś ? Krzywa oś suportu minimalnie - stąd bicie. ( to najczęstsza - 90 % przyczyna bicia ) Jeśli wszystkie zębatki falują tak samo ( jednocześnie ) a korba jest założona prawidłowo - w sensie dokręcona mocno to oś suportu krzywa. Mrowienie napędu, chrobotanie bez ocierania to objaw niekompatybilnego zużycia - np. nowy łańcuch a stara kaseta/koronki korby.
Paulo21 Napisano 11 Maja 2020 Autor Napisano 11 Maja 2020 10 godzin temu, Lawstorant napisał: 1. Falowanie kasety wygląda w normie. U mnie wygląda tak samo 2. Przednia przerzutka jest za bardzo wychylona na zewnątrz. Powinieneś zmniejszyć naciąg linki i ograniczyć przerzutkę śrubą H. Tutaj poradnik o ustawianiu przedniej przerzutki od Park Toola: 3. Widać bicie zębatki. Może to być krzywa tarcza, może korba być krzywo osadzona na osi suportu. Ogólnie na kwadracie łatwo założyć korbę krzywo albo przegiąć ją mocnym depnięciem, kiedy nie była dokręcona z siłą tysiąca słońc. Podczas jazdy też może się ruszać. Zdejmij korbę ściągaczem, załóż ponownie, dokręć z wyczuciem ale i tak MOCNO ILE WLEZIE i zobacz czy przeszło. Ad.1 - to dobrze uspokoiles mnie bo myslalem, ze z nowa piasta jest cos nie tak Ad.2 - Poprawie ja, chociaz dziala w zasadzie bezblednie poza tym obcieraniem zwlaszcza przy mocnym nacisku na korbe Ad.3 - Rower generalnie skladalem sam, wszystko dokrecone bylo na tyle na ile sie da zeby nie bylo luzow i doszlo do konca, sciagalem ja juz 3 razy ale bez zmian. Jak chodzi na sucho to chodzi ladnie i cicho, problem zaczyna sie po zlozeniu wszystkiego do kupy i tylko na tych wysokich biegach. 4 godziny temu, SoloTM napisał: Łańcuch jest stary czy wymieniałeś ? Krzywa oś suportu minimalnie - stąd bicie. ( to najczęstsza - 90 % przyczyna bicia ) Jeśli wszystkie zębatki falują tak samo ( jednocześnie ) a korba jest założona prawidłowo - w sensie dokręcona mocno to oś suportu krzywa. Mrowienie napędu, chrobotanie bez ocierania to objaw niekompatybilnego zużycia - np. nowy łańcuch a stara kaseta/koronki korby. Lanuch wymienialem razem z kaseta i korba, zostala wtedy tylko stara przerzutka bo byla ok. To bylo kupione w 2014r ale za wiele nie jezdzilem od tego czasu prawde mowiac. Teraz lancuch oczyscilem, nasmarowalem, poskladalem na tych samych gratach z tym, ze wymienilem tylna przerzutke. Z tego co kojarze to chyba tak bylo od kiedy to poskladalem, naped genralnie pracuje ladnie i szybko zmienia biegi ale to mrowienie/grzechotanie mega irytuje. Tylko 3x7/3x8. Bo jak sie tak przygladnie na tym filmiku to widac ze srednia i duza tarcza jak bije to raczej rowno. Co radzisz, wymienic suport? To jest taka wada tych suportow na kwadrat, ze sie wyginaja jak sie noge mocniej nacisnie i dzieja sie takie cuda?
SoloTM Napisano 11 Maja 2020 Napisano 11 Maja 2020 8 minut temu, Paulo21 napisał: To jest taka wada tych suportow na kwadrat, ze sie wyginaja jak sie noge mocniej nacisnie i dzieja sie takie cuda? Wygięta oś ( falowanie ) to kwestia fabryczna - nierówne osadzenie łożyska lub w przypadku shimano ( shimano nie robi suportów na łożyskach maszynowych tylko na kulkach ) krzywa oś. Chrobotanie więc musi miec przyczynę gdzieś indziej, coś ewidentnie od łańcucha. Może gdzieś ociera, krzywo pracuje. Trzeba by się dokładnie przyjrzeć. Suport dla Twojej korby musiałbyś sprawdzić czy masz fc-m430 czy fc-m431 bo mają różnej długości osie. Jesli na pewno fc-m430 to shimano przewiduje 113 mm dla linii łańcucha 50 mm, ale ja wziąłbym 110,5 dla linii łańcucha 47,5 mm: Jeśli masz mufę 68 mm : https://allegro.pl/oferta/wklad-suportu-neco-920-alu-bsa-110-5-mm-mufa-68-8999165528 lub ten : https://allegro.pl/oferta/suport-110-5-neco-bsa-alu-7092427296
Paulo21 Napisano 11 Maja 2020 Autor Napisano 11 Maja 2020 30 minut temu, SoloTM napisał: Wygięta oś ( falowanie ) to kwestia fabryczna - nierówne osadzenie łożyska lub w przypadku shimano ( shimano nie robi suportów na łożyskach maszynowych tylko na kulkach ) krzywa oś. Chrobotanie więc musi miec przyczynę gdzieś indziej, coś ewidentnie od łańcucha. Może gdzieś ociera, krzywo pracuje. Trzeba by się dokładnie przyjrzeć. Suport dla Twojej korby musiałbyś sprawdzić czy masz fc-m430 czy fc-m431 bo mają różnej długości osie. Jesli na pewno fc-m430 to shimano przewiduje 113 mm dla linii łańcucha 50 mm, ale ja wziąłbym 110,5 dla linii łańcucha 47,5 mm: Jeśli masz mufę 68 mm : https://allegro.pl/oferta/wklad-suportu-neco-920-alu-bsa-110-5-mm-mufa-68-8999165528 lub ten : https://allegro.pl/oferta/suport-110-5-neco-bsa-alu-7092427296 Korba to na pewno alivio m430 a suport kupowałem na 68/113. Mufa ma 68,to jest generalnie Kross level a2 z 2008r więc wymiary ma raczej typowe na wszystko. Łańcuch podglądałem na zębatkach przód i tył, generalnie nie widać za bardzo żeby gdzieś ocierał tymbardziej tylko na ostatnich biegach. Słychać to właśnie bardziej z przodu podczas jazdy. O co właściwie chodzi z tą linia łańcucha?
SoloTM Napisano 11 Maja 2020 Napisano 11 Maja 2020 Linia łańcucha to odległość ( w skrócie ) korby od ramy. Przy obecnej nie dasz rady na środkowej koronce korby 32 zęby obsłużyć całej kasety bez ocierania łańcucha o wózek przedniej przerzutki ( plus masz krzywo trochę tę przerzutkę - a i wysokości nie widzę, powinna jej zewnętrzna część przechodzić nad zębami na wysokości najlepiej 1- 2 mm ) Natomiast z linią łańcucha o 2,5 mm mniejszą dasz radę tak ustawić ( przy dobrze wyregulowanej przerzutce )
Paulo21 Napisano 11 Maja 2020 Autor Napisano 11 Maja 2020 No tak racja, jak jest na środkowym blacie to nie da się każdego biegu bez ocierania używać. Przerzutkę się starałem ustawić na maksa równo żeby nie obcierał i na wysokość ma ok 1mm od największej tarczy. Który z tych dwóch suportów będzie lepszy? I co się zmieni jak będzie 110 zamiast 113,jakies negatywne skutki tego?
SoloTM Napisano 11 Maja 2020 Napisano 11 Maja 2020 Ten 2 jest lepszy ( lepsza oś i lżejszy ) Negatywnych brak.
Paulo21 Napisano 11 Maja 2020 Autor Napisano 11 Maja 2020 Ok. Zamowie ten suport i jak zmontuje całość to dam znać czy pomogło. Jeszcze pytanie, warto zakładać nowy łańcuch do tego teraz po czasie? Bo tamten generalnie nie jest wyciągnięty (sprawdzałem przymiarem) ani pordzewiały
Paulo21 Napisano 11 Maja 2020 Autor Napisano 11 Maja 2020 Ok dzięki za pomoc. Suport zamówiony, dam znać jak zamontuje żeby było dla potomnych.
SoloTM Napisano 11 Maja 2020 Napisano 11 Maja 2020 Będzie trzeba przednią przerzutkę wyregulować ponownie.
Paulo21 Napisano 11 Maja 2020 Autor Napisano 11 Maja 2020 Może tym razem będzie się to dało zrobić lepiej i bez problemu jak korba będzie się kręcić równo
Paulo21 Napisano 19 Maja 2020 Autor Napisano 19 Maja 2020 Odswiezam temat. Suport wymieniony, przerzutka przednia troche podregulowana i problem zniknal w 90%. Mianowicie dalej przy przelozeniu 3x8 czuc takie mrowienie i grzechotanie, momentami jakby bylo slychac przerzutke ktora chce zmienic bieg. Czy lancuch moze odpowiadac za takie odglosy i mrowienie? Naped duzo nie przejezdzil, wiecej stal nie ruszany. Lancuch wyciagniety nie jest, przymiar nie wpada na 0.75
SoloTM Napisano 19 Maja 2020 Napisano 19 Maja 2020 Łańcuch był zmieniany razem z kasetą ? Łańcuch na pewno przy 3x8 jak depczesz nie ociera o wózek przerzutki ?
Paulo21 Napisano 19 Maja 2020 Autor Napisano 19 Maja 2020 Tak, zalozylem wtedy nowy lanuch, kasete i korbe. Lanuch juz nie trze o przerzutke, wymiana tego suportu duzo pomogla, korba juz tak nie faluje jak do tej pory. Jak poskladalem rower to lanuch dosc piszczal i glosno pracowal. Nasmarowalem go smarem teflonowym i zostawilem rower na pare dni bo kupilem nowy lancuch. Wrocilem po paru dniach i przestal wydawac takie dziwne odglosy wiec go zostawilem, zwlaszcza ze go smarowalem no ale nie wiem czy jednak nie bedzie on powodem tego zamieszania
SoloTM Napisano 19 Maja 2020 Napisano 19 Maja 2020 Trzeba dokładnie sprawdzić czy łańcuch o nic nie ociera na 3x8, również z tyłu. ( np. o ramę ) Ciężko cokolwiek powiedzieć bez obejrzenia. Jeśli o nic to raczej stawiam, że po 200 km ucichnie. A na 2x8 cisza?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.