Skocz do zawartości

[do 1500zł] Głównie miasto, czasami szuter


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad rowerem do około 1500 zł. Wcześniej (10 lat temu) na rowerze jeździłem bardzo dużo, czasami zdarzało się wykręcić ponad 100 km dziennie. Ale to było kiedyś. Teraz jestem spaśniętą świnią i czas coś z tym zrobić, a że rower lubię najbardziej to czas na niego wrócić.

Wymary: bęben jak opona do stara, tj. 112 kg, wzrost 182 cm.

A teraz konkretniej, zwróciłem uwagę na poniższe trzy rowery, jeden góral, dwa crossowe. Te crossowe wydają się na dużo lepszym osprzęcie (Deore), a góral to ledwo Acera. Cena podobna, to skąd taka duża rozbieżność? Przyznam szczerze, że też ciężko jest mi się jednoznacznie określić co lepsze góral czy cross. Po górach jeździł nie będę, 70% asfalt, czasami może jak będzie ładna dróżka w lesie to się zjedzie. Jesteście w stanie coś mi polecić? Może coś z poniższych, a może macie jakiś lepszy pomysł?

https://allegro.pl/oferta/tytan-kands-comp-er-29-acera-3x8-hydra-promocja-7109276027

https://vellberg.pl/vellberg-explorer-3-1/

https://vellberg.pl/vellberg-explorer-4-1/

Napisano

Żeby zmieścić się w cenie, do hamulców  hydraulicznych producent daje niższą klasę napędu - tak to działa w rowerach "budżetowych".

Vellbergi z końcówką 1 to poprzednia wersja ram (dłuższe - sporo osób twierdzi że "mocno dłuższe" :) ) a więc także z dostępnościa może byc trudniej.

Wersja 3.2 powinna ci wystarczyć, ale jeśli możesz dołożyć bez specjalnego bólu do 4.2. to dołóż.

 

Napisano

A jest faktycznie taka ogromna różnica między V-brake a tarczowymi? Jak pamiętam, to konkretne wciśnięcie V-brakea i tak blokowało koło. One nie mają wolnobiegu, prawda?

 

Jaka rama dla mnie, 19 będzie ok ?

Napisano

Taka jest różnica, że nie będziesz cool, jak nie masz hamulców tarczowych (podobnie z amorem). Jestem w stanie się założyć, że dla zwykłego usera v-brake spokojnie wystarczy do zahamowania przed biedronką.

Rozmiar zależy od producenta i od modelu - sprawdzić tabelki z rozmiarami a najlepiej przejechać się wokół komina.

Napisano

Dzięki!

Tylko się upewnię, one mają kasetę a nie wolnobieg? Czy ogólnie te rowery są spoko, czy jednak w podobnej cenie są lepsze?

Napisano

Kaseta na 100 %  (rzadko się trafiają wolnobiegi 8-zębatkowe, nie mówiąc o 9- ) a żadnych alarmistycznych doniesień nie było jak dotąd ...

Pewnym problemem może być masa jeźdźca - opinię wytrzymałych kół maja Unibike'i - ale za ciut więcej grosza poza kołami dostaniesz ciut mniej w osprzęcie - coś za coś jak zwykle.

Napisano

Hmm.... a może coś w tym stylu: https://vellberg.pl/vellberg-discover-4-2/

Jednak będę jeździł głównie z żoną, bardziej rekreacyjnie, bez żadnych dzikich przejazdów. Ten wydaje się bardziej użyteczny, a i w deszcz mnie całego nie pobrudzi, i wieczorem się pojeździ... w tyłek wygodniej. Pewną kwestią jest jeszcze to, że jak z żoną będę jeździł to w przednim koszyku będzie mikro pieseł.... więc może faktycznie trekking byłby lepszy. Ten podlinkowany jest spoko?

Napisano

Hmmm, skoro dokładają bagażnik, błotniki, oświetlenie i prądnicę w piaście to coś zabierają - tu  masz słabsze manetki na przykład :)  :)

Czyli trekking 4.2 to taki cross 3.2 . 

Do crossa też możesz dołożyć potrzebne / niezbędne graty (no, poza prądnicą) ... 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...