bartekss Napisano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 Witajcie. Opisywałem problemy z kołem do kawiarni rowerowej. Nie ma tam miejsca na fuszere czy pójście na skróty bo pojazd waży ponad 300 kg więc koło musi być solidne. mam zaplecione - 26 cali, felga frotrese pod v breki, szprychy 2,33mm .Okazało się że po włożeniu w ramę różnica odległości felgi od ramy na wysokości v braków to około 9mm . Udało się przepleść, przesunąć felgę o około 6,5mm ale zaczęły wychodzić gwinty z nypli. Muszę przeciągnąc jeszcze felgę na jedną stronę o 1,5-2 mm . Pytanie : o ile maja być dłuższe szprychy ? Obecnie wystają 1,5-2mm z nypla, w nyplu również jest tej szprychy około 4mm -gdzie nie łapie jej gwint. Pytanie jak długie kupic? Teraz mam 248mm . Będę wdzięczny zapodpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 Sprawdź ile brakuje do główki nypla ( od góry patrząc na obręcz ) i o tyle dodaj do tych 248. Natomiast z drugiej strony jeśli już wyszły z nypla to o tyle krótsze o ile wyszły. Chodzi mi o ta perspektywę : ( najlepiej jak się kończy szprycha tak, by śrubokręt można było włożyć i obrócić nypel, ale jeśli jest na równo z wysokością nypla to też jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekss Napisano 21 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 Dzięki, ok to inaczej: mniej wiecej ile wyciągnie mm szprychy - tzn o ile skróci sie szprycha - przy przesunieciu felgi o 2mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 Strzelam, pół mm. Skoro już widzisz 1,5-2mm gwintu to nic dobrego, muszą być dłuższe, tym bardziej, że gwint w nyplu nie zaczyna się od samej krawędzi nypla ( patrząc na nypel w kole od strony piasty ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.