Skocz do zawartości

[Zębatki] Zmiana przedniej zębatki na mniejszą


Toyota

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Mam problem po zmianie przedniej zębatki. Napęd 1x11, przód był 36T, tył to kaseta bodajże PG-1130, przerzutka SRAM GX.

Wymyśliłem sobie zmienić przednią zębatkę na 32T, zanabyłem z alledrogo zębatkę EKFAN Narrow Wide z rozstawem śrub 104 bo taki mam w korbie.

Założyłem, skróciłem łańcuch no i napęd szaleje. Łańcuch przeskakuje po tylnych zębatkach, to wyżej to niżej.

Zmierzyłem grubość obu zębatek i stara 36T ma 4mm, nowa 32T ma 3,5mm.

Te pół milimetra może mieć aż takie znaczenie?

Napisano

Przednia zębatka nie ma żadnego znaczenia dla tylnej przerzutki kasety etc. Musiałeś skrzywić hak przerzutki, rozregulować przerzutkę lub po prostu już na starcie coś było nie tak, a skrócenie łańcucha do poprawnej długości tylko pokazało problem. Poszukaj w google poradnika regulacji przerzutki, jak sobie nie poradzisz to idź do serwisu.

Napisano

Ptrzednia zebatka ma znaczenie w relacji do tylnej.  Nazywa sie to "chainline" - odleglosc od centralnej osi roweru i lini przedniej zebatki.  Niektore przednie zebatki maja tzw offset ktory jest potrzeby aby ozyskac odpowiednia "chainline".  Jezeli zmienimy offset przedniej zebatki to zmienimi "chainline" i system bedzie nie idealny albo totalnie do kitu.  Moze to spowodowac spore klopoty wlacznie ze wspomnianym powyzej.  Proponuje sprawdzic offset oryginalnej i nowej zebatki.  Regulacja przerzutki to nastepny etap regulacji. Powodzenia.

 

Napisano

Hak jest prosty bo to nowy rower, przejechałem raptem 460km, napęd chodzi jak w zegarku w pełnym zakresie biegów więc stąd było pytanie.

Wróciłem do starej zębatki i łańcucha i wszystko jest OK.

Tak myślałem, że te 0,5mm może mieć znaczenie.

Napisano

Chainline ma znaczenie takie że "za daleki" powoduje głośne działanie napędu i/lub spadanie łańcucha przy pedałowaniu do tyłu. Nie ma wpływu na zmianę biegów, to że rower jest nowy nic nie znaczy. Nie mówiąc o tym że 0,5mm nie ma żadnego znaczenia (no i jest to grubość, więc przesunięcie linii łańcucha wynosi całe 0,25mm, nawet rozregulowanie tylnej przerzutki o tyle nic nie zmienia.. Zębatka jest zwykła chińska więc raczej żadnego dodatkowego offsetu nie ma.

Skrajne linie łańcucha mogą powodować problemy na skrajnych przełożeniach kasety (przeważnie największe zębatki) na nic innego nie mają wpływu.

Napisano

Przysiadłem dzisiaj ponownie, pomierzyłem posprawdzałem i bangla. Nie wiem, może wczoraj jakiś kiepski dzień był?

Rozkręciłem, porównałem, na płaskim obydwie zębatki, zęby na tym samym poziomie więc i offset ten sam. Pomierzyłem ten cały chainline i na obydwu 52mm do osi roweru więc git. Jedynie co zmieniłem to podkręciłem o półtora obrotu beczułkę od linki przerzutki. W weekend testy w terenie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...