Michal2209 Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 Mam do wyboru któryś z tych rowerów, cena nie gra roli bo mam je za taką samą cene od znajomego, pomóżcie mi wybrać który jest lepszy, kross ma hamulce mechaniczne tarczowe a kellys hydrauliczne tarczowe. Potrzebuje tylko do jazdy rekreacyjnej.
Sansei6 Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 To bierz krossa, z mechanicznymi mniej roboty, ja tam wole takie. ;p a jeszcze do takiej spokojnej jazdy to już w ogóle Chyba, że w czymś jeszcze masz różnice, może osprzęt? Czy nie istotne? Jakieś przywiązanie do marki itp?
dorota57 Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 Ja wybieram Kellys viper 50. Blokada skoku amortyzatora, hamulce hydrauliczne - takie miałem w trzech rowerach i nigdy problemu.
SoloTM Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 @Michal2209 daj linki bo nie wiadomo jakie roczniki porównujesz.
Michal2209 Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Napisano 4 Stycznia 2019 1 godzinę temu, SoloTM napisał: @Michal2209 daj linki bo nie wiadomo jakie roczniki porównujesz https://www.kross.pl/pl/mtb-275/hexagon-r4 https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c527/viper-50-red-275-p48505
SoloTM Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 Bezdyskusyjnie kellys. Ma kasetę 8 rzędowa, manetki 8 sp, kross wolnobieg 7 rzędowy i klamkomanetki 7 sp. No i xct to minimalnie lepiej niz 3030.
dorota57 Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 Po specyfikacji którą wkleiłeś to na 100% kellys. Wolnobieg w krosie, to jest przestarzały napęd.
Michal2209 Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Napisano 4 Stycznia 2019 Przecież dobrze że wolnobieg, po co ma mi hamować gdy pokręce pedałami do tyłu
dorota57 Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 Teraz, Michal2209 napisał: po co mam ciągle padałować Jeżeli nie chcesz pedałować, kup elektryka.
Michal2209 Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Napisano 4 Stycznia 2019 Chodziło mi że po co ma mi hamować gdy pokręce pedałami do tyłu
SoloTM Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 Jeden i drugi nie hamuje jak kręcisz do tyłu. Bez obaw.
Michal2209 Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Napisano 4 Stycznia 2019 To o co chodzi z tym że jeden ma kasetę a drugi wolnobieg, nie wiem o co z tym do końca chodzi, słuchałem na YouTube ale i tak nie rozumiem, wytłumaczy mi ktoś tak w skrócie?
SoloTM Napisano 4 Stycznia 2019 Napisano 4 Stycznia 2019 Wolnobieg to zespół zębatek i mechanizmu zapadkowego ( dzięki któremu możesz obracac pedałami do tyłu ) i wygląda tak : Montuje się ten wolnobieg na piastę wyglądającą tak ( nakręca się go ) : W skrócie - jest to gorsze rozwiązanie z samej budowy wynikające ( nie będę wchodził w szczegóły ) oraz z ilości i rozpiętości przełożeń ( w porównaniu z kasetą ) Kaseta wygląda tak : a piasta na którą się nakłada zębatki kasety - kaseta nie ma wolnobiegu - mechanizmu - ma go właśnie piasta : I takie rozwiązanie - potocznie nazywane "kasetą" a nie "wolnobiegiem" jest zdecydowanie lepsze. /edit Reasumując. kaseta - większy zakres bo ma najmniejszą koronkę 11 zębów, a nie 14 jak wolnobieg. Kaseta ma najczęściej min 8,9,10,11,12 biegów ( choć zdarzają się 7, ale to już rzadkość ).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.