Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou R7 nie ugina się


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,ostatnio wymieniałem dętkę w oponie więc obróciłem do góry nogami żeby było wygodniej i patrze że amortyzator w ogóle się nie ugina jakby miał cały czas włączoną blokade...

Ostatnio był serwisowany jakieś 3 miesiące temu... Wymiana tulei ślizgowych itp.. Ogólnie Pełny serwis..

Czy to mogło się stać właśnie od obrócenia roweru?

Nie wiem czy dokładnie wtedy to się stało bo nie przykładałem jakoś uwagi do tego jednak pamiętam że jeszcze nie dawno działał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ustaw tłumik w pozycji otwartej, wyjmij go, sprawdź i skoryguj ( jeśli trzeba) poziom oleju, włóż tłumik ( ciągle w pozycjo otwartej ). Przyczyn może być kilka począwszy od błędu podczas serwisu, poprzez niewłaściwą ilość oleju  i na uszkodzonym tłumiku kończąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tłumik wyciągasz górą i nie jest on w żaden sposób połączony z dołem amorka. Olej wlewasz od góry , po wyjęciu tłumika.

Polecam lekturę

http://www.manitoumtb.com/assets/Service Manuals/2011 Fork Service Manual.pdf

Serwis R7 zajmuje max 1h dla wprawionego serwisanta. Jeśli robisz to pierwszy raz to zarezerwuj sobie ok 2h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To co trzymasz w ręku to tłumik kompresji ,czyli wyjąłeś właściwą cześć . Teraz zgodnie z instrukcją sprawdź poziom oleju i, jeśli jest prawidłowy, włóż tłumik do środka upewniając się ,że tłumik jest w pozycji Open.

Jaka masz wersję R7? Tłumik wyglada jak z wersji MRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Open czyli tłumik jest w pozycji otwartej ( pokrętło przekręcone skrajnie w lewo , jeśli dobrze pamiętam ). Czy bez tłumika można ugiąć amorek

Generalnie to w tej sytuacji warto zrobić całkowity serwis ,który jest nieco upierdliwy w MRD ( tłumik nie pracuje w kąpieli otwartej jak inne Manitou ,ale w zamkniętym kartridżu ).

 

12 godzin temu, czupakabraa napisał:

obróciłem do góry nogami żeby było wygodniej i patrze że amortyzator w ogóle się nie ugina

Niewykluczone ,ze to jest przyczyną - olej z kartridża przedostał się do goleni dolnych. Mierzyłeś poziom oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znowu wyjąłem tłumik,przekręciłem pokrętło na maxa w lewo i amor zaczął coś pracować jednak jak się ugina to i tak z dużą siłą i czuć jakby nie miał smarowania i wchodził na sucho no ale serwis był robiony i jak wyciągam tłumik to jest cały z oleju i kapie,może teraz musi powrócić smarowanie z biegiem czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To,że amorek miał serwis nie musi oznaczać,że był on zrobiony prawidłowo. Serwis MRD wygląda inaczej niż modeli ABS+ i nie wykluczone , że serwisant się nie popisał.

15 godzin temu, czupakabraa napisał:

Bez tłumika nie można go ugiąć co to znaczy

Powyższe tylko to potwierdza.

Kup olej i zrób serwis samemu według instrukcji.

1 godzinę temu, durnykot napisał:

Prozaiczne pytanie- sprawdzałeś ciśnienie w komorze?

Jak z tym?

31 minut temu, czupakabraa napisał:

Dzisiaj znowu wyjąłem tłumik,przekręciłem pokrętło na maxa w lewo i amor zaczął coś pracować

Napisałem wcześniej,że tłumik musi być w pozycji otwartej przed wyjęciem i/lub włożeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

durnykot można skorzystać z okazji że jesteś przy temacie i zadać pytanie? Przepraszam z góry za off top. Otóż w marvelu comp olej mineralny w tłumiku ABS+ a syntetyk ( Fuchs Silikolene Rsf 15 z lepkością 93.1 przy 40 stopniach C- zamiast niedostępnego motorexa semi bath zresztą też synetetyka) w dolnych lagach nie będą kłócić się ze sobą? Mam pierwszy serwis przed sobą. I czy duża różnica będzie w mańku jak zastąpię oryginalny slickoleum do tłoka powietrzenego takim rsp slick kickiem?

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przemogg, Silkolene RSF 15 powinien być OK, choć ma nieco wysoką lepkość przy cSt@100. Prywatnie do Manitou lałem Semi Bath ( jak był dostępny ) lub Motorexa Supergliss 100k.

Godzinę temu, przemogg napisał:

olej mineralny w tłumiku ABS+

Jaki dokładnie olej?

 

Godzinę temu, przemogg napisał:

I czy duża różnica będzie w mańku jak zastąpię oryginalny slickoleum do tłoka powietrzenego takim rsp slick kickiem?

Nie. Używałem slickoleum, Slick Honey i RSP - różnice niedostrzegalne.Ważniejsze ,aby dać odpowiednią ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź durnykocie. Przy wyborze Silkolene RSF 15 sugerowałem się właśnie poradnikiem o zamiennikach olejów z forum gdzie w tabelce podano lepkość motorex semi bath dla 40 st. C jako 90.90. Stąd ten RSF. Własnie do tłumika chciałem mineralnego Motorexa 2.5 (lepkość około 16, po prostu go mam i jeszcze 7.5W) na początek jako zbliżony do zalecanego przez Manitou Maxima 5W który ma lepkość około 15 przy 40 st. C. Sam maxim jest dostępny - sprowadza go od niedawna jakaś firma z Dąbrowy Górniczej.

Przy okazji zastanawia mnie wpis forumowej Foniki (prawdopodobnie bo Wichu Wrocław)

Skąd sugerują takie wartości dla Manitou w tym przypadku?

Manitou

Olej do tłumika
7,5Wt 35,9 cSt@40ºC

Olej smarujący
Każdy 15-20W

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 minuty temu, przemogg napisał:

Własnie do tłumika chciałem mineralnego Motorexa 2.5 (lepkość około 16, po prostu go mam i jeszcze 7.5W) na początek jako zbliżony do zalecanego przez Manitou Maxima 5W który ma lepkość około 15 przy 40 st. C

Różnica 1 cst@ jest niedostrzegalna w normalnym użytkowaniu, więc możesz bez problemu wlać Motorexa. Prywatnie do Manitou lałem Motorexa 5W ,ale to było podyktowane zmianą ustawień tłumienia szybkiej kompresji- olej 2,5W mógł powodować zbytnie przelatywanie przez skok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty jesteś uparty. Padły co najmniej 2 podpowiedzi co może być przyczyną a Ty nadal piszesz posty bez sensu.

Sprawdziłeś czy po spuszczeniu powietrza z komory się ugina?

Wylałeś olej z dolnych goleni i nalałeś tyle ile być powinno? Przecież miałeś informację że olej z tłumika mógł przelecieć do dolnych goleni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...