Skocz do zawartości

[Napęd] Deore XT Cały łańcuch w rdzy, sztywny, rdza na zębatkach. Kompleksowe przygotowanie po długiej przerwie.


undecided

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, czy łańcuch jest do odratowania? Lepiej zakupić nowy? Jaki model nowego łańcucha  CN-HG53 (Deore/Tiagra), CN-HG73 (SLX/105), CN-HG93 (XT/Ultegra) lub CN-7701 (XTR/Dura-Ace) ciężki do kupienia z tego co patrzyłem wszędzie braki. Czym różnią się te modele? 

Jak przygotować rower do komfortowego użytku bez powodowania szkód w napędzie manetkach? 

Czym umyć cały rower i osprzęt? Jakie kroki dokonać w konserwacji całego osprzętu(pancerze linek, manetki hamulce, opona, koła)? Jakich środków używać? 

Podstawowy amortyzator Rock SHOX jak rozpoznać czy płyn jest do wymiany? Czy przy wymianie płynu uszczelniacze też dochodzą? 

Jaki smar do łańcucha polecicie? Smar w konsystencji budyniu odpada(taki z puszki) tylko taki w płynie? 

Jak usunąć oznaki rdzy z zębatek? jakich środków użyć WD-40, benzyna ekstrakcyjna? 

Po wyczyszczeniu wszystkich elementów napędu odtłuścić je?

3ddad8d24aa9988e0098070cc2e3.jpg

Napisano

Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziesz na forum, na dodatek w ilości większej niż jedna.

Łańcuch brałbym HG-93, różnica w cenie nieznaczna w porównaniu do niższych modeli. Aktualny łańcuch na śmietnik.

Napisano

Jak wyżej, mycie to gąbka, woda, zębatki coś w stylu wd40 na szmatkę i mozolne czyszczenie, albo zdjąć kasetę i kuweta, szczotka. Pancerze ( pewnie zapieczone ) do wymiany z linkami. W zależności jak i gdzie był przechowywany można coś zostawić, ale sądząc po łańcuchu całość do wymiany.  Amor to w zależności od modelu - właściwy serwis, jeśli był tak niewiele używany jak tylna przerzutka to raczej sam olej wystarczy, ale szczegóły  dla każdego modelu RS są/ mogą być inne. Smar ( olej ) to już temat rzeka, wszystko sprawdzisz na forum. ( finish line, rohloff i inne ) Smar stały to tylko do łożysk.

Napisano

Co powiecie o smarach shimano WET? Wziąć ten mokry czy suchy? NIe lepiej wziąć do mokrych warunków, żeby lepiej smarował i zabezpieczał przed korozja? 

Napisano

Co to za amor / model ? Jak długo stał nieużywany, czy było coś robione od nowości itp. Przebieg znikomy ? Golenie górne w idealnym stanie, bez rys, wytarcia anody ( jeśli była ) ? Jak wszystko jest w stanie idealnym to na siłę nie musisz robić serwisu, ale zalecany jest. Uszczelki mogły sparcieć, itp. Sądząc po łańcuchu to trzymany był w jakimś wilgotnym  garażu lub/i akumulator blisko stał. Nie wróży to najlepiej.

Napisano

Ogólne zastosowanie roweru to jazda dzienna, jak złapie deszcz to dojazd do celu i tyle. Nie nastawiam się na jazdę w deszcz, ale zastanawiam się czy ten do mokrych będzie lepszy pod tym względem, że da lepsza ochronę przed korozją i ułatwi zmianę biegów. Ten samr będzie lepszy od shimano wskiego Smar Zefal Dry Lube Bio 125ml ? 

Rower stał na dworze bez jazdy ponad rok. Zdjęcia amortyzatora. Sami oceńcie. Pracuje normalnie, nie zacina się. Sami oceń cię czy warto go rozbierać i wymieniać olej. Jaki olej zakupić i jaki smar jeśli już wymaga reanimacji? 

IMG_0957.jpg

IMG_0960.jpg

Napisano

Bawić  się w tą wymianę płynu, czy można jeszcze odpuścić? Jakie jest woje zdanie? Co polecasz? Kiedy wymagana jest taka akcja serwisowa jakie objawy daje amor? 

Napisano
Teraz, undecided napisał:

jakie objawy daje amor

Jak daje objawy to jest za późno.

Teraz, undecided napisał:

Bawić  się w tą wymianę płynu

Oleju a nie płynu. Dla świętego spokoju zrób.

Napisano

Jakie objawy występują po, których stwierdzić że trzeba zabrać się za konserwacje amortyzatora? 

Ewentualnie jaki olej rock shox kupić + jaki samar do uszczelniaczy? 

Napisano

Zalezy jak byl jezdzony. W jakich warunkach, terenie. Jeśli ostro to minmum raz na rok, jesli po bulki do kościoła to raz na 5 lat. Specjalista od serwisów amortyzatorów nie jestem. Jeśli chcesz kompleksowej informacji to porob więcej zdjęć amora, żeby caly byl na zdjęciu, idź na forum retromtb.pl załóż temat, gość o nicku focker jest mistrzem świata jeśli chodzi o amortyzatory. Pewnie Ci pomoże. Najlepiej jak się oczywiście przywitasz najpierw w odpowiednim wątku i pokażesz rower ;)

Napisano

Czy Ty przeczytałeś co ja napisałem? Najpierw trzeba ustalić rocznik. Bardzo możliwe, że nawet rok różnicy w modelu zmieni ilość oleju który trzeba wlać. To tak jakbyś wpadl na forum skody i napisal, mam Fabię, ile oleju wlać i jakiego. Ludzie mówią, ale model, rocznik, silnik... a Ty dalej swoje.

Napisano

Z artykuły wnika, że serwisowanie modelów judy jest takie same. Z filmiku 

 Wynika, że potrzeba 110ml na jedna stronę czyli łącznie 220ml oleju do amortyzatorów :) Jeśli coś mówię źle poprawcie mnie :)

Napisano

Zauważyłem, że jedna z manetek, czasami jest pusta, czasami łapie zmienia bieg do góry. Jak docisnę od spodu wajchę i przełączam idealnie zahacza, jest jakaś śrubka dokręcająca? czy klamko manetka do wymiany? 

Napisano

Rozebrać, zdjąć/odkręcić pokrywę, żeby dostać się do zapadek mechanizmu ( ew. rozkręcić w zależności jaka manetka ) psiknąć jakimś wd 40 lub czymś podobnym, wytrzeć gdzie się da, na koniec kilka kropel oleju, złożyć i powinno być ok.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...