Skocz do zawartości

[napęd 3x8] Wymiana kasety, łańcucha i korby

lysyvincent

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałbym wymienić kasetę łańcuch i korbę w moim Krossie Level R1. Mam napęd 3x8 - kasetę Shimano Altus CS-HG200-8 12-32, korbę SR Suntour XCE 42/32/22T i łańcuch CN-HG40.

na razie kupiłem łańcuch Connex 808 i mam zamiar kupić kasetę Shimano CS-HG 51 tylko nie wiem jakie przełożenia wybrać 11-32, 11-30, czy 11-28?

Jaką korbę dokupić do tego zestawu? Nie znam się za bardzo na tych przełożeniach. Mógłby mi ktoś w skrócie wytłumaczyć o co chodzi z tymi liczbami w kasecie i korbie i jakie wartości najlepiej wybrać do zwykłej jazdy po asfalcie i leśnych ścieżkach?

Napisano

Szczerze mówiąc jeżdżę w mieście tylko po ścieżkach rowerowych i czasami po lesie. Tak naprawdę używam tylko 3 biegu z korby, a na kasecie od 3 do 7. Na 8 rzadko kiedy wrzucam bo nie mam siły na nim pedałować. Na podjazdy używam 3-ciego biegu a na płaskim 7-ego.

Napisano

Na razie wolę zostać przy 3x8. Czasami w terenie zmieniam na 2-gi bieg. Z czasem może zacznę wykorzystywać i 1-szy. Chce zostać na tym co mam ulepszając obecny zestaw. Interesuje mnie korba Shimano Acera FC-M361. Tylko nie wiem czym się różni to stopniowanie 42/32/22 i 48/38/28. Oraz jaką długość będzie lepsza 170 czy 175?

Connex 808 + CS-HG51 + FC-M361 będzie to pasować do siebie? Jakie przełożenia wybrać? Czy może jeszcze potrzebna będzie wymiana suportu?

Czy odczuję jakąś różnicę w porównaniu do tego co mam teraz?

Napisano

To albo takie same uzębienia, albo 40/30/20 a z tyłu 11-30. Jak już mieszać to korba i suport octalink.

Skoro nie dawałeś rady na 42/11 to przejście na 48 jest zupełnie bez sensu...

Napisano