Skocz do zawartości

[Suport, korba] Jamis Beatnik 2013


WAK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do wymiany suportu i korby. Coś mi przeskakuje przy jeździe - podejrzewam, że to kwestia zużytych łożysk. Zamocowanie korby również mi się obluzowało. Zsuwa się i co jakiś czas muszę poprawiać. Czas na renowację i być może ulepszenia. Odnośnie dotychczasowych podzespołów (oryginalne, podobnie jak rower pewnie budżetowe) znalazłem tylko taką informację:

Crankset:   Forged alloy crank, single 46T chainring, 170mm
BB Set:      Cup & Ball with seal, 116mm bolt-type axle

Z korbą sobie poradzę, ale jak któryś z Kolegów ma jakiś dobry namiar na odpowiednią korbę z zębatką (czarny mat ;-)), to chętnie się przyjrzę. Choć w zasadzie to na razie nie do końca pamiętam, jaką zębatkę dobrać (pod szeroki łańcuch? zanim zmieniłem na "taki pomarańczowy" ;-), miałem założony CN-NX10 - jak się kilka lat temu bawiłem w modyfikację - założyłem piastę Sturmey-Archer S2C - to byłem na bieżąco, ale teraz patrzę... i nie wiem ;-))

Mam jednak problem z suportem. Jaki standard? Długość 116 mm, ale średnica, szerokość mufy...? Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć? Napisałem do Jamisa, może mi odpowiedzą. Wiem, że najłatwiej byłoby rozebrać i sprawdzić, ale pewnie jak to zrobię, to mi się wszystko rozsypie i nie złożę tego, dopóki nie kupię nowego kompletu. A ten pewnie będę wybierał z pietyzmem ;-) Więc wolę poczekać z rozkładaniem, jak już będę miał ten komplet... Stąd mój post, bo pewnie któryś z Kolegów ma to w małym palcu i liczę, że podzieli się ze mną informacjami. Może nawet wskaże mi jakiś fajny wkład suportowy... Będę wdzięczny ;-)

 

 

Napisano

Nie mogę już zmodyfikować powyższego postu, więc w nowym informuję, że szybko odezwali się z Jamisa i napisali:

 it is an English threaded bb shell that is 68mm wide ( this is the standard for road bikes, steel and alum frames)

No to wiem, czego szukać bez rozkładania ;-) Ktoś ma jakieś ciekawe typy? Ciekawe tzn. o dobrym stosunku jakości do ceny i niezbyt wysokiej cenie ;-)

Napisano

Trochę monolog z tego wychodzi... Strasznie ekonomiczną korbę znalazłem, aż za ekonomiczną - 29 zł, ale jest ascetyczna w wyglądzie i ponadto w czarnym macie:
http://allegro.pl/korba-stalowa-na-kwadrat-170-mm-46t-1-rzedowa-i7224734982.html#thumb/1

Inne opcje to za 125 zł - choć tu pewnie bym pomalował zębatkę na... pomarańczowo (choćby po to, aby nie sąsiadował czarny mat z błyszczącym):
http://allegro.pl/korba-jednorzedowa-fix-bike-czarna-ostre-kolo-i7272702236.html?reco_id=5c741382-425e-11e8-86d5-b8ca3a6c1a80#thumb/1

No i mercedes - pasowałby do tylnej piasty - ale za 189 zł... I nieco masywnie wygląda:
http://allegro.pl/korba-sturmey-archer-fct26-ostre-kolo-fix-tor-46t-i7220249228.html

Do tego Shimano BB-UN55...

1. Na ile miarodajne są sugestie przy wybranych korbach, tj. długość 127 mm dla no name'a i 103 mm dla Sturmeya? Dla Fix Bike'a nie znalazłem info. Czy finalnie otrzymam to, co teraz, tj. 116 mm w połączeniu z moją korbą - czyli prawidłowym ustawieniem łańcucha?

2. Jakie znaczenie ma długość ramion korby? Czy przejście ze 170 mm na 175 mm jest znacząco odczuwalne? Czy kwestia nieco niższej pozycji korby to kwestia bezpieczeństwa jazdy...?

Sprawdzałem też, co by było, gdyby zastąpić kwadrat octalinkiem, ale nie znalazłem ekonomicznej korby ;-)

 

 

 

 

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...