Skocz do zawartości

[piasta - kontra] przeskakuje

monkey22

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,     bardzo proszę o poradę  bo nie wiem jak się za problem zabrać,   czy można naprawić   czy trzeba kupić jakieś podzespoły nowe .

Rowerek dziecięcy   (dla 6-7 latka)  koła 16      -  problem dotyczy hamulca nożnego tzw Kontry . Jest slaby często luzuje lub przeskakuje gdy dziecko chce hamować .Problem leży  w układzie gdzie jest zębatka z pedałami czy  w tylnej piaście w tylnim kole ??      Jak sie zabrać za rozwiązanie takiego problemu . Bardzo prosze o łopatologiczne wytłumaczenie gdyż nie znam się na tym :)  Dziękuje

Napisano

Nie wiem co to jest kontra, ale hamulec w takich roweruch jest wewnątrz tylnej piasty, kręcąc nogami do tyłu powoduje rozszerzenie w środku piasty bębna hamulca, który trąc o korpus  piasty powoduje hamowanie.

zdjęcie przykładowego bębna:

2f89e9b8497982aaa4b1b4e72335

tak wygląda wewnątrz całość :

00-05-00028-02-00100a,klOWfqWibGpC785Ey7

cała piasta:

0

images?q=tbn:ANd9GcQadROayKCF1tz-Af9TG_4

Obejma dźwigni torpeda jest zamontowana poprawnie - obejmą do ramy ? ( popatrz na ostatnie zdjęcie  gdzie obejma jest zamontowana do dźwigni torpeda )

Ta obejma ( musi być zamontowana po lewej stronie roweru do ramy )

Napisano

Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz :) przynajmniej juz wiem gdzie szukac , rozkrece koło i bede szukał w srodku  porównując do obrazków ..  Jak znajde chwile dzis to popatrze i dam znac  czy sie udalo czy nie .pzdr

U nas za dzieciaka kazdy tak mówił na taki typ hamulca . :)  Kontra 

Napisano

Środek będzie trochę inny - bo w dziecięcych piastach nie stosuje się dokładnie tego modelu jak zdjęcia wyżej - ale zasada jest ta sama, będzie podobnie wyglądało w środku.

Tu masz budżetowe koło ( brak części zamiennych, dla dziecka wystarczy ale bardzo żywotne nie jest )

http://allegro.pl/aluminiowe-kolo-tylne-16-piasta-bikeland-i7157786715.html