GRdeR20002 Napisano 19 Października 2017 Napisano 19 Października 2017 Witam wszystkich. Doszedłem do wniosku, że chciałbym zmienić napę w tym rowerze http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,8217 (Focus whistler 2013) na coś nowszego. Myślałem aby zamontować z tyłu przerzutkę Shimano SLX bądź shimano deore. Jako, iż jestem osobą dosyć początkującą w temacie, chciałbym poprosić was o porady, co dodatkowo trzeba będzie wymienić, jakie są różnice, co jest bardziej opłacalne. Z góry dziękuje za wszelką pomoc!
gtb Napisano 20 Października 2017 Napisano 20 Października 2017 Masz napęd 9s a tu nowości z wyższych grup nie ma , z tego co obecnie jest dostępne możesz zastosować Deore RD-M592 (lub klasycznego dwuzawiasa RD-M591) a z SLX RD-M662. Jeśli chciałbyś coś nowszego to musiałbyś przejść na 10s a tu do wymiany oprócz przerzutki kaseta , manetka i łańcuch.
dran2 Napisano 20 Października 2017 Napisano 20 Października 2017 Jeżeli i tak wymieniasz cały napęd to przejście na 10s albo 11s jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Da Ci to spokój z dostępnością dobrych części, bo jak zauważono pod 9s jest z nimi coraz gorzej. Ale najpierw pojeździj przez jakiś na tym co masz "świadomie", czyli zwracając uwagę na to jakich przełożeń faktycznie używasz, pomoże ci to dobrać zakres nowego napędu. Dzisiejsze korby są "mniejsze" (zarówno zębatki jak i ich ilość), kasety na odwrót. http://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html
GRdeR20002 Napisano 20 Października 2017 Autor Napisano 20 Października 2017 Raczej chciałbym już przejść pod nowszy osprzęt, co należałby by kupić pod nowe SLX.
dran2 Napisano 20 Października 2017 Napisano 20 Października 2017 Kaseta, łańcuch, przerzutka, manetka, zębatka NW na przód jak nie chcesz zmieniać całej korby, przy założeniu że interesuje cię 1x.