Skocz do zawartości

[2000 - 2600zł] Rower cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów :)

 

Po wielu latach zdecydowałem się na zmianę roweru (poprzedni jest już pełnoletni, więc cokolwiek bym kupił - skok będzie zauważalny). Z racji tego, iż w większości jeżdżę po utwardzanych drogach/w miarę prostych trasach leśnych, bez żadnych skoków i innych udziwnień - wybór padł na cross. Tutaj zaczęły się schody, gdyż nie mogę się zdecydować na konkretny model.

 

Na forum dość często wymieniany widziałem lazaro:

http://allegro.pl/2017-lazaro-elitary-v3-hydraulika-blokada-alivio-i6747187538.html

Ale od niego lepszy wydaje się Romet w wersji 2016:

http://allegro.pl/rower-crossowy-romet-orkan-4-28-wyprzedaz-2016-i6801313357.html

 

Ponadto mam ofertę na 2600 za nówkę http://unibike.pl/viperdiscgts.html - co prawda ma świetny osprzęt, ale strasznie bolą mnie te amortyzatory z najniższej półki, gdzie sporo tańszy Romet posiada znacząco lepsze.

 

Czy jest ktoś coś mi w stanie doradzić?

Napisano

Orkana śmiało mogę polecić, 2 tygodnie temu kupił identyczny mój współlokator. Pełne Alivio, blokada amorka, amorek lepszy niż u konkurencji. Kupił go w sklepie na Kabatach. Fajny sprzęcik.

 

Za resztę kasy dokup sobie dobre oświetlenie, jakiś fajny plecak. Polecam zmienić pedały bo te są płaskie i mam wątpliwości co do integralności butów z takimi pedałami ;)

 

 

 

 

edit:

 

Romet ma dużo przyjaźniejszą geometrię ramy dla kręgosłupa niż Lazaro :) 

Napisano

Dzięki za odpowiedź @moszczan25 :)

 

Tak właśnie myślałem, że ten Romet jednak lepszy od Lazaro, niemniej ciągle mam dylemat między nim, a Unibikiem. Chciałbym, żeby był to rower na dłuuuugie lata, w UNIBIKE ten amortyzator w przyszłości mogę zmienić a reszta podzespołów jest chyba sporo lepsza, sama firma też ma lepsze opinie, a jak z trwałoscią Rometów nie wiem - stąd jestem w kropce.

Napisano

Fakt. Unibike lepsze podzesopły. Z drugiej strony przy zakupie Rometa (ziomek wyrwał za 1900pln) zostaje Ci sporo kasy, Romety ogólnie sa chwalony, to nie te romety, a la skladaki co kiedys :)

Napisano

Doskonałe pytanie @dexmark - on również może wchodzić w grę, warto dopłacać te 800 względem wersji 4? W podobnej cenie, ale inny typ roweru, moją uwagę zwrócił jeszcze Rometowy Mustang: http://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-romet-mustang-29-1-2017-15cali-bialo-czarny-26091.html

Mustang niedługo ma być dostępny, a wydaje mi się, że w tym przedziale cenowym podzespołami miażdży resztę i tym samym będzie długo służył (na tym głównie mi zależy - obecny rower był ze mną dosłownie 18 lat)

 

 

Napisano

Oczywiście, że warto dołożyć do Orkana 5. Mustang to zupełnie inna charakterystyka pozycji jazdy. Bardziej pochylona, tak jakby do zjazdów bo przecież to rower typowo górski. W przypadku zakupu od razu zachodzi konieczność wymiany opon na cieńsze, jazda takim traktorem po asfalcie jest bez sensu. Amortyzator ma duży skok, fajnie, że z blokadą na kierownicy ale to też bez sensu, skoro bedziesz jeździł bez hopek i udziwnień. Duzym plusem jest uniwersalność, bo zmieniając opony możesz udać się wszędzie, raz w lasy, doły i koleiny, raz na cienszych robić długie trasy.

Mustang ma bardziej sportowy charakter i będzie bardziej zwracał uwagę. Długo przeglądam oferty, niestety na razie jestem bez kasy :( Piszę z ludźmi i dopytuję i jest mnostwo róznych opinii. Jedni kupują crossa, by potem go sprzedać z myślą o 29er. Pojeżdzą chwilę na asfalcie, to zaraz tęsknią za lasem. I znowu odwrotnie, mają górale i męczą się nim na szosie :)

Napisano

Zdaję sobie sprawę, że ten Mustang na szosach bedzie cięższy do jazdy (chociaż i tak nieporównywalnie lżejszy niż mój obecny 18-letni, wysłużony góral) - jedyne co mnie kusi to osprzęt, bo za taką kasę jest conajmniej wypasiony, do tego stopnia, że są trudności z jego dostaniem. Dodatkowo w przyszłości mogę wymienić opony na węższe i nie będzie mocno odstawał od crossa.

 

Z drugiej strony realistycznie patrząc zastosowania "górskie" to mniej niż 10% mojej jazdy, a podlinkowany przez Ciebie Orkan 5 chyba niewiele ustępuje temu Mustangowi?

Napisano

Ludzie kupują głównie MTB bo są po prostu modniejsze, mają sportowy zaciąg. Do długich tras, głównie po utwardzonej powierzchni amortyzator praktycznie nie ma znaczenia, jakiej klasy jest i jakiego skoku. Wydając pieniądze chcesz mieć satysfakcję, że dobrze je wydałeś. Ale poza efektem zadowolenia nie ma to większego znaczenia, czy to najwyższa klasa Alivio, czy też najniższa Deore ale bardziej wpływająca na naszą głowę.

Romet ma dobry sprzęt w dobrych cenach. Zyskać można głównie kupując chyba przez neta. Ale to Romet, wrażenia na ludziach nim nie zrobisz. To jak z ciągnikiem, możesz mieć John Deere albo Ursusa. 

Przejdź się po sklepach, zobacz czy bardziej odpowiada ci geometria Unibike'a, trochę jakby ociężałego czy lżejszego Krossa. Być może Giant Roam 1 lub 0 z nieco szerszą kierownicą. Romety też mają w sklepach, nawet na niżsych wersjach, zobaczysz geometrie, sprawdzisz ramę czy ci pasuje itp

Ten Mustang to trochę utopia, niby mają ale tylko w katalogach. Wypuszczą pewnie ze 100 sztuk na największe miasta w Polsce i tyle go będziemy widzieli. Zakup głównie na zamówienia w oparciu o gazetkę. Raczej w stacjonarnym go sobie nie obejrzysz.

Jeśli lubisz długie trasy, Romet Orkan 5 będzie świetnym wyborem. Dużo osób jest bardzo zadowolona z tego roweru, świetny sprzęt za świetną cenę. Do długich tras idealny. Mustang również, ale pod warunkiem zmiany opon. Wszystko zależy od Ciebie.

Napisano

Dzięki za odpowiedź :) Mustanga można kupić - pisałem z tym sklepem i w maju mają być wersje 29, ale dla moich zastosowań góral raczej odpada. Orkan 5 wydaje się bardzo fajny - to jest wersja z 2016 przez co całkiem atrakcyjna cenowo, a i podzespoły niezłe - chyba na nim poprzestanę. Nie wygląda tak genialnie jak UNIBIKE VIPER, ale sprzętowo chyba go zjada, do tego jest lżejszy - raczej nie ma co tutaj się zastanawiać

Napisano

Viper ma regulowany mostek kierownicy co jest też dużym atutem. Ponadto jest przeznaczony nawet dla osób z nieco większą wagą, ok 120 Kg. Gdybyś kupował przez neta, dopytaj o przegląd zerowy. Niekiedy zaraz po zakupie, do miesiąca czasu należy go wykonać na własny koszt w jakimś autoryzowanym serwisie. Czasami sklep internetowy podbija kartę, ale dopytaj, doczytaj. To ważne, bo związane z ewentualną gwarancją.

Napisano

Otrzymałem ofertę na Romet Orkan 5 w wersji 2017 za 2700zł - gdzie cena katalogowa to 3.5k. Poniżej specyfikacja. Chyba warto?

 

Rama: Aluminiowa, alu 6061, hydroformowana
Widelec: SR Suntour NRX DS-RL, blokada skoku z manetką na kierownicy
Stery: Zintegrowane
Suport: Zintegrowany
Mechanizm korbowy: Shimano Deore T611 48/36/26 175 mm
Manetka: Shimano Deore T610
Przerzutka przednia: Shimano Deore T610
Przerzutka tylna: Shimano XT T780
Ilość biegów: 30
Kaseta: Shimano Deore HG-62, 11-32 10- rzędowa
Hamulce: Tarczowe, hydrauliczne przedni Shimano M425 / tylny Shimano M425
Tarcze hamulcowe: Przednia Shimano SM-RT30 160 mm / tylna Shimano SM-RT30 160 mm
Klamki hamulcowe: Shimano
Piasty: Przednia Shimano RM35/ tylna Shimano RM35
Obręcze/zestaw kół: Alexrims MD17
Opony: Michelin Protek Cross 700×35
Wspornik kierownicy: Romet aluminiowy 90 mm
Kierownica: Romet aluminiowa
Wspornik siodła: Romet aluminiowa 31,6 mm 350 mm
Siodło: Romet
Pedały: Feimin FP-930
Waga: 13,6 kg

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...