LukaszNN Napisano 5 Maja 2017 Udostępnij Napisano 5 Maja 2017 Witam, dzisiaj zabrałem się za czyszczenie sterów, po rozebraniu łożyska były mokre na zewnątrz i zardzewiałe ale kręcą się ładnie, są dobrze uszczelnione. Chce je zostawić puki co tylko mam pytanie, czy te łożyska powinno się z zewnątrz smarem nasmarować czy wkłada się do główki suche? Na te stery składają się tylko same łożyska maszynowe, są osadzone bezpośrednio w ramie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 5 Maja 2017 Udostępnij Napisano 5 Maja 2017 Delikatnie warto przesmarować (szczególnie przy zintegrowanych) ale nie zaszkodziłoby zajrzeć do wnętrza samych łożysk bo to , że "ładnie" się kręcą i mają niby dobre uszczelnienie nie znaczy , że do środka nic się nie dostało a od tego już nie daleko do jego destrukcji (tak miałem z VP , Accent i niższymi modelami FSA - długo mi nie służyły) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 5 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2017 Dzięki. Chciałem je rozebrać, rozbierałem już łożyska w supporcie ale tych nie ruszam, bo ten pierścień z plastiku co uszczelnia ma z 2mm max i boje się, że się połamie. Tam nawet nie ma jak igły wcisnąć więc nie ruszam. Wyglądają mniej więcej tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 5 Maja 2017 Udostępnij Napisano 5 Maja 2017 Trzeba wykazać nieco ostrożności przy demontażu tego pierścienia (ja podważam płaskim malutkim śrubokrętem , tzw. zegarmistrzowski) , po jego wyjęciu reszta idzie bez problemu , wewnątrz znajdziesz plastikowy wianuszek z kulkami ( wyciągaj ostrożnie bo kulki lubią wylecieć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 5 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2017 Udało mi się, jakoś je rozebrałem. Na sucho czuć że oba mają delikatne luzy ale bardzo małe. Czy te luzy mogą powodować strzelanie z okolicy mostka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Luz na sucho jest normalną rzeczą i jest niwelowany po skręceniu całości do kupy. Jeśli bieżnia łożysk i kulki są w dobrym stanie i mają odpowiednią ilość smaru to nie upatrywałbym w nich problemu strzelania a raczej na połączeniu mostek/sterówka lub mostek/kierownica - rozbierz te elementy i dokładnie wyczyść (drobina piasku czy innego syfu to częsta przyczyna tego typu dźwięków). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Podziękował, wszystko jasne, temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.