Skocz do zawartości

[Korba] Kompatybilność z kasetą


devon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

Potrzebuję pomocy ponieważ postanowiłem wymienić napęd w swoim rowerze ale nie jestem pewno czy wszystko będzie ze sobą pasować.

Wymieniłem starą kasetę 7 rzędową na nową,również 7.

Zakupiłem łańcuch CONNEX 808 (pasujący pod 6,7,8)

Wybrałem sobie też korbę ale co do niej nie jestem pewny czy można ją tutaj zastosować jeśli jest ona pod 9 rzedowy napęd (Alivio FC-T4010 48x36x26 )

To zdaje mi się nie istotne ale rower to 26 cali rama 20

Napisano

Stopniowanie jak w poprzedniej korbie? Długość suportu dobrze dobrana? Jeśli tak,to wszystko będzie śmigać.Ewentualnie blat 48 może być bardzo blisko tylnych widełek jeśli wcześniej było 42/44

Napisano

Korba 9s będzie bez problemu współgrała z napędem 7s/8s ( pamiętaj tylko o nowym suporcie z dopasowaną długością osi). Jeśli stopniowanie nowej korby jest inne niż starej może zajść konieczność wymiany przedniej przerzutki.

Napisano

Stopniowanie jak w poprzedniej korbie? Długość suportu dobrze dobrana? Jeśli tak,to wszystko będzie śmigać.Ewentualnie blat 48 może być bardzo blisko tylnych widełek jeśli wcześniej było 42/44

Na stronie gdzie chce ją zakupić jest sugerowana długość ośki i suport 

  • BB-ES25 Octalink
  • długość - 126mm

Czy może w takim wypadku być nowszy suport BB-ES300 126mm?

Korba 9s będzie bez problemu współgrała z napędem 7s/8s ( pamiętaj tylko o nowym suporcie z dopasowaną długością osi). Jeśli stopniowanie nowej korby jest inne niż starej może zajść konieczność wymiany przedniej przerzutki.

Jeśli stopniowanie będzie inne to zwyczajnie wymienię na nową.Jako że nie wiem o tym za dużo to czy w przypadku opisanym przez Ciebie bedzie konieczna wymiana samej przerzutki czy również manetki? 

Napisano

 

 

Czy może w takim wypadku być nowszy suport BB-ES300

Model nie ma znaczenia , ważne aby był octalink , z odpowiednią długością osi i szerokością pod mufę jaką masz w ramie.

 

 

 

bedzie konieczna wymiana samej przerzutki czy również manetki

Tylko przerzutki , manetka zostaje ta sama.

Napisano

 

 

Jeśli korba była  mtb,czyli  42-44 to może być problem ze zmieszczeniem blatu 48.Może ocierać o tylne widelki.Manetka może zostać przy wymianie przerzutki
 

Faktycznie,tego pod uwage nie brałem...

Rower jest typu cross,jak duża szansa(statystycznie) jest na to że tam nie wejdzie?:(

Napisano
Jak duży jest teraz blat? Masz możliwość sprawdzenia ile jest teraz miejsca między blatem a widełkami? Co to za model roweru? Koła na pewno 26?

 

Rower jest w serwisie który otwarty jest do godziny o której kończę prace:) Wpadnę tam i zmierzę prześwit.

Tak na pewno 26 cali. Rurę górną ma pod bardzo małym kątem,typowy cross.Marka to mexller.

Chyba wiem.. znalazłem zdjęcia na których widać prześwit a ile go tam może być? trudno mi ocenić.

 

EDIT@:Zdjęcia:http://imgur.com/a/GFtCG

Napisano

Prześwit wydaje się duży.Raczej 48 się zmieści.Jak będziesz w serwisie,to poproś serwisanta żeby rzucił okiem czy da radę wsadzić taki blat.Jeśli teoretycznie jest tam blat 42/44 to na pewno potrzebujesz 48?

Napisano

 

 

Prześwit wydaje się duży.Raczej 48 się zmieści.Jak będziesz w serwisie,to poproś serwisanta żeby rzucił okiem czy da radę wsadzić taki blat.Jeśli teoretycznie jest tam blat 42/44 to na pewno potrzebujesz 48?

Chcę większy blat ponieważ gdy wrzucam 3x7 przebieram nogami już bardzo szybko:) chce jechać szybciej a tu okazuje się ze już  wyżej manetki nie wrzucę. Spróbuję twardsze przełożenie. 

Napisano
Jeśli stara miała takie samo,to tylko większy blat pomoże uzyskać większą prędkość.

Przestudiowałem internet przed zakupem i wynika z niego że kaseta im powinna być z małą ilością zębów na najmniejszej a korba odwrotnie:) 

kasety 10 nie znalazłem pod 7s ale lepsze to niż 12 albo 13

 

Stara  była w koszmarnym stanie,przeskakiwała zawsze na 5 i bardzo czesto na 7 i 6 

Więc powinienem już złożyć zamówienie >?

Napisano

Firma Sram ma kasetę z najmniejszą koronką 10,ale to dopiero w w kasecie 11rz.W napędach 7/8/9/10 nie ma takich.Jeśli stara kaseta miała najmniejszą koronkę większą niż obecna,to już teraz na starej korbie zyskasz trochę na prędkośći

Napisano
Więc powinienem już złożyć zamówienie >?

Nie wiem za ile masz upatrzoną tą korbę Alivio , ale lepsza byłaby ta http://allegro.pl/korba-shimano-fc-m521-48-36-26-170mm-i6516503082.html

Przednia przerzutka (patrząc po twojej fotce) również do wymiany gdyż Tourney nie ma zakresu pod stopniowanie 48/36/26.

 

 

 

Firma Sram ma kasetę z najmniejszą koronką 10,ale to dopiero w w kasecie 11rz.

I ze specjalnym bębenkiem XD.

Napisano

 

 

Jeśli stara kaseta miała najmniejszą koronkę większą niż obecna,to już teraz na starej korbie zyskasz trochę na prędkośći

Sprawdzałem to wczoraj i jedzie się znacznie lepiej (nowa kaseta,stara korba) mimo opon z bardzo agresywnym bieżnikiem (terenowe) Jak tylko śnieg zniknie i będzie sucho zmieniam opony na bardziej szosowe i jazda:) 


 

 

Nie wiem za ile masz upatrzoną tą korbę Alivio , ale lepsza byłaby ta Korba SHIMANO FC-M521 48/36/26 175mm (6684245557) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Przednia przerzutka (patrząc po twojej fotce) również do wymiany gdyż Tourney nie ma zakresu pod stopniowanie 48/36/26.

173,90 zł

Jest ona lepsza od tej alivio?

 

Napisano

 

 

FC-M521 to najlepszy (z dostępnych) model na octalink (takie poza grupowe Deore) , do tego taka przerzutka Przerzutka SHIMANO DEORE FD-M511 31,8/34,9 (6697311967) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
 

Faktycznie przerzutka tania i bardzo mi się podoba 

ale czy korba będzie o wiele lepsza od alivio? na propozycje jestem otwarty

Wyjdzie mnie to razem trochę więcej niz 400zl bo przesyłka od każdego alegrowicza osobno tylko pytanie czy warto?

Napisano

 

 

Sprawdzałem to wczoraj i jedzie się znacznie lepiej (nowa kaseta,stara korba)

Chodziło mi oto,czy na starej kasecie najmniejsza koronka jest taka sama.Bo jeśli jest większa,to przy wymianie kasety już uzyskałeś szybsze przełożenie bez wymiany korby.Dodatkowo jest opcja że możesz mieć korbę z blatem 42.Wymiana na 44 też dodatkowo pomoże w uzyskaniu większych prędkośći.A gdyby połączyć obie sytuacje,czyli mniejsza koronka nowej  kasety + nowa korba z większym blatem 44 to już się robi  naprawdę szybkie przełożenie.

Ale przede wszystkim zanim kupisz korbę 48 to sprawdź czy się zmieści.A nowy łańcuch to już skróciłeś  na wymiar do starej korby?

Napisano
Chodziło mi oto,czy na starej kasecie najmniejsza koronka jest taka sama.Bo jeśli jest większa,to przy wymianie kasety już uzyskałeś szybsze przełożenie bez wymiany korby.Dodatkowo jest opcja że możesz mieć korbę z blatem 42.Wymiana na 44 też dodatkowo pomoże w uzyskaniu większych prędkośći.A gdyby połączyć obie sytuacje,czyli mniejsza koronka nowej  kasety + nowa korba z większym blatem 44 to już się robi  naprawdę szybkie przełożenie. Ale przede wszystkim zanim kupisz korbę 48 to sprawdź czy się zmieści.A nowy łańcuch to już skróciłeś  na wymiar do starej korby?

Stara kaseta miala bodajże 12.Nie było klientów więc zadzwoniłem do serwisu,odpowiedz serwisanta była bez wahania twierdząca,więc mogę zamówienie już złożyłem.

Nowy zestaw będzie wyglądał tak:

Korba:FC-M521 48/36/26 175mm

Kaseta:CS-HG41 11-28T 7 rz.

Suport:BB-ES300 68/121mm

Lańcuch:conex 808

Przerzutka:SHIMANO DEORE FD-M511 31,8/34,9

 

Doprowadzenie roweru który kosztował 1400 zł (co prawda 6 lat temu) a jego przebieg całkowity to nie więcej jak 1000-1200km,do stanu umożliwiającego dalszą eksploatacje za 440 +/- 30zł to chyba nie tak złe.  

 

 

Przy wysokiej kadencji długo wytrzyma teraz taki zestaw? :)

 

 

 

Ale przede wszystkim zanim kupisz korbę 48 to sprawdź czy się zmieści.A nowy łańcuch to już skróciłeś  na wymiar do starej korby?

Oczywiście że go nie skracałem leży w pudełeczku i czeka na resztę towarzystwa które mam nadzieję przyjdzie jak najszybciej:) 

Napisano

Kasety bardzo różnie się zużywają. Zależy od techniki jazdy i dbania o napęd.Ta kaseta może wytrzymać 3-4 tyś km.Przy dobrym łańcuchu jak Twój może i więcej.Możesz się zastanowić nad kupnem drugiego łańcucha i zmieniać go co kilkaset km z pierwszym.Blaty korby powinny przeżyć dużo więcej niż kaseta

Napisano

 

 

Kasety bardzo różnie się zużywają. Zależy od techniki jazdy i dbania o napęd.Ta kaseta może wytrzymać 3-4 tyś km.Przy dobrym łańcuchu jak Twój może i więcej.Możesz się zastanowić nad kupnem drugiego łańcucha i zmieniać go co kilkaset km z pierwszym.Blaty korby powinny przeżyć dużo więcej niż kaseta

Jak już wspominałem,staram się jeździć na wysokiej kadencji.Co do posiadania 2 łańcuchów,można to rozważyć po przejechaniu 1tys?

Napisano

Wysoka kadencja jest ok.Ale jeśli będziesz jeździł np.na 2-3 koronkach kasety to zużyją się one szybciej niż gdyby używać całego zakresu kasety.Jeśli jazda na 2 łańcuchy,to przekładka dużo wcześniej.Poczytaj na forum o takiej jeździe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...