Skocz do zawartości

[przerzutka] wymiana osprzętu i problem z hamulcami

lab_oj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam koledzy! Zakupiłem wczoraj rower focus black forest 5.0 używany. Zauważyłem ze hamulce przednie jak i tylnie strasznie puszcza przy hamowaniu. Co to moze byc? Czy moge sam to naprawić? Czy to bardziej skomplikowana sprawa? Drugie moje pytanie to chciałbym wymienić przerzutki na lepsze. A sklanialbym sie ku najlepszym jakie moge dostać za kwotę ok 1000 zł za cały zestaw. Jestem trochę zielony w tych sprawach wiec proszę o radę ktore elementy wymienić zeby wszystkie ze sobą wspolgraly. Jak już wspomniałem moj budżet na "tuning" to 1000 zł. Obecnie sa przerzutki alivio

Napisano

Wyjmij klocki z hamulców i zobacz czy nie mają mokrych pleców. Hamulce hamują dobrze i wyją czy nie hamują i wyją? Nowe klocki ( jak chcesz ciszy to organiczne ) , do tego odtłuścić profilaktycznie tarcze.

Co dokładnie chcesz wymienić w tym napędzie? Całość czy same przerzutki z manetkami? 

Napisano

Rozumiem ze mówimy cały czas o tarczowkach? Bo w sumie nie napisałem. Przednia piszczy ale hamuje w miarę dobrze tylnie zaś piszczy ale prawie w ogole nie hamuje. Jeśli chodzi i przerzutki to chce wymienić razem z manetkami. Chce zeby spełniały swoją role a nie ze kupie np tylnie xt ale nie będzie działała jak powinna bo np manetka bedą gorszej jakości. Co powinienem dokładnie wymienić aby dobre przerzutki spełniali swoją role?

Napisano

Rozumiem ze mówimy cały czas o tarczowkach?

Tak

Przednia piszczy ale hamuje w miarę dobrze tylnie zaś piszczy ale prawie w ogole nie hamuje.

Jak tam skok klamek? Jeśli idą prawie do chwytu to hamulce trzeba odpowietrzyć. Z tyłu skok może być minimalnie dłuższy ze względu na długość przewodu.