Skocz do zawartości

[do 7500zł] MTB SRAM GX 2x11, grip shift


olos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

​co powiecie o Scale 720 Plus? Rama wydaje się być rozwojowa (podobno pasują też koła 29'').

Do wymiany pozostaje tylko napęd i przerzutki.

Napisano

Plus to bardzo specyficzny rower, nie wiem czy masz tego świadomość. Cała rama jest zaprojektowana tak żeby zmieścić opony 3". A więc tylny trójkąt ramy i amor w systemie boost. Czy koła 29" z oponami 2.0-2.2 się zmieszczą jest do sprawdzenia, bo ich średnica jest większa ok. 1-3cm od kół 650b z oponami 2,8" (zależnie oczywiście od typu opony i szerokości wew. felg).

Miałem okazję pojeździć na Scale 710 Plus 2017 podczas demoday. Fajny ale specyficzny rower, raczej dla funu niż szybkiego pomykania. Bardzo istotne jest dokładne ustawienie ciśnienia w oponach, różnica 0,2-0,3 bar poważnie zmienia trakcję, jesteś pewien że chcesz się bawić w ustawianie ciśnienia manometrem elektronicznym przed każdą jazdą?

Napisano

Najbardziej interesuje mnie właśnie przyczepność (chcąc uniknąć jednocześnie "pływania" przy skrętach).

​Nie miałem okazji wypróbować roweru na plusie, cieszę się, że możesz podzielić się opinią. Nie mam zamiaru wstawiać opon szerszych niż 2.8 (bo ten rozmiar właśnie rzekomo jest najbardziej optymalny jeśli chodzi o zapewnienie trakcji względem oporów toczenia).

​Zgaduję, że na asfalcie jest wolniejszy od 29, ale czy faktycznie jest to dokuczliwe? Żałuję, że nie ma jeszcze opon bardziej pod asfalt niż teren, ale może kiedyś powstaną. Poza tym, w terenie już nie koniecznie jest wolniejszy. Co masz na myśli, że bardziej do fanu niż ścigania się?

​0,3 bar na oko mogę dobrać (w sensie na analogowym manometrze ;)), ale na pewno nie przed każdą jazdą, raz na tydzień, to najczęściej. Nie wiem jak szybko uchodzi powietrze w tubelessie i od czego może to zależeć.

Generalnie lubię jeździć na niskim ciśnieniu (1,8-2,4 przód, 2,4-2,9 tył dla 26''). Rower do jazdy głównie po ścieżkach leśnych, trochę asfalt.

Napisano

Nie mam wielkiego doświadczenia z plusami, ot niecałe 2h zabawy podczas Scott test tour, ale ponieważ jestem znany organizatorowi tej imprezy w moim mieście to pozwolił mi pojeździć po moich ulubionych ścieżkach, a nie w grupie. Wyszło mi to z korzyścią, bo obecnie nie jestem w najwyższej formie i mogłem przetestować rower bez napinki.

Przede wszystkim, na szybkich zakrętach opony 2,8" jednak trochę pływają, ale jest to pływanie (odkształcanie) opon a nie ślizganie się po nawierzchni, natomiast np. na sekcjach korzeniastych zjazdów panowanie nad rowerem jest fantastyczne, dlatego pisałem o jeździe dla fanu. To nie jest rower bardzo szybki, ale za to niewiarygodnie pewny w prowadzeniu na technicznych odcinkach. Przyczepność opon plus jest niesamowita, podczas testu miałem sytuację że na wąskiej ścieżce pani z kijkami nordic walking usłyszała że nadjeżdżam i postanowiła uskoczyć, oczywiście wprost pod koło, hamowanie i omal nie zaliczyłem klasycznego OTB bo nie było żadnej drogi hamowania, po prostu rower stanął w miejscu. A najbardziej niesamowitą rzeczą po tych opisach przyczepności opon jest ich niezwykła lekkość toczenia na twardym gruncie.

Odnośnie manometrów, analogowe bardzo przekłamują przy niskich ciśnieniach, sądzę że przy oponach plus zaopatrzenie się w manometr cyfrowy jest konieczne.

Na koniec, ja się przekonałem do opon plus, moim flagowym rowerem MTB jest obecnie mocno przebudowany Scott Spark 920 model 2015, w podstawowej konfiguracji 10.870g z pedałami i koszykiem. Już przemyślałem budowę drugiego kpl. kół na wypady w góry z oponami Schwalbe NN 2,6", opony 2,8" też by się zmieściły, ale bez odpowiedniego zapasu na błoto. W ten sposób zamierzam mieć równocześnie fulla XC i ścieżkowca. Niestety, nagłe wydatki nie pozwoliły mi skorzystać z black friday.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...