chasikowska Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 Czesc, Chciałam zapytac, czy warto kupic ten rower? http://allegro.pl/rower-crossowy-meski-longway-13-980-wys-gratis-i6621485961.html#thumb/1 Na zakup mogę przeznaczyc 800 zl, a udało mi się znaleźć ten w takiej cenie. Zastanawiam sie, czy montowane hamulce tarczowe nie beda zbyt drogie w ewentualnej naprawie. Mam na mysli tutaj porównanie kosztu ekspolatacji V'brakeow z kosztem eksploatacji zamontowanych hamulców tarczowych mechanicznych. Sam widelec w tym przedziale cenowym jest ok, przerzutki tez i aluminiowa rama, niepokoja mnie tylko te hamulce, czy to nie jest zbyt duze ryzyko, aby sie wpakować w ten rodzaj hamulcow i pozniej koszt eksploatacji moze okazac sie wyzszy niz wartosc roweru? Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Monia
Tatanka Napisano 26 Listopada 2016 Napisano 26 Listopada 2016 Hamulce są mechaniczne,czyli koszty eksploatacji nie będą wysokie.Natomiast może się okazać że siła hamowania jest gorsza niż dobrych v-brake
chasikowska Napisano 27 Listopada 2016 Autor Napisano 27 Listopada 2016 Znalazlam jeszcze takie 3: http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-1-0-aluminiowy-shimano-2016-i6621248918.html http://allegro.pl/arkus-romet-16-safari-rower-28-cross-crossowy-i6614289533.html http://allegro.pl/rower-meski-crossowy-28-shimano-kands-stv-700-2016-i6454735140.html Ktory z tych 4 wybralibyscie majac taki buzdzet? Pozdrawiam Monika
Tatanka Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Spartakus ma korbę typowo mtb 42t. i sztywny widelec(Jak dla mnie to lepiej) Jeśli to nie problem to bym go brał.Jeśli nie,to Safari
chasikowska Napisano 27 Listopada 2016 Autor Napisano 27 Listopada 2016 Dzieki za odpowiedz. Jaki przeklad na komfort jazdy ma ta korba w porównaniu z pozostalymi rowerami?
Endrju911 Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Taki, że przełożenia będą bardziej miękkie niż w pozostałych rowerach przez co będzie dużo łatwiej, z użyciem mniejszej siły, pokonywać podjazdy. Z drugiej strony najtwardsze przełożenie nie będzie tak twarde jak w pozostałych rowerach, np na zjazdach, ale w zupełności wystarczy
Tatanka Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Ja mając blat 48 chyba tylko raz użyłem najcięższego przełożenia,i to tylko żeby sprawdzić czy wchodzi Ale to było przy kasecie,gdzie najmniejsza zębatka to 11t.W wolnobiegu to będzie pewnie 13t. W połączeniu z korbą 42t to nie za dużo,ale może wystarczy.Na jakich przełożeniach jeździłaś do tej pory? Edit W tym modelu wolnobiegu najmniejsza zębatka to 14 t
chasikowska Napisano 27 Listopada 2016 Autor Napisano 27 Listopada 2016 Tatanka i Endrju, Dzieki za porady : ) Wedlug Waszych sugestii, zdecyduje sie na Spartacusa. Zykle jezdzilam na 3 z przodu i 5 z tylu.
Tatanka Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Na 3,czyli największy blat.Jeśli miał jak Spartacus 42 zęby to ok.A ile było biegów z tyłu?
Endrju911 Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 A jeździłaś może z licznikiem? Jeśli tak to jakimi prędkosciami? W sumie nie wydaje mi się żeby 42 z przodu i 14 z tyłu było za mało. Jadąc kadencją 60 czyli dość twardo można osiągnąć 24km/h. Zwiększając kadencję do 90 np mamy już prędkość 36km/h. Według mnie wystarczająco
Tatanka Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Jest możliwość sprawdzenia ile zębów miał obecny największy blat? Ewentualnie możesz podać model roweru?Jeśli miał 48 i jeździłaś na 5 biegu z tyłu,to można przyjąć że przy 42 w Spartacusie będziesz jeździła pewnie na 7,czyli ostatnim
Endrju911 Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Podejrzewam że wolnobieg na 5 biegu mógł mieć 18 zębów (większość wolnobiegów 7 rzędowym ma na poszczególnych koronkach 14/16/18/20/22/24/28), w połączeniu z korbą 48 daje do współczynnik 2.66. W przypadku korby 42 zębowej i 6 biegu współczynnik wynosi 2.62 więc podobnie. Przy 7 biegu współczynnik to 3.00 (im większy współczynnik tym twardsze przełożenie).
Tatanka Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Ok.Pewnie tak jest jak podałeś w wyliczeniach. Ale padło stwierdzenie Zykle jezdzilam na 3 z przodu i 5 z tylu. Czyli czasami pewnie też na cięższym przełożeniu.Chciałem zaznaczyć że wtedy może zabraknąć.Ale to już musi zdecydować sama
chasikowska Napisano 27 Listopada 2016 Autor Napisano 27 Listopada 2016 Wczesniej miałam ten: http://www.raleigh.pl/rower/76 Chciałabym zmienic na jakis szosowy rower z większymi kołami z tego wzgledu, ze glownie jezdze po asfalcie do pracy i trochę sie męczę. Czy ten spartacus bedzie lepszy od obecnego raleigh?
Endrju911 Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Lepszy na pewno nie będzie. Jak już to porównywalny. Tutaj też największy blat korby ma 42 wiec przełożenia będą podobne. Podobne bo te najbardziej miękkie w Spartacusie będą ciut bardziej miękkie
chasikowska Napisano 27 Listopada 2016 Autor Napisano 27 Listopada 2016 A sam fakt, ze ma cieńsze opony i większe koła? Panowie, Mam nadzieje, ze ostatnie juz pytanie: Znalazłam jeszcze takie 3, ktore maja wiecej zębów w korbie 48/38/28 zębów: 1 http://www.rowerynajtaniej.pl/pl/p/Rower-28-Vip-Bike-Cross-900-Max-Czarno-Czerwony-2016/592 2 http://www.rowerynajtaniej.pl/pl/p/Rower-28-Cross-Kands-STV-700-grafitowo-zielony-2015/338 3 http://www.rowerynajtaniej.pl/pl/p/Rower-28-KANDS-Szybki-CROSS-SCUD-TOURNEY-srebrny-polerowany-2015/492 Moze jednak któryś z tych 3? Czy zostać przy Spartacusie? Bede bardzo wdzięczna za Wasze podpowiedźi. Monika
gdy Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 na moje oko to ten z pierwszego postu spartacus i dwa z ostatniego scud i vip bike to praktycznie te same rowery . najlepiej cenowo wychodzi w tym zestawieniu scud z ceną 699.
chasikowska Napisano 27 Listopada 2016 Autor Napisano 27 Listopada 2016 W spartacusie korba to 42/32/22, a w tych trzech ostatnio wymienionych to 48/38/28. Czy to nie ma zadnego znaczenia i lepiej wybrac SCUD ze wzgledy na cene?
Tatanka Napisano 27 Listopada 2016 Napisano 27 Listopada 2016 Chodziło o to,że w Spartacusie jest korba 42 i była obawa że zabraknie Ci przełożeń względem starego roweru.Ale okazało się że tam jest to samo.Korba 48 nie jest żadnym problemem.Może będziesz częściej jeździła na środkowym blacie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.