Skocz do zawartości

[wymiana zużytych części] Giant Terrago 1


NoiseWizard

Rekomendowane odpowiedzi

Oprócz crossa jeżdżę od niedawna na mtb tam, gdzie crossem nie wjadę, generalnie w 90% jazda po piachu, kamieniach, szutrze, korzeniach, błocie unikam asfaltu i dojeżdżam nim tylko do trasy. Jeżdżę nim raczej w każdych warunkach pogodowych, planuję również zimą.  

Ten rower to Giant Terrago 1: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/261/Giant.Terrago.1.Disc/, kupiony około 6 lat temu, wykorzystywany sporadycznie, większość czasu przeleżał nieużywany, jednak ostatnio spodobała mi się jazda w ostrzejszym terenie i chciałbym go reanimować.

Na pewno będę chciał kupić lepszy, powietrzny amortyzator, jednak natychmiast rower ten potrzebuje wymiany fatalnych hamulców (mam na oku SLX BR-M675), z napędu - zużytej kasety, łańcucha i koronek korby, lecz tutaj wymieniłbym raczej całą korbę. Prosiłbym o radę jakie części mógłbym wybrać do niezbyt popularnego już napędu 3x9, ja osobiście myślałem o korbie Deore M590 44x32x22 + kaseta CS-HG80 11-34, jaki wybrać łańcuch jeszcze nie wiem. 

W obecnym napędzie wykorzystuję najwięcej blat 32T, potem 22 i czasem dokręcając, lub po płaskim 44. 

 

Wrzucam jeszcze przykładowy profil wysokościowy jednej z tras którą jeżdżę: 

post-198775-0-48744100-1476901170_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla mnie jako amatora taka jazda na 3 łańcuchy będzie dobra? A generalnie części jakie wybrałem są ok? z tego co obserwuję po sklepach już nie ma specjalnie wyboru na przykład w korbach  

Na ogół korby mają zakres tolerancji np. od 8 s do 10 s itp. W każdym razie nie wiem po co chcesz wymieniać korbę skoro możesz same tarcze wymienić.

 

Kaseta oczywiście może być. 

 

Co do 3 łańcuchów to powiem tak , wyciąganie się łańcucha zależy m.in. od tego w jakich warunkach jeździsz , piasek nie wydłuża żywotności gdy jest w napędzie. Mając 3 łańcuchy napęd potrafi wytrzymać znacznie dłużej. Aby odpowiedzieć na pytanie , czy Ci to potrzebne musisz sobie odpowiedzieć ile przejeżdżasz na mtb. Jeśli to jest np. 1 k km na rok to nie warto według mnie , ale na przykład przy 5 k km może to przynieść spore oszczędności po czasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając 2 rowery w ciągu roku na mtb przejadę może coś koło 2-3 tys. km, a w planach jeszcze szosa. Nabrałem nawyku czyszczenia napędu po brudniejszej jeździe, więc pewnie utrzymywanie go w czystości będzie trochę wydłużało jego życie. Co do korby, to najlepiej będzie jak odwiedzę lokalny serwis aby wymienili tarcze, nie znam się na tym, a widzę, że mają różne rozstawy śrub. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko rozstaw śrub ale też bywają inne przy otworach i czasem nie pasują.

 

Poszukaj dedykowanych do korby , rozstaw to za zwyczaj 64 dla małej tarczy i 104 dla średniej i dużej.

 

Możesz zastosować dwa łańcuchy , zawsze lepiej niż jeden ale jeśli budżet Cię ogranicza i albo jeden porządny albo dwa kiepskie to bierz jeden , tylko porządny np. Campagnolo c9

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to wymiana prawie wszystkich części w tym rowerze wyjdzie mi grubo ponad 2 tysiące złotych, a widzę, że na alledrogo można za nieco ponad tę kwotę kupić mtb używany, 26 calowy, na napędzie wysokich grup i powietrznym amortyzatorze. Ale to chyba temat na wątek w innym dziale. 

Dzięki za podpowiedź z łańcuchami, na pewno jeśli zostanę przy tym rowerze, lub kupię inny, to wypróbuję jazdę na 2 lub 3 łańcuchy c9. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...