Skocz do zawartości

[Tylne koło] Mocne tylne koło

dred007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie... przekopałem cały net i forum ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie... Teoretycznie jestem zielony w temacie... 

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaką obręcz tudzież cały kpl założyć do szosy. Ważę 140kg i ta obręcz którą mam teraz często się centruje... wiem że ma to związek z moją wagą... Proszę o jakąś podpowiedź oraz ewentualne wskazanie gdzie to kupić w kpl... Pozdrawiam 

Ps. Moja obecna obręcz to MAVIC Aksium Race (Opona ma wymiar 23-622 700x23c)

Napisano

Mavic Aksium Race to koło systemowe czyli zestaw wszystkich komponentów (piasta + szprychy+nyple+obręcz) a nie tylko sama obręcz. Teoretycznie w takim kompletnym kole nie można stosować innych części niż dobrane przez producenta. Wymiana obręczy na takiego samego Mavica raczej nic nie da i powinieneś złożyć nowe mocne koło. Myślę, że powinno mieć 32 szprychy i może nieco szerszą obręcz  jeśli tylko zmieści się w ramie roweru. 

Naprawdę mocna obręcz szosowa Mavica do kół niesystemowych to model CXP 33. Przy twojej masie polecałbym piastę na łożyskach kulkowych, a nie maszynowych, w zależności od budżetu może to być piasta Ultegra, albo 105.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Postaram sie zmontować cos takiego. Dodam ze na swoja obrecz założyłem na chwile opone 28c i w ramie już nie było miejsca... wiec z szersza obreczą myślę ze mógłbym mieć problem.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Witam serdecznie... przekopałem cały net i forum ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie... Teoretycznie jestem zielony w temacie... 

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaką obręcz tudzież cały kpl założyć do szosy. Ważę 140kg i ta obręcz którą mam teraz często się centruje... wiem że ma to związek z moją wagą... Proszę o jakąś podpowiedź oraz ewentualne wskazanie gdzie to kupić w kpl... Pozdrawiam