Skocz do zawartości

[korba,suport] Coś trykocze potrzebna pomoc

Ghost589

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam problem w rowerze, konkretnie z hałasem wydobywającym się z okolic korby. Hałas ten nasila się przy silnym pedałowaniu - nabieraniu prędkości (nie jest ten hałas też na tyle duży że słychać mnie 10 m dalej) . Przy delikatnym pedałowaniu hałas jest praktycznie nie słyszalny lub minimalny.

Dla lepszej oceny sytuacji wrzucam link do filmu.W pierwszych sekundach na jego początku jadę łagodnie to nic nie słychać lub mało, ale podczas przyspieszania pojawia się to charczenie

https://www.youtube.com/watch?v=qhAxtRB-XYM&feature=youtu.be

Tutaj jeszcze specyfikacja roweru :

https://naforum.zapodaj.net/8e25a17e90dd.jpg.html

Wydaje mi się, że to z korby kub suportu tylko tak jak mówię ten dźwięk nie jest aż tak bardzo mocny aczkolwiek mnie to denerwuje. W związku z tym, że jestem raczej początkującym w naprawianiu rowerów wymyśliłem sobie , że zacznę od sprawdzenia pedałów - wykręcenie, wyczyszczenie i nasmarowanie gwintów oraz korby tak samo wyjęcie i nasmarowanie gwintów. Na razie bym nie chciał ruszać suportu bo trochę się boję ale jak to nie pomoże to będę musiał najwyżej coś zepsuje, ale następnym razem już będę wiedział jak to zrobić.

Dodam jeszcze, że łańcuch był wymieniany jakieś 700 km temu. Przerzutka przednia to też raczej nie jest nie haczy o nic. Ogólnie rower nie ma aż tak dużego przebiegu - ma  3.000 - kupiony w lipcu zeszłego roku. Może te informacje coś pomogą.

Prosiłbym właśnie o pomoc może ktoś ma inne pomysły lub ja coś źle myślę.

Napisano

Jak cię to denerwuje to jeździj na normalniejszych przełożeniach, a nie ciągle na najwyższym biegu ;) dźwięk ten wynika z budowy napędu rowerowego.

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Napisano