Skocz do zawartości

[przerzutka, hamulec] Zmieniono mi liczbę biegów?


Xolex

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie dotyczące hamulców oraz napędu. Mianowicie kiedyś ukradziono mi rower, jak go odzyskałem nie było w nim tylnego koła a wraz z nim hamulca tarczowego (hydraulicznego). Teraz chcę naprawić rower, chciałem zamontować hamulce szczekowe jednak nie mam na nie piwotow. Aby kupić porządny hamulec hydrauliczny nie mam aktualnie gotówki, więc pomyślałem aby kupić jakiś zwykły tani mechaniczny, a z upływem czasu wymienić go na hydrauliczny. Stąd moje pytanie.
Każdy serwis rowerowy ocenia hamulce tarcz. mech. jako gó**o, czy warto je kupić do zwykłej jazdy po mieście czy są rzeczywistoście tak beznadziejne że nawet do tego się nie nadają (chodzi mi o jakieś najtańsze no-namy), i za jakiś czas kupić hydrauliczne?


2. Kolejne pytanie :P
Wymontowano z mojego roweru całe koło (również z piasta, kaseta). Teraz mam zamontowany wolnobieg oraz koło, w którym nie można zamontować tarczy. Z racji iż muszę wymienić koło to chce zamontować kasetę, jednak nie wiem jaką.
Przerzutki mam shimano deore (jakieś stare), wydaje mi się że przed kradzieżą miały 9 "biegów", znajomy serwisant naprawil mi rower po taniości i teraz mam mam 8 biegów (w manetce dźwięk zmiany przerzutki słychać 7 razy), czy to możliwe że ograniczył mi to jakoś aby pasowało do wolnobiegu, czy mi się popsuło czy po prostu coś pokićkało z tymi 9 biegami :D?
Ilu rzedową kasetę kupić oraz czy będę musiał wymienić korbę jeżeli kupie 8 lub 9 rzędową kasetę i łańcuch?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Napisano

 

 

Każdy serwis rowerowy ocenia hamulce tarcz. mech. jako gó**o, czy warto je kupić do zwykłej jazdy po mieście czy są rzeczywistoście tak beznadziejne że nawet do tego się nie nadają (chodzi mi o jakieś najtańsze no-namy), i za jakiś czas kupić hydrauliczne?

No name to gów*o i jak tak mówisz w serwisie to się nie dziwię. Kup jakąś używkę tektro albo avida ew. shimano i już.

 

 

 

Wymontowano z mojego roweru całe koło (również z piasta, kaseta). Teraz mam zamontowany wolnobieg oraz koło, w którym nie można zamontować tarczy. Z racji iż muszę wymienić koło to chce zamontować kasetę, jednak nie wiem jaką. Przerzutki mam shimano deore (jakieś stare), wydaje mi się że przed kradzieżą miały 9 "biegów", znajomy serwisant naprawil mi rower po taniości i teraz mam mam 8 biegów (w manetce dźwięk zmiany przerzutki słychać 7 razy), czy to możliwe że ograniczył mi to jakoś aby pasowało do wolnobiegu, czy mi się popsuło czy po prostu coś pokićkało z tymi 9 biegami ?

Mogłeś mieć kiedyś 9 biegów , ale przy 8 s nie możesz zostawić starej manetki , stąd może została ona wymieniona na 8 rzędową.

 

Korba ma mało do gadania. Jak masz manetkę pod 8 i chcesz przejść na 9 to musisz wymienić manetkę na 9 s .

 

Jak masz manetkę pod 8 to ja bym kupił kasetę 8 s.

Napisano

Manetka nie została wymieniana, jest ciągle ta sama. Jak chce wbić najwyższy bieg to nie daje rady, a na "wyświetlaczu" pokazuje jakby mogłoby jeszcze przeskoczyć o jeden bieg.

Niemożliwe jest to, że ktoś mi ta manetce ograniczył do 8 biegów?

Czy w takim wypadku najlepiej kupić kasetę 8 rzędową?

Da radę jakoś sprawdzić ilu rzedowy mam łańcuch? I czy ten który mam do obecnego zestawu będzie pasował do kasety 8 rzędowej?

Jeżeli zajdzie taka potrzeba mogę wrzucić zdjęcie manetki/przerzutki albo czegokolwiek :)

Napisano

Wrzuć zdjęcie manetki bo mi się coś nie chce wierzyć. Napęd 9 s ma mniejsze przeskoki między koronkami niż 8 s przez co manetka 9 s nie może działać z napędem 8 s bo tego nie wyregulujesz.

 

Przy przerzutce masz śruby ograniczające , ale tak jak pisałem nie da się ustawić manetki 9 s pod napęd 8 s. 

 

 

 

Da radę jakoś sprawdzić ilu rzedowy mam łańcuch? I czy ten który mam do obecnego zestawu będzie pasował do kasety 8 rzędowej?

Zakładając nową kasetę obowiązkowo nowy łańcuch!

 

Na manetce pod spodem masz gdzieś oznaczenie , też się przyda. 

 

 

Napisano

Tak wygląda przerzutka, nie wiem czy dobre ujęcie zrobiłem :P

Na zdjęciu jest przerzutka na 8 biegu, widać, że "jest miejsce" aby przeskoczyła na 9, ale jak naciskam to nie chce przeskoczyć, nie ma tego takiego "klik" jak się zmienia bieg na manetce.

post-199395-0-96185700-1470149084_thumb.jpg

Napisano

Jakość jak z papieru toaletowego , ale niby miejsce jest. Nie ma tam jakiegoś przełącznika ? Możesz też spróbować odkręcić linkę przy przerzutce i sprawdzić czy zejdzie dalej z kliknięciem. Mechanizmu raczej Ci nikt nie szlifował :P 

Napisano

Masz za mocno linkę naciągniętą przez to nie możesz wbić biegu bo jest za duży opór na manetce. Tak mi się wydaje. Druga możliwość to rozkręć manetkę i zobacz czy ten pasek do pokazywania biegów jest dobrze zamontowany, może źle pokazuje.

Napisano

Wszystko jest w porządku, tylko na przerzutce śrubką L ustawiono żeby łańcuch nie spadał za największą zębatkę, czyli na tę "brakującą" dziewiątą. Odkręć śrubkę i manetka będzie działać po staremu - tylko na postoju, żeby sobie krzywdy nie zrobić jak łańcuch spadnie.

Napisano

Bardzo mocno poluzowałem linkę i rzeczywiście przeskakuje na to 9 przełożenie.

 

 

Wszystko jest w porządku, tylko na przerzutce śrubką L ustawiono żeby łańcuch nie spadał za największą zębatkę, czyli na tę "brakującą" dziewiątą. Odkręć śrubkę i manetka będzie działać po staremu - tylko na postoju, żeby sobie krzywdy nie zrobić jak łańcuch spadnie. 

Prawodpodobnie tak, jedna ze śrub w przerzutce jest bardzo mocno odkręcona (prawie cały gwint jest na widoku), prawdopodobnie to było przyczyną - głupi ja :D

 

Czyli powinienem kupić kasetę oraz łańcuch 9 rzędowy, a co z korbą - muszę wymieniać czy nie?

 

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc ;)

Napisano

Panie , ja bym nie dał 140 zł

 

Znacznie lepiej według mnie zainwestować w używkę bo można sporo zaoszczędzić a tarcze już od 30 zł dostaniesz. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...