Budensyn Napisano 16 Lipca 2016 Napisano 16 Lipca 2016 Witam Z góry sorry za przydługi wstęp. Dostałem zlecenie by reanimować rower na starej ramie Wheelera z mniej więcej końca lat 80. Ramka cr-mo, to samo wideł ale nie pochodzący z kompletu. Swojego czasu to musiał być rower za grube tysiące złotówek (o ile nie dolarów). Zniszczony i zużyty sprzęt jaki z niego usunąłem, to było pełne deore xt (nawet bieżnie sterów). Niestety, wszystko nadawało się do śmieci... Do rzeczy. Rama posiada mocowanie pod hamulce u-brake na dole ramy (piwoty bez otworów na sprężynkę, większej średnicy niż v-brake). Wydaje mi się także, że mógłbym zamocować w nim hamulec typu caliper z odpowiednio długimi ramionami (nie chodzi mi o zaciski jak w składakach, tylko hamulce wyglądające jak szosowe tylko z dłuższymi ramionami). Oryginalnie z tyłu był hamulec u-brake z tzw. wieszakiem a linka poruszała się po ślizgu na dole ramy pod suportem. Uprzedzając pytania - nie chce wracać do tego systemu. Jest zawodny, toporny i problematyczny. Wykoncypowałem, że puszczę linkę jak Bóg przekazał w pełnym pancerzu od klamki do zacisku. I teraz zasadnicze pytanie - który hamulec będzie mocniej hamować, caliper z długimi ramionami czy u-brake z bocznym ciągiem linki? A może macie jakieś inne patenty na ten problem? Pozdrawiam
Fawlty Napisano 16 Lipca 2016 Napisano 16 Lipca 2016 A jakiej szerokości masz obręcz? Bo calipry z długimi ramionami hamują słabiej - dlatego raczej tylko w szosach się je stosuje, gdzie ramiona nie muszą być długie, bo opona jest wąska. pzdr Fawlty
Budensyn Napisano 16 Lipca 2016 Autor Napisano 16 Lipca 2016 24 mm + opona Kenda Khan 26x1,75. Krótkie ramiona na 100% nie wejdą. Ale odpowiedziałeś na moje pytanie - będę działał z u-brake. Innego wyjścia nie ma. Jak nie uda mi się dogadać z tym systemem, będę musiał wrócić do wieszaka i ślizgu, chociaż nie chciałbym...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.