Raddoli Napisano 28 Czerwca 2016 Napisano 28 Czerwca 2016 Siemka, kolega ma mega duże luzy(jakieś 2 cm) w suporcie który jest strasznie stary. Zanim zacznę go odkręcać chciałbym się dowiedzieć jaki zamiennik mogę później kupić: http://endurorider.pl/wp-content/uploads/2009/01/IMG_3333.jpg Nie mam tego roweru pod ręką, tylko przeglądałem go pobieżnie Będzie problem ze znalezieniem alternatywy?
Marcin9 Napisano 28 Czerwca 2016 Napisano 28 Czerwca 2016 Sprawdź jaki tam masz standard mufy. Jeśli bsa to nie będziesz miał problemów z zakupem wystarczy że kupisz taki o który będzie miał identyczną długość http://wrower.pl/sprzet/os-suportu,5446.html http://katalog.bikeboard.pl/artykuly,katalog-naped,osie-i-loyska-suportu-to-trzeba-wiedziec
przemogg Napisano 29 Czerwca 2016 Napisano 29 Czerwca 2016 Klasyka. Mechanizm korbowy z ośką z łożyskami + miski. Nie zależnie czy masz standard BSA (brytyjski) czyli mufę szerokości 68mm (najpopularniejsza) i jedną miskę z lewym gwintem a drugą z prawym gwintem czy standard włoski ( mufka szerokości 70mm i obie miski z gwintem prawym) w większości sklepów rowerowych powinieneś dostać nowa ośkę, miseczki i łożyska. Mufka to ta część ramy w którą umieszcza się ośkę z łożyskami i wkręca miseczki, dokładnie to co pokazałeś na zdjęciu. Choć znam sklepy w stolicy gdzie robili zdziwioną minę gdy pytałem czy coś takiego maja. Po prostu sklepy przerzuciły się obecnie na wkłady suportowe z łożyskami maszynowymi. Tak jak kolega post wyżej napisał musisz ustalić szerokość mufy suportowej, czy masz oba gwinty te same czy różne (standard BSA czy ITAL) oraz długość samej ośki suportowej. Popularny serwis aukcyjny i masz taki wybór że ho ho gdybyś w sklepie rowerowym usłyszał to co ja, bo nalezę do 1% posiadających standard włoski. Możesz zmieć problem z odkręceniem misek jeśli będą zapieczone gwinty to po pierwsze a po drugie będziesz musiał kupić klucz do korb na kwadrat ( tzw. ściągacz) koszt kilkanaście zł, żeby zdjąć samą korbę,chyba że już go masz. Gdybyś zmieniał korbę na inny typ a to możliwe skoro dawno nie zmieniałeś samego mechanizmu korbowego czyli korba też może nadawać się do wymiany to pamiętaj o tym żeby sprawdzić jakiej szerokości ośkę zaleca producent do danego typu korby ( po prostu sprawdź w instrukcji) bo długość ośki dopasowuje się do typu korby a nie odwrotnie. Na zdjęciu które załączam masz widok tego co masz w środu mufy: ośka , po prawej miseczka z łożyskami na którą nakręca się nakrętkę kontrującą . Po lewej powinna być drugą miseczką którą reguluję się luzy, na zdjęciu jest ona jeszcze nie wykręcona z mufy, nie miałem klucza odpowiedniej wielkości (w końcu użyłem francuskiego).
Raddoli Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Napisano 29 Czerwca 2016 Oki, bardzo dziękuje za obszerne wyjaśnienie tematu wychodzi na to, że sobie z tym poradzę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.