maczet190399 Napisano 18 Kwietnia 2016 Napisano 18 Kwietnia 2016 Planuje trochę pod reanimować amortyzator Spinner Grind 2 w rowerze mojego dziecka. Obecnie praktycznie się nie ugina. Oczywiście nie będę szedł drogą wymiany uszczelek czy stosowania specjalnych olejów gdyż jest to nie opłacalne. Poradzie co przesmarować i jakim smarem aby działał trochę lepiej. Ewentualnie gdzie poprawić jego sprawność najlepiej jakimś domowym sposobem bez wymiany części. Rower to Scott Racing 20.
dran2 Napisano 18 Kwietnia 2016 Napisano 18 Kwietnia 2016 Rozkręcić, zobaczyć czy w ogóle ma prawo działać, wywalić elastomery, wyczyścić wszystko do sucha i nasmarować czymkolwiek.
maczet190399 Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Napisano 18 Kwietnia 2016 Czym lepiej nasmarować. Posiadam: Smar grafitowy, teflonowy, silikonowy, do łożysk, przec spiekaniu, ŁT 35, jakiś w areozolu decathlon do łancucha i do łańcucha FL Ceramic, Rolhoft.
scirocco Napisano 18 Kwietnia 2016 Napisano 18 Kwietnia 2016 Odkręcić śruby imbusowe na spodzie goleni (imbus 5mm) - ale nie do końca. W wystające śruby uderzać przez drewno młotkiem- powinny w pewnym momencie poddać się uderzeniu. Następnie oddzielić górne golenie od dolnych. Czasem nie idzie łatwo i trzeba psiknąć np. wd40. Po rozebraniu dokładnie wymyć. Dolne lagi wypłukać ekstrakcyjną, jeśli jest korozja to zalać gorącą wodą z kwaskiem cytrynowym - uwaga będzie kipiało:) usunie cały osad z wnętrza. Górne lagi wyczyścić ostrożnie (gąbka do naczyń, benzyna itp) jeśli jest korozja to super metodą jest owinąć ręcznikiem kuchennym nasączonym octem jabłkowym - bardzo fajnie schodzi. Jeśli będą wżery to polerka papierem wodnym (tylko wżery). Odkręcić górne korki, wyjąć sprężyny, wszystko dokładnie wymyć. Najfajniejsza część to smarowanie czystego już amora. Trzeba nasmarować ślizgi w dolnych goleniach, sprężyny, nie żałując smaru. W takich amorach używam smaru wapniowego kupionego na stacji Orlen (kilogram kosztuje ~10zł).
vdcmike Napisano 18 Kwietnia 2016 Napisano 18 Kwietnia 2016 Te amory bywały rownież w wersji z powietrzną sprężyną i nierozbieralnym cartidgem olejowym.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.