Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana Całego Napędu


Mislyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam dosyć spory problem ponieważ podczas ostatniej jazdy moja tyla przerzutka stanęła dęba i wygięła się o 180 stopni a w związku z tym że jechałem dosyć szybko spowodowało to spore uszkodzenia całego napędu (pęknięcia wygięcia itp).

Przy okazji i tak chciałem wymienić napęd z 7 rzędowego na większy oraz hamulce na hydrauliczne i w związku z tym potrzebuję pomocy.

Moje Pytania:

-Czy większa Piasta zmieści się w ramie ?

-Jaka Piasta do 9 lub 10 (taką rozważałem ewentualnie 11) ?

-Jaka przerzutka tylna ?

-Jakie Klamki ?

-Jakie Hamulce Hydrauliczne (tył i przód)

To chyba wszystko jeżeli jeszcze coś mi się nasunie to dopisze.

Z góry dziękuję za pomoc :D

Napisano
-Czy większa Piasta zmieści się w ramie ?

Standardowa piasta mtb 9/10mm ma prawie zawsze taką samą szerokość-135mm. Obojętnie czy jest pod wolnobieg czy pod kasetę

-Jaka przerzutka tylna ?

To zależy od ilości biegów i budżetu.

Jakie Hamulce Hydrauliczne (tył i przód)

Slx m675 około 430zł Masz piasty przystosowane pod tarcze?

 

Jaki budżet na całość?

Napisano

Budżet nie jest jakoś szczególnie ograniczony ale chciałbym zmieścić się w 500 zł (nie wliczając hamulców)

A jeżeli o kasetę i jej szerokość może być tak że nie wejdzie ??

Napisano

 

 

A jeżeli o kasetę i jej szerokość może być tak że nie wejdzie ??
Jeśli kupisz piastę z bębenkiem pod 7s(rzadkość) to kaseta 8,9,10 na niego nie wejdzie :whistling:  

Jeśli masz teraz piastę o szerokości 135mm to inna piasta o takiej szerokości wejdzie obojętnie pod jaką ilość biegów będzie 

Napisano

@Mislyk, jeśli będziesz zmieniał napęd, hamulce i co najmniej tylną piastę (a być może całe nowe koło), możesz rozważyć kupno nowego roweru. Zakup poszczególnych części może być niewiele tańszy. Ale jeśli lubisz swoją obecną ramę i wygodnie ci się jeździ, unowocześniaj.

Jeśli podasz co to za rower, w jakim terenie jeździsz mogę coś podpowiedzieć. Jeśli zastanawiasz się ile biegów wybrać (9, 10, 11), myśl przyszłościowo. Dziewięć rzędów to już trochę mało bo za parę lat będzie trudno o części zamienne. Dziesięć jest optymalne ekonomicznie i będzie na rynku jeszcze długo. Jedenastkowe napędy są droższe i owszem fajne ale nie każdy potrzebuje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...