Skocz do zawartości

[1500- 2000] Rower crossowy czy przełajówka. Nowy czy używany- Rozterki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich użytkowników forum.

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu roweru po wielu latach zastoju- dokładnie ponad 10 . Przeczytałem wiele wątków i tematów na forum, i szczerze powiedziawszy mam mętlik w glowie. Zacznijmy jednak od początku. Mam 31 lat, 193 cm wzrostu, 103 kg wagi, długość nogi od pachwiny ok 90cm. Chciałbym zakupić rower który służyłby mi do jazdy rekreacyjnej głównie po drogach miejskich, utwardzonych, polnych i leśnych ścieżkach w proporcjach 70/30. Po przeczytaniu mnóstwa wątków doszedłem do wniosku że potrzebuję roweru crossowego, bądź cyclocrossowego jednakże przy wyborze tego drugiego mam dylemat, ponieważ cierpię na dyskopatie odcinka lędźwiowo krzyżowego i nie wiem czy wymuszona niska pozycja nie wpływałaby na mój dyskomfort podczas jazdy. Nie mam również doświadczenia w jeździe z kierownica typu baranek.

Jeżeli chodzi o rower crossowy to z wszystkich propozycji nowych rowerów wywnioskowałem ze najlepsze w tym przedziale cenowym są Kands Maestro, Spartacus Cross 4.0, Lazaro Integral V3. Zastanawiam się również nad Rometem Orkan 4.0, niestety ten nieco przewyższa pułap cenowy. Czy te rowery wytrzymają moje obciążenie? Zaznaczę również ze nie potrzebuje żadnych tarczówek- dobre v-brake wystarcza, jak i również amortyzowany widelec tez jest chyba zbędny, bo jak wyczytałem na forum, te amortyzatory w tych rowerach nie są zbyt dobrej jakości. Ewentualnie po wyborze już roweru, na jaki sztywny widelec zamienić amortyzator? Rowerek ma być szybki, lekki i zwinny z dobrym osprzętem.

Zastanawiam się również nad używanymi rowerami, lecz tutaj nie mam za bardzo wiedzy w tym temacie. Liczę na Wasze propozycje.