Skocz do zawartości

[Napęd] Gazelle Eclipse stukanie w tylnej piaście przy średnich obrotach


Nordyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Ten temat był podejmowany na tym forum w 2013 roku ale użytkownik który go wywołał nie napisał co było przyczyną i czy ją rozwiązał .

Sprawa przedstawia się następująco :

Rower Gazelle Eclipse Limited Edition 8 biegów rok 2015 

Stan jak nowy, może ma przejechane  kilkaset km .

Przejechałem nim 60 km i bez żadnej przyczyny nastąpiło dość głośne stukanie w tylnej piaście .

Sprawdzenie znaczników / dwa żółte /  na 4 biegu :ok 1 mm różnicy / wyrównałem regulacją przy dźwigni zmiany biegów /

Stukanie ucichło całkowicie ale po kolejnych kilku kilometrach pojawiło się tylko ,że już dość ciche.

Obróciłem rower  na siodełko i wygląda to tak :

na każdym biegu przy małej prędkości koła cisza , super :)

na każdym biegu przy średniej prędkości koła stukanie 

na każdym biegu przy dużej prędkości koła cisza 

Dźwięk stukania dobiega od strony hamulca.

Znaczniki żółte są prawie idealnie na wprost siebie.

Jazda nawet z takim cichym "tykaniem" to dobijanie roweru i mnie samego.

Proszę o pomoc .Pozdrawiam

Napisano

Cichutkie tykanie w Piastach planetarnych zawsze będzie szczególnie na niskich biegach. Nie jest to system cichy jak w przypadku standardowej kasety. Ja walczyłem z 7 biegowym nexus. Robiłem sam serwis. Dawałem do specjalisty, uzywałem specjalnego smaru i dalej to było. Jak biegi chodzą i nie słychać jakiś strasznych odgłosów i śmiało mozesz jeździć

Napisano

Dziękuję za odpowiedź .

Rozwiązałem ten problem w ten sposób:

ponownie obróciłem rower do góry kołami i na wysokim biegu zacząłem rozpędzać koło . 

Przy dość wysokiej prędkości po tym jak przestałem napędzać koło zaczęło się głośne stukanie moim zdaniem dobiegające od strony hamulca.

Przyłożyłem palec do obudowy hamulca i stukanie lekko przycichło . 

Pokrętłem przy kole od hamulca wykonałem dwa pełne obroty ,tym samym naciągając linkę hamulca i stukanie UCICHŁO .

Reasumując:jakiś element luźnego hamulca musiał ocierać o obudowę piasty koła i przy odpowiednich wibracjach stukanie stawało się coraz głośniejsze.

Teraz /odpukać/ rower jeździ cichutko jak na początku i nie ma tzw "oporu kół ".

 

maczet190399 dziękuję za zainteresowanie tematem a  po jego rozwiązaniu teraz jestem pewien ,że jak i w samochodach tak jak i w rowerach przyczyny mogę być prozaiczne , proste do rozwiązania i nie trzeba od razu szukać w necie np.nowej piasty za 500 zł .

Jeszcze raz pozdrawiam .

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...