Skocz do zawartości

[~2000] Kross Hexagon V4 2010 upgrade czy nowy MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako, że jest to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich.

 

Moje "wymiary" to 172 cm / 65kg. Rower będzie użytkowany do amatorskiej jazdy, chciałbym także wystartować w nim w maratonie/XC.

 

Proszę o poradę natury niemal egzystencjalnej, posiadam stary rower Kross Hexagon V4 r. 2010m - v-brake, suntour xcm, wolnobieg 7 rzedów. Mam do wydania ok 2000-2300 PLN, pytanie brzmi czy lepszym wyjściem będzie władowanie tych pieniędzy w upgrade i oparcie się na grupie Deore/Alivio + lekkie koła, amor Suntour Raidon, + wymiana na tarczę z przodu + drobiazgi jak mostek kierownicy, kierownica (kiepska geometria). Została by tylko stara rama, sztyca, siodełko i wspomniany y-brake z tyłu :) Wymiany musiałbym dokonać w jakimś serwisie, przynajmniej widelca i suportu. Czy może jest to bez sensu i leiej kupić coś nowego, upatrzonego mam Northteca Gravity AL z 2015 17", gdyż jest do kupienia u mnie w okolicy w sklepie stacjonarnym, wydaje mi się, że to lepszy wybór niż Kross Level R4.

 

Wspomniany Northtec: http://nrowery.pl/2015/mtb-275/gravity-al

Napisano

Reanimacja starego Krossa V4,raczej wielkiego sensu nie ma.

Kross Level R4 ma lepszy osprzęt od  linkowanego Northeca.

Jeśli byś znalazł sprzedawcę Krossa R4,który zgodziłby się na wymianę korby na M4000, byłby to rower dla ciebie.


http://allegro.pl/kross-level-r6-s-2014-rozmiar-kol-27-5-okazja-i6020496161.html

Propozycja Romet,lepszy widelec od Krossa,gorsze hamulce

http://www.bikko.pl/rower-gorski-romet-mustang-27-5-1-0-2015.html

Napisano

Ale po co zmieniać korbę na z m430 na m4000? Nie dość że korba to najmniejszy problem w tym rowerze to jeszcze chcesz ją zamienić na coś co właściwie różni się wyglądem i kilkoma ząbkami.

Napisano

 

 

różni się wyglądem i kilkoma ząbkami.

Te kilka ząbków robi wielką różnicę. Korba w rowerze mtb  z tarczą 44z, przy kołach 27,5 " to nieporozumienie.

Napisano

Nie, nie wielka. Nie ważne co tam wsadzisz to tak czy inaczej w 3 rzędowych korbach będziesz mielił przednią przerzutką i nic z tym nie zrobisz. Nie robi to takiej różnicy aby było warto na starcie inwestować w nową korbę, szczególnie jak jeszcze ktoś nie ma własnych preferencji.
I jeszcze przerzutkę dolicz, katalogowo m431 chce tarcze min. 44t. Nawet jak z 40t pójdzie to nie tak precyzyjnie jak to sobie producent założył.

Napisano

Przeczytałem go dwa razy gdy szukałem w nim sensu, nie znalazłem. Tak za trzecim spojrzeniem... Masz na myśli to że ktoś niby za darmo tą korbę wymieni? Jeszcze przerzutkę dorzuci? Nic nie jest za darmo. Każda przysługa ma cenę.
Branża jest ogólnie spaczona, nigdy nie wiadomo co ile kosztuje. Ceny katalogowe to fikcja i często absurd. Ta cena za Krossa na przykład jest z d***, w 2014 za 2600 można było kupić rower Scotta na dyna-sys a teraz masz Krossa na Alivio, leżak magazynowy z tego samego roku z wrzaskiem "Okazja!". Zawsze możesz (i powinieneś i się udaje) negocjować ale nie wynegocjujesz wszystkiego. Dostaje się albo fajny rabat (czyli kupujesz rower za tyle za ile powinien kosztować), albo "darmowe" akcesoria albo 4 ząbki na blacie które nic nie zmienią.

p.s. Jeżeli nie o "darmowy apgrejd" ci chodziło to sorry za offtop, więcej sensu już szukać nie będę.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. W moim przypadku zakup prawie każdego roweru wiążę się z wymianą korby na taką z ramionami 170mm. Nie chcę dodatkowo obciążać kolan za długą korbą. Podlinkowany kross kusi dość niską wagą i atrakcyjną ceną, wysłałem maila odnośnie wymiany korby, zobaczymy co z tego wyjdzie. Podobno R6 z allegro ma 170mm, ale muszę poczekać do piątku na potwierdzenie. W bikersporcie w Krakowie proponowali mi spory rabat na R4 2k16 bo aż 20% i finalną cenę 2250 jutro się tam wybiorę i zapytam o możliwość wymiany korby i suportu bo model 2016 ma Altusa. http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r4
Ciekaw jestem ceny finalnej i na ile zbliży się do R6 z allegro. Zauważyłem też, że do roweru to dokładać można w nieskończoność. R6 2014 jest dużo lepsza niż nowa R4 2016, a jakbym dołożył jeszcze 400 PLN to za 3000 by był megamo z innego wątku ważący 12,5kg z Deore 2x10 i amorem Manitou, a pomyśleć, że zaczynałem poszukiwania od Rockridera 500 za 1000 PLN...

 

Mam pytanie odnośnie hamulców, jaki jest najtańszy model zdatny o jazdy na mrozie. Z tego co czytam to w przypadku Shimano dopiero Deore daje radę a jak się w tej kwestii mają Avidy DB1 z Krossa? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...