Skocz do zawartości

[2500zl] Kross Evado 5.0 2015 czy Unibike Zethos GTS 2015

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, zbliża się sezon, planuję zakup roweru crossowego.

Jazda asfalt/utwardzony grunt/ścieżki leśne/sporadycznie lekki teren.

Jestem raczej amatorem ale wg mnie Unibike ma ciut lepsze osprzętowienie. Prosiłbym o opinie czy warto dopłacić jakieś 300zl~ do unibika, tygodniowo średnio 150km.

Unibike

Kross

Pozdrawiam

Napisano

Faktycznie pomyłka w różnicy. Po rabatach to jednak jest ok 600zł więc różnica dość duża, romet do mnie nigdy nie przemawiał.

Więc jeżeli w cenach nic nie ulegnie zmienie w najbliższych dniach(a na to się nie zapowiada) to jednak zostanę przy krossie. 

@edit

Chyba, że jednak pojawi się zdecydowana przewaga to coś tam wyskrobię jeszcze na ten cel, w sumie liczę, że to będzie sprzęt na lata.

Napisano

Romet Orkan 5.0 :

+ amortyzator powietrzny

+ tylna przerzutka Deore XT

+ piasty Deore

- hamulce Promax

Unibike Zethos GTS :

+ hamulce Deore

- amortyzator sprężynowy

- tylna przerzutka SLX

- piasty Alivio

Reszta osprzętu (manetki , korba , przednia przerzutka , kaseta ) są takie same.

Fabryczne opony w Orkanie (Schwalbe Range Cruiser) są bardziej na asfalt i utwardzone ścieżki natomiast Zethos ma bardziej "terenowe" (Schwalbe Smart Sam).

Napisano

Trochę mi to rozjaśniło, bo teraz w sumie te dwa modele są brane pod uwagę, dzisiaj widziałem orkana na żywo, poluję jeszcze na unibika ale obawiam się, że z tym może byc gorzej, brak na stanie w miejscach które odwiedziłem :/

Napisano

Kupiłem niedawno tego Orkana i naprawdę polecam. Ewentualnie po zakupie można zainwestować w półmetaliczne klocki (ok. 70zł z przesyłką). Oczywiście fabryczne hamują, ale jest trochę niedosyt co do mocy. Ale to już szczegół i sprawa subiektywna.

Jedynie zastanawiam się o co biega z piastami. Na stronie producenta i wszędzie piszą że są to piasty Deore, a w rowerze są m-475, czyli chyba raczej Alivio. Dobrze myślę, czy jestem w błędzie?