Skocz do zawartości

[Rower przełajowy] Pomoc przy zakupie roweru "uniwersalnego"

Przelaj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

Na samym początku bardzo proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem w tym temacie amatorem i szukam pomocy przy odpowiednim wyborze roweru dla mnie. 
Przez wiele miesięcy oglądałem i czytałem różnego rodzaju informacje dot. modeli rowerów i mój wybór padł właśnie na rower przełajowy. 

Przechodząc do tematu, szukam dla siebie uniwersalnej maszyny, którą będę mógł wjechać wszędzie. Rower przede wszystkim ma służyć mi do tzw. dojazdów (dom/praca/szkoła), przede wszystkim do jazdy po mieście - po ścieżkach rowerowych (która jest z kostki brukowanej - równa/nierówna / płyty chodnikowe) oraz co jakiś czas trafiać będę na krawężniki mniejsze bądź większe, ale także do weekendowych wypadów poza miasto do lasu na tzw. ubite leśne ścieżki, drogi szutrowe itp. Rower musi być jednak wytrzymały i wygodny oraz nie był męczący podczas dojazdów i rekreacyjnych wypadów. Rowerem nie będę jeździć jak będzie padało więc nie patrze na kwestie braku możliwości montażu błotników. Nie będę brać udziału w maratonach.

Całe życie jeździłem na MTB, ale rzadko kiedy trafia się trudny teren wymagający szerokich kapci i amortyzatora, więc taki rower odpuszczam. Rower również muszę mieć gdzie chować, zarówno w szkole jak i w pracy więc z takim rowerem przełajowym który nie jest tak "olbrzymi" w porównaniu do MTB, nie byłoby problemu.

Na oku mam dwa rowery, z których jeden chciałbym kupić. W moim mieście mam autoryzowany sklep wraz z serwisem tych marek i właśnie tam mógłbym taki rower zakupić, także na innych markach się nie skupiałem i skupiać nie chce. Chciałbym wybrać jeden rower spośród tych wymienionych przeze mnie.
Dlaczego wybrałem akurat te rowery: Bardzo podoba mi się ich "sportowy design", posiadają aluminiową ramę z carbonowym widelcem, osprzęt OK.

MOJE TYPY ROWERÓW: