Skocz do zawartości

[Napęd] wymiana na nowy


seba1121

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam ogromne pytanie rozmyślam nad wymianą przerzutek tylnej i przedniej  przejechałem około 8000 tyś już przeskakują jak jadę pod gorę  myślę nad sprzętem deore   teraz posiadam

przerzutka przednia SHIMANO M190 i tylna SHIMANO Acera 8 rzędowa  w późniejszym czasie tez manetki chce wymienić teraz mam SHIMANO Atlus(24)  myślę czy opłaca się montować 9 rzędów   tylko nie wiem czy się opłaca ? :) zazwyczaj jeżdżę   przodu 3 i z tyły 5 kasety tez chce powymieniać

Napisano

Pasuje :)

 

Przeskakiwanie może być objawem zużycia napędu (korba , kaseta/wolnobieg , kółeczka przerzutki). Czy opłaca się przejście na 9 rzędów? To zależy jaką masz teraz kasetę. Jeśli czujesz , że pomiędzy przełożeniami jest zbyt duży skok (ciężko Ci się rozpędzić po zmianie przełożenia) to według mnie się opłaca. Jeśli natomiast chcesz jeździć szybciej to z przodu większa tarcza na korbie a z tyłu mniejsza. Napęd 9 rzędowy ma mniejsze skoki między przełożeniami , co może pomóc w terenie.

 

Z tego co widzę po manetkach masz hamulce mechaniczne albo V-br. Co do problemów z hamulcami rozpisz się bardziej , bo ciężko mi coś stwierdzić na razie , to Ci pomogę.  Przy przejściu na 9s i tak czekała by Cie wymiana manetek , korby , przerzutek i kasety. Czyli zmieniając jedno reszta idzie w parze. 

 

 

Napisano

mam hydraulikę i taki problem  przednie jak naciskam to tak jak by było za dużo oleju w nich bardzo ciężko chodzą a tylne to tak jak by nic nie było do końca naciskam i hamują ale czasem jak rano do pracy daje to do końca naciskam i wcale nie hamują to naciskam dwa na raz i jeszcze jedno tarcze strasznie hałasują  nie drażni mnie to ale jak już będę wymieniał to tez to a co myślisz o firmie deore jak bym miał brać wszystko z jednej tylko zastanawiam się czy jak mam 8 rzędów czy piasta mi zmieści 9 :) czy tez przypadkiem nie muszę jej zmienić :D  i to jest mój rower zobacz co ma bo ja to tak nie znam się  nic w nim jeszcze nie wymieniałem mam go już od  dwóch lat i co dzień robię po 14 km i nie ważne czy mróz czy deszcz:) i pewnie części dostały po dupie mocno jedynie co zmieniłem to opony antyprzepięciowe bo ciągle łapałem kapcia :) daje link do nich

 

http://allegro.pl/rower-author-mtb-solution-29-21-cali-2015-i5864145925.html

 

http://29opon.pl/product-pol-15260-Opona-drutowa-Schwalbe-SMART-SAM-PLUS-29x2-10-GreenGuard-67-TPI-Czarna.html

Napisano

Mogą chodzić ciężko z wielu powodów np. tłoczki mogą być zabrudzone i przez to ciężko chodzą. Te hamulce znoszą mrozy podobno dobrze. 
No tylny jak naciskasz to idzie lekko zablokować , bo bardziej obciążony przy hamowaniu jest przód roweru (zasada dźwigni). Jeśli przedni hamulec jest zbyt słaby to można zmienić klocki / tarcze na większe. Warto zacząć od klocków bo to połowa sukcesu. Rano jak naciskasz to w sensie , że wpada do kierownicy dźwignia ta? Tarcze hałasują w sensie jak wjedziesz na coś to dzwonią czy cały czas ociera Ci hamulec , czy to dziwne odgłosy przy hamowaniu? Deore to grupa osprzętu firmy Shimano , całkiem dobra z resztą. Piasta przyjmie 9 rzędów.

Napisano

Mogą chodzić ciężko z wielu powodów np. tłoczki mogą być zabrudzone i przez to ciężko chodzą. Te hamulce znoszą mrozy podobno dobrze.

No tylny jak naciskasz to idzie lekko zablokować , bo bardziej obciążony przy hamowaniu jest przód roweru (zasada dźwigni). Jeśli przedni hamulec jest zbyt słaby to można zmienić klocki / tarcze na większe. Warto zacząć od klocków bo to połowa sukcesu. Rano jak naciskasz to w sensie , że wpada do kierownicy dźwignia ta? Tarcze hałasują w sensie jak wjedziesz na coś to dzwonią czy cały czas ociera Ci hamulec , czy to

przy hamowaniu? Deore to grupa osprzętu firmy Shimano , całkiem dobra z resztą. Piasta przyjmie 9 rzędów.

Mogą chodzić ciężko z wielu powodów np. tłoczki mogą być zabrudzone i przez to ciężko chodzą. Te hamulce znoszą mrozy podobno dobrze. 

No tylny jak naciskasz to idzie lekko zablokować , bo bardziej obciążony przy hamowaniu jest przód roweru (zasada dźwigni). Jeśli przedni hamulec jest zbyt słaby to można zmienić klocki / tarcze na większe. Warto zacząć od klocków bo to połowa sukcesu. Rano jak naciskasz to w sensie , że wpada do kierownicy dźwignia ta? Tarcze hałasują w sensie jak wjedziesz na coś to dzwonią czy cały czas ociera Ci hamulec , czy to dziwne odgłosy przy hamowaniu? Deore to grupa osprzętu firmy Shimano , całkiem dobra z resztą. Piasta przyjmie 9 rzędów.

 

chodzi o to ze dźwignia do końca się dociska i nic się nie dzieje  a co do tarcz to ogólnie hałasują  jak się mocno hamuje to tak piszczą pewnie dla tego ze to tanie jakieś:) to jak bym kupował części to będę wklejał tu  linki to mi doradzisz i sory za błędy dużo godzin teraz pracuje to jestem już zmęczony

piękna sprawa :)

 

wiem ze błędy robię ale niestety pracuje teraz po 16 godzin co dzień i jestem już zmęczony wiec sorki   a jeszcze 3 dni tak i koniec

Napisano

 

 

chodzi o to ze dźwignia do końca się dociska i nic się nie dzieje

Jeśli mówisz , że nic nie robiłeś przy rowerze przez te 2 lata a klamka idzie do kierownicy to dobrze było by przelać i odpowietrzyć hamulec. Nie zaszkodzi też sprawdzić stanu okładzin. Piszczenie może zależeć od wielu czynników. Mam ten sam hamulec , oryginalne klocki w deszczu zapiszczą , ale na sucho nie. Chociaż zmieniłem ostatnio tarczę i teraz mam te zgrzyty. Mam teraz tarcze Shimano SM-RT 76 i są przy niej te zgrzyty , na tarczy tektro tego nie miałem.

 

 

Napisano

Tarcza nie ma wpływu na siłę hamowania , tylko jej rozmiar. Ja tektro miałem 180 mm a Shimano mam 160 mm więc hamulec trochę u mnie "osłabł". Ta RT 76 jest ogólnie bardzo dobra , sztywna itp. ale odgłos jest. Jeśli Ci brakuje siły to większa tarcza i lepsze klocki. Tylko zmieniając tarcze na większą musisz też mieć inny adapter.

Napisano

Ja mam 180 mm to myślę nie ma sensu większej kupować zrobię potem zdjęcia osprzętu jak wygląda i wrzucę tu teraz zobaczyłem że mam łańcuch przyrdzewialy może to mieć wpływ na przerzutki? Bo np jak wrzucam na 8 bieg to dochodzi tylko do 7 i koniec próbowałem to wyregulować ale coś nie mogę

Napisano

Czy może mieć wpływ to nie wiem , ale jeśli jest przerdzewiały to lepiej go wymienić , żeby nie pękł na trasie. Co do regulacji to śrubki przy przerzutce ewentualnie popuszczenie linki.

Napisano

Ten "nalot" na zacisku ciekawie nie wygląda. Oglądałeś klocki czy nie są brudne , ile jest okładziny?  Co do napędu to przydało by mu się czyszczenie. U mnie też łańcuch podskakiwał a po wyczyszczeniu napędu było dobrze. Te hamulce to tektro hdc 300 czyli jednak nie takie same jak mam. Jeśli po poczyszczeniu wszystkiego nie będzie poprawy to czekają Cie wydatki niestety. 

Napisano

co do klocków nigdy ich nie wyjmowałem bo raz zdjąłem kolo wsadziłem i miałem problem  bo mi obcierało :) musiałem iść do serwisu

Napisano

No po wyjęciu koła bardzo często jest problem z ocieraniem. Ustawienie hamulca nie jest jakieś mega trudne. Lekko odkręcasz śruby trzymające zacisk (tak aby się ruszał) naciskasz klamkę i przykręcasz zacisk. Z tym że to działa rzadko (trzeba mieć serio bardzo proste tarcze). Można też patrzeć od góry albo przodu roweru i ustawiasz tak by odległości po obu stronach były równe. Chociaż nie jestem pewien czy nie wyjdą po odkręceniu śruby trzymającej je bez zdejmowania koła. U mnie przy RT 76 nie wyjdą , bo mi pająk przeszkadza , ale Ty nie masz pająka. Wtedy w środku została by sprężyna a klocki wyszły.

 

Klocki trzyma ta śruba:

eTGGjVo.jpg

 

Innych nie ruszaj , bo możesz otworzyć cały zacisk.

Napisano

Juz przedni wyczyscilem klocki jak nowe wyglądają trochę przetarlem je papierem ściernym aby wyrównać ale i tak są grube

Napisano

Jeśli są grube to dobrze. Ogólnie klocki tektro podobno mają tendencję do szklenia się i przestają hamować. Teraz je dotrzyj i powinno być lepiej. Jeśli chodzi o wpadanie klamki do kierownicy to natomiast przelanie i odpowietrzenie w serwisie jakieś 60 zł (przynajmniej u mnie w okolicy).

 

Z tą klamką chodzi mi o coś takiego:

VAIo6zw.jpg

Tak być nie powinno.

Napisano

No teraz ładnie się przednie się ustawily żadnego szumu tylko klamka jest tak jak u ciebie dobra mam tylnie juz tragedia tak wyjechać że nie ma klocka juz tarlo o blachę samą a mieli mi w serwisie ostatnio przełożyć z przodu i pytanie przekładać z przodu do tylu?

post-171803-0-68868700-1450634301_thumb.jpg

Napisano

 

 

tylko klamka jest tak jak u ciebie

Czyli hamulec do odpowietrzenia.

 

 

 

dobra mam tylnie juz tragedia tak wyjechać że nie ma klocka juz tarlo o blachę samą
 

No to bez nowych klocków się nie obejdzie. 

 

 

 

przekładać z przodu do tylu?

Według mnie nie opłaca się. Przedni hamulec jest skuteczniejszy od tylnego. Gdy będziesz miał sytuację awaryjną i trzeba będzie mocno hamować to będzie problem. Klocków jest sporo na alle. Te powinny pasować (porównaj kształt Twoich z tymi).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...