wacek.dw Napisano 4 Października 2015 Napisano 4 Października 2015 Już jakiś czas temu byłem w zasadzie zdecydowany na rower typu cross, ale im bardziej się zagłębiam w tematykę rowerów to mam coraz to większy dylemat, czy to jednak powinien być tego typu rower, dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc w dobraniem odpowiedniego roweru. To pokrótce o mnie i moich oczekiwaniach oraz o przeznaczeniu roweru: - mam 182cm wzrostu i niespełna 100kg (mam zamiar zredukować wagę w najbliższym czasie do 90kg, zobaczymy co z tego wyjdzie ), wewnętrzna strona nogi 83cm. Podaje wagę z tego względu, iż wyczytałem że. niektórzy producenci podają wagę max. dla ich rowerów... - przede wszystkim rower ma służyć na dojazdy do pracy ok. 7km w jedną stronę po asfalcie, parę razy w miesiącu wyjeżdżam poza miasto gdzie pokonuje dystans 30-50 km głównie asfalt niekiedy szuter. A mniej więcej raz na 2 miesiące pokonuję trasę około 100km, po różnych drogach od asfaltu przez szutry oraz leśne ścieżki. W przyszłym sezonie rower miałby być przeznaczony również do przewożenia dziecka podczas niedzielnych wycieczek, więc chciałbym mieć możliwość montażu fotelika dla dziecka. Obecnie jeżdżę jakimś rowerem no name, trekking 28" ze stalową ramą (może cross doposażony w bagażnik, nie jestem pewny), na osprzęt głównie shimano (przerzutki t+p, wolnobieg, mechanizm korbowy, piasty), hamulce v brake nie mam pojęcia jakiej marki, manetki obrotowe też nie mam pojęcia co to, przełożenia 3x7. Rower ten kupiłem za 200zł więc nawet nie wnikałem, ważne że przesiadka na niego z górskiego 26" to niebo a ziemia. Ale teraz po 2 sezonach i przeszło 5 000 km czas go w końcu zmienić bo jeżdżenie nim szczególnie dłuższych odcinków zaczyna być bardziej męką niż przyjemnością. Mam nadzieję że się za bardzo nie rozpisałem i że komuś będzie chciało się czytać te wypociny Czekam na wasze porady z góry za wszystkie odpowiedzi
przmor Napisano 4 Października 2015 Napisano 4 Października 2015 Dokup do tego roweru ktory masz rower szosowy. Szosa dojezdzaj do pracy, rob samotne wycieczki a jak potrzeba dziecko przewiezc bierzesz rower, ktory masz obecnie
grande1970 Napisano 4 Października 2015 Napisano 4 Października 2015 Cross kandsa model maestro lub avangarde. Oba modele sprawdzone pod względem mocowania fotelika dla dziecka. Osprzęt mają z grupy alivio a avangarde dodatkowo tarcze na hydraulice. Dlaczego tak, a to dlatego że rozpiętość przełożeń crossa daje naprawdę dużo możliwości a na dodatek jest wygodniejszy od szosy. 100km żaden problem, ja daje rade na mtb podobne dystanse kręcić w tym ok 40 % to asfalt. Jak będziesz chciał większej prędkości to zawsze możesz zmienić opony na węższe slicki. JAk będziesz chciał to dołożysz błotniki na jesień do szosy nie bardzo.
przmor Napisano 4 Października 2015 Napisano 4 Października 2015 Cross wygodniejszy od szosy? W szosie mam mozliwosc trzymania kierownicy w czterech chwytach w zaleznosci od potrzeb co oczywiscie wplywa na ulozenie reszty ciala. Do tego szosa jest lzejsza, ma lzejsze kola i opony i lepsza aerodynamike. Mam dwamrowery, co a'la cross i szose. Tym pierwszym jezdze po lesie a drugim w kazdym innym terenie. Fakt, na slabej jakosci asfalcie szosa potrafi dac w kosc, pytanie jakiej jakosci drogi kolega ma w swojej okolicy.
wacek.dw Napisano 4 Października 2015 Autor Napisano 4 Października 2015 Szosówki nie brałem nawet pod uwagę, z powodu braku miejsca w piwnicy 5m2 to trochę za mało na 3 rowery potrzebował bym coS bardziej uniwersalnego... Dlatego pierwsza myśl to był cross, ale coś ostatnio chodzi mi po głowie czy jednak nie lepiej trekking... Brałem już wcześniej te kands'y pod uwagę, tylko nie umiałem znaleźć wagi max. dla rowerów kands i zastanawia mnie jak w crossie bez bagażnika zamontować fotelik... na sztycy siodełka? czy to bezpieczne? co do szosówki to chętnie bym pojeździł na szosówce, do samej pracy była by ok bo droga ładna, ale jakość pozostałych dróg to wyklucza i tak jak wcześniej pisałem rozmiar piwnicy też mi na to nie pozwoli. Nie wątpię w pewne zalety szosówek, ale 7km to w zasadzie i na MTB można przejechać
przmor Napisano 4 Października 2015 Napisano 4 Października 2015 Uchwyt fotelika montujesz do rury podsiodlowej nie do sztycy. Jesli nie masz dobrego asfaltu w okolicy to faktycznie o szosie nie ma co myslec.
Tfc Napisano 5 Października 2015 Napisano 5 Października 2015 zastanawia mnie jak w crossie bez bagażnika zamontować fotelik. zawsze możesz dokupić bagaznik do crossa. Wg mnie lepiej kupić crossa niż trekking z tego względu, że cały osprzęt typu bagażnik, błotniki, oświetlenie możesz dokipić samemu wedle swego uznania.
wacek.dw Napisano 5 Października 2015 Autor Napisano 5 Października 2015 też tak początkowo myślałem, że cross wyjdzie taniej albo w tej samej cenie będzie lepszy osprzęt, a w razie potrzeby doposaży się go w to co potrzeba. Ale im dłużej przeglądam rowery wydaje mi się ze to nie do końca tak wygląda... weźmy na przykład meride, porównując sam napęd: trek: FREEWAY 9300, 1899zł cena katalogowa, cena internetowa: 1650zł PRZERZUTKA P SHIMANO AFDM191M6 PRZERZUTKA T SHIMANO ALIVIO MANETKA P/T Shimano ALIVIO R/L KORBA Suntour XCM-T418 SQ, 48/36/26T 170 mm KASETA Shimano, ACSHG20I9132, 9-rzędowa, 11-32 cross: CROSSWAY 20-MD 1999zł cena katalogowa, cena internetowa: 1700zł PRZERZUTKA P Shimano M191 PRZERZUTKA T Shimano Acera-X MANETKA P/T Shimano EZ fire 3/fire 8 KORBA CW-XCC-T208 48-38-28 CG KASETA Sunrace CS8 11-32 podobne zależności zachodzą w innych firmach nie będę tutaj szczegółowo opisywał ale tak pokrótce: Romet: - terk: wagant 4, katalog: 2149zł internet: 1419zł pt/pp: deore/altus - cross: orkan 4, katalog: 2599zł internet: 1698zł pt/pp: alivio/alivio Northec (tutaj trochę trzeba by było dopłacić bo nie wiem czy coś by się dało utargować... ale o samą zależność chodzi): - terk: bergon LX, katalog: 2099zł pt/pp: deore/deore - cross: caledon, katalog: 2099zł pt/pp: alivio/alivio Kross: - terk: trans alp, katalog: 2099zł internet: 1679zł pt/pp: deore/altus - cross: evado 4.0, katalog: 2099zł internet: 1669zł pt/pp: alivio/altus Genesis: - terk: trans alp, katalog: 1599zł pt/pp: deore/fd-m191 (tourney?) - cross: touring pro, katalog: 1599zł pt/pp: alivio/fd-m191 Kands: - terk: brak sensownego trekkingu - cross: avangarde, internet: 1580zł pt/pp: alivio/alivio na pewno jeszcze nie jedna para by się znalazła porównując napęd. Różnica na + dla crossów przeważnie wychodzą hamulce i widelec...
lordoza Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 Należy pamiętać że grupy przerzutek trekkingowych różnią się od tych bardziej sportowych (montowanych w crossach). Nie jednemu psu Burek na imię i tak samo Deore czy Alivio jest sporo rodzajów. Dlatego nie powinno się patrzeć tylko na nazewnictwo grupy przerzutek. Jeżeli chodzi o firmę kross, to różnice też są w sposobach formowania ramy- w prawie wszystkich trekkingach jest ta sama technologia, ale wyższe crossówki są już bardziej bardziej zaawansowane, przez to zlżejszje, bardziej sztywne i wytrzymałe. Ale faktycznie może być też tak, że ceny crossówek są troche wyższe przez ich rosnącą popularność. To już wiedzą tylko sami producenci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.