Greg00 Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Witam Wiem ze temat był wałkowany wiele razy niemniej jednak nieśmiało pytam, być może ktoś ma podobny temat Muszę podmienić przerzutkę z tyłu i różnica obecnie pomiędzy GS a SGS to ok 80 pln na korzyść pierwszego na allegro - RD-M986 Mam napęd shimano rower 29er Korba 38/26 kaseta 11/36 Układ mi wychodzi 37T GS jest teoretycznie do 35T Mieszam całym zakresem, zdarzają się duże skoki przełożeń jak to bywa w przypływie adrenaliny Stąd pytanie czy warto i czy to będzie działać bezproblemowo i za każdym razem i kązdym przełożeniu. Sprzęt kosztuje zbyt dużo by eksperymentować Z góry dzięki za info
MokryxD Napisano 23 Września 2015 Napisano 23 Września 2015 Jak dla mnie GS. Przy normalnej długości łańcucha na napędzie 22-32-42 x 11-32 nie mogę użyć jedynie 42-32.
Greg00 Napisano 28 Września 2015 Autor Napisano 28 Września 2015 22-32-42 x 11-32 nie mogę użyć jedynie 42-32. Czyli u mnie też może nie działać jedno przełożenie?, różnica na zęby jest taka sama tj 4, jedyne co u mnie są dwa blaty 42 przód - 32 tył U mnie tył większy a przód mniejszy, tak jakbym od Ciebie z blatu korby przerzucił 4 zęby na kasete 38 przód - 36 tył
Greg00 Napisano 30 Września 2015 Autor Napisano 30 Września 2015 Witam Znalazłem na sieci informacje że niestety ale przerzutka GS przy korbie 38/26 i kasecie 11-36 nie będzie prawidłowo działać podaje link oraz fotki z innego forum http://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/when-use-long-cage-vs-short-cage-derailleur-284688-5.html I've done the checks and the GS doesn't really work out for 38/26 and an 11-36 cassette. Here are the pics:The first set of pictures are with the chain sized for:big+big+2 links (Shimano requirement)+2 links (chaingrowth)Pic 1: 38F+36R, suspension at top out (no chaingrowth):Pic 2: 38F+36R, suspension at bottom out (max chaingrowth)Pic 3: 26F+11R at top out (slack chain)Pic 4: 26F+17R at top out (first reasonable tension)Pic 5: Confirmation of not possible combination for 26F and 11R, 13R and 15R (although chaingrowth would add a little tension)I then shortened the chain by 2 links as a torture test.Pic 6: 26F+11R at top out (adequate tension)Pic 7: 38F+36R at top outWARNING!!!! DERAILLER TORTURE!!!!Pic 8: 38F+36R at bottom out (the chain *IS* too short)Finally I show the GS derailleur in its intended application with a 1x drivetrainPic 9: 34F+36R at bottom outPic 10: 34F+11R at top out
seczuan Napisano 30 Września 2015 Napisano 30 Września 2015 Znalazłem na sieci informacje że niestety ale przerzutka GS przy korbie 38/26 i kasecie 11-36 nie będzie prawidłowo działać to ja ci powiem że moja sram x9 type 2 na średnim wózku (gs) działa prawidłowo na korbie 44-33-22 i kasecie 11-32 22-11 i 44-32 to skrajne których nie używam i których nie powinno się używać wchodzą ale ...
Greg00 Napisano 1 Października 2015 Autor Napisano 1 Października 2015 Twój układ to 33T przerzutka sram ze średnim wózkiem jest do 37T - więc jak najbardziej ok Przy trzech blatach nie jeździ się na skrajnych przełożeniach "na krzyż"
seczuan Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 a jak wyliczyłeś te 33T u mnie bo nie ogarniam?
Greg00 Napisano 1 Października 2015 Autor Napisano 1 Października 2015 Gdzieś mi 10 uciekło Układ masz 43 (a nie 33)
qazy Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 Mam podobny dylemat co Ty. Z tą różnicą że mam 3 blaty z przodu. Jeżeli założysz GS do objętości 37T podziel się wrażeniami. SGS właśnie zgarnął mi gałąź i doznał kontuzji. GS na pewno jest mniej podatny na takie sytuacje. U mnie jest 40-30-22 i 11-36T. Żeby pokusić się o GS musiałbym zmienić przód na przykładowo 40-28 i dodatkowo tył na 11-34T, to by mi dało zakres 35T. Tak czy inaczej z tyłu muszę wymienić XT M781 na XT M786 więc jest okazja pokombinować. Inna opcja to wymiana tylko przodu na 40-28 a z tyłu zostawienie 11-36T to daje objętość 37T jak u Ciebie. Dlatego chętnie skorzystam z doświadczenia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.