Skocz do zawartości

[2000-3000] rower trekingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć Forumowicze,

Ostatnio buchnęli mi z rower (Stevens 6x cross), szanse na odnalezienie go pewnie żadne tym bardziej że nie zapisałem sobie numeru ramy :/ więc będę musiał poszukać dla niego następcy. Szukam roweru trekingowego, na którym co prawda na co dzień zamierzam dojeżdżać do pracy, ale po godzinach lubię robić sobie rozmaite wycieczki 40-100km. Ważne dla mnie są następujące parametry:

- rama ~21" (mam 180cm wzrostu, <80kg)

- przedni amortyzator

- koła 28", z dynamem w piaście

- hamulce tarczowe, hydrauliczne - na rowerze jeżdżę także zimą, a wtedy z v-kami jest bieda i nie bardzo chcę do nich wracać

- bagażnik pod sakwy

- pełne błotniki

- oświetlenie

- dobrze by było żeby rama była w stanie opcjonalne znieść fotelik rowerowy dla mojej pociechy (to afektuje też budowę ramy z przerzutką top swing - mocowanie pancerza może kolidować z mocowaniem fotelika).

Osprzęt nie jest bardzo istotny, choć ten z wyższej półki (min. Deore) chyba ma większe szanse na przetrwanie z polską "zimą" w mieście. No i komfort większy :)

Podobnie sprawa się ma z wagą, w trekingu nie jest ona kluczowa, choć zawsze miło urwać te pare kg i nie mieć pod czterema literami 18kg żelastwa ;)

 

Rowerem referencyjnym jest oczywiście dla mnie mój poprzedni rower, Stevens ma podobny model w ofercie - Stevens 6x SX disc tour - http://www.stevensbikes.de/2015/index.php?bik_id=181&cou=US&lang=en_US - jak dla mnie ideał, tylko cena 4K trochę ciężka do przełknięcia i wykracza po za mój bużet na rower choć jak nic sensownego się nie znajdzie to poczekam i dozbieram... a sezon ucieka :/

 

Aktulanie na wokandzie mam następujące rowery, biorę pod uwagę zarówno nowe jak i używane:

- Kross Trans Africa - http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-africa - (najtańszy wg mnie sensowny treking krossa z tarczówkami, no chyba że następne Trans Solar/Trans Global są warte dopłacania kilku kolejnych stówek?) - bez promocji 2800 za nówkę, może po wakacjach coś drgnie w dół, tyle jeszcze mogę poczekać, nie wiem jak z jakością Krossów, bo wizualnie jest taki sobie.

- KTM Vento: http://allegro.pl/ktm-veneto-disc-3x10-hydraulika-deore-xt-i5537989308.html - 2000 zł - dziwny ten mostek, ale zawsze można zmienić, rama nieco większa, ale chyba jeszcze się załapię, bagażnik dość masywny, ale może nie waży bóg wie ile. Sprzedawca ma dość dużo pozytywnych opinii, i ma parę rowerów w ofercie, więc chyba szansa nacięcia się na lewy towar (stopień zużycia osprzętu / legalność pochodzenia) jest mała.

- KTM Crosswind: http://allegro.pl/ktm-crosswind-piekny-shimano-dore-xt-hydraulika-i5529933555.html - 2600 zł - wizualnie mój faworyt, choć pewnie trzeba by go trochę oszpecić co by można było go na 5 min pod sklepem zostawić (oczywiście odpowiednio zabezpieczonego) :), uwagi takie same jak do poprzedniego KTMa odnośnie mostka, bagażnika i pochodzenia roweru - jest możliwość zwrotu. Crosswind to chyba jakiś starszy model bo na stronce KTMa go nie widzę, kaseta 9-tka, więc napęd tańszy w utrzymaniu niż w powyższym modelu.

- CMR - http://allegro.pl/cmr-swiss-handmade-unikat-slx-20-z-6000-zl-city-i5480972901.html - 2290 - w sumie ładny, nie wiem co to za marka, oferta jest już chyba trochę w sieci, ale ten akurat ma odbiór osobisty, i jest w rozsądnej odległości od mojego miejsca zamieszkania (Kraków), więc idzie po niego pojechać samemu i pomacać :)

 

Co sądzicie warto dopłacać to któregoś Krossa, dużo droższego Stevensa czy może lepiej zapolować na jednego z tych używanych ale tańszych KTMów, ew zainteresować się tym CMRem, a za zaoszczędzone pieniążki pójść na lody? A może polecicie coś innego?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...