Scoobek Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 Cześć. w zeszły wtorek kupiłem rower Lazaro Elitary V3. Zrobiłem do tej pory ~300 kilometrów na nim i irytuje mnie problem z tylną przerzutką. Ze zbijaniem przełożeń nie ma problemów, jednak ciężko, żeby zaskoczyło z 5 na 6 i z 6 na 7. Mieli, mieli nawet kilkanaście sekund i w najmniej odpowiednim momencie przeskakuje. Zdarzy się, że wskoczy od razu, ale gdybym miał uśrednić, to zdarza się tak jeden na 15 razy. Z pozostałymi przełożeniami jest raczej ok, nie zauważyłem problemów. 7-8-9 chodzą idealnie. Co może być przyczyną?
Michalik85 Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 najprościej sprawdzić czy sa dobrze wyregulowane spróbuj sam wyregulować i myśle ze powinno być ok.
awerty Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 Spróbuj naciągnąc baryłką linke od przerzutki A tutaj masz wszystko
Michalik85 Napisano 25 Czerwca 2015 Napisano 25 Czerwca 2015 masz tu znalezione z tego forum. Instrukcja krok po kroku, dość czegółowa Regulacja krok po kroku tył: Wszystkie czynności robisz z zamontowanym łańcuchem. 1. Aby przystąpić do regulacji należy ustawić manetkę na najwyższym biegu (czyli na najmniejszej koronce jaką posiadasz) 2. Następnie odkręcamy śrubę trzymająco linkę przerzutki 3. Wkręcamy śrubę baryłkową przy manetce do końca. Następnie odkręcamy ją o 2 i pół obrotu (pomoże nam to w późniejszym czasie doregulować przerzutkę jeśli zaistnieje taka taka potrzeba) 4. Ustawiamy dokładnie położenie przerzutki względem najmniejszej koronki. Regulacje dokonujemy śrubokrętem krzyżakowym na śrubie oznaczonej literą H.Górne kółko przerzutki musi być ustawione równolegle do najmniejszej koronki lecz tak aby łańcuch nie spadał na oś piasty. Zaczynamy kręcić korbą jeśli nie ma żadnych zgrzytów przeskoków to oznacza że ten etap możemy zakończyć 5. Zaciągamy linkę tylnej przerzutki kombinerkami lub specjalną naciągarka do linek i przykręcamy ja kluczem imbusowym 5mm starając się ją pozostawić w niezmiennej pozycji (nie naciągaj bardzo mocno tylko z wyczuciem aby linka nie była zbyt luźna ale też nie za mocno naciągnięta) 6. Teraz podnosimy rower tak aby tylne koło było w górze może nam w tym ktoś pomóc lub jeśli mamy stojak serwisowy to nie ma problemu. 7. Ruszając korbą sprawdzamy poprawność naszej regulacji. Przerzucamy biegi pojedynczo sprawdzając każdy z osobna bieg (ruchy na manetce mają być odpowiedni szybkie i stanowcze). Jeśli przerzutka nie chce zrzucić łańcucha na wyższy bieg (w stronę mniejszych koronek) to wkręcamy śrubę baryłkową przy manetce o ćwierć obrotu i ponawiamy próbę. Jeżeli przerzutka nie chce wrzucić na niższy bieg (w stronę większych koronek) to śrubę wykręcamy i ponawiamy próbę. Czynności te powtarzamy do skutku aż łańcuch będzie wskakiwał na odpowiednie koronki. 8. Ostatni etap to ustawienie regulacji wychylenia przerzutki względem największej koronki tak aby łańcuch nie przeskakiwał na szprychy. Regulacji dokonujemy śrubą oznaczoną literą L. Przerzucamy przerzutką na największą koronkę. Dolne kółko przerzutki musi być ustawione równolegle do największej koronki lecz tak aby łańcuch nie wskakiwał nam na szprychy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.