Skocz do zawartości

[singlespeed] składam rower - co kupić?


krzk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim :)

 

Zamieniam swój stary skrzypiący rower w nowego ładniutkiego singlespeeda.

Zdemontowałem wszystko z ramy, wyszlifowana i wyszpachlowana czeka na lakierowanie.

 

W międzyczasie kolekcjonuję listę zakupów i proszę Was o doradzenie na co warto zwrócić uwagę przy wyborze danej części oraz ew. podesłanie konkretnych modeli. 

 

Budżet dosyć mocno ograniczony. Rower będzie służył głównie do śmigania po mieście - żadne wyścigi, dlatego też myślę nie warto inwestować w wysokiej klasy części.

 

Co będzie potrzebne:

 

1. Hamulec przedni v-brake - stosunkowo dobry i najlepiej sprawdzony z racji, że będzie to jedyny hamulec. Jest jakiś popularny model może Shimano, w dobrej cenie? Czy rączki hamulca są w zestawie?

 

2. Stery - jakiego typu wybrać? Czy robi to jakąkolwiek różnice? Podobnie tutaj prosiłbym może o podrzucenie popularnego modelu z niższej półki.

 

3. Korby z pedałami. Ma być to singlespeed z wolnobiegiem, i tutaj moje pytanie - czy muszę kupić korbę od razu z wybranym przeze mnie przełożeniem? 

 

4. Tylna zębatka - tu chyba nie ma co myśleć oprócz przełożenia?

 

5. suport - podobnie

 

6. jak długi łańcuch potrzebuję? czy potrzebuję napinacza? 

 

Na razie tyle.

Dzięki i pozdrawiam

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

1. Hamulec przedni v-brake - stosunkowo dobry i najlepiej sprawdzony z racji, że będzie to jedyny hamulec. Jest jakiś popularny model może Shimano, w dobrej cenie? Czy rączki hamulca są w zestawie?

 

Składasz singla tylko z jednym heblem? Życie Ci się znudziło, czy jak? Jak by to było ostre koło, to jeszcze bym zrozumiał, ale singiel... :blink::wacko::huh:

 

Ramiona i klamki kupuje się osobno. Fałka Acera lub Alivio spokojnie wystarczy. Klamki Avid SD lub FR są fajne i sztywne, ale jak ma być tanio to ponownie Acera czy Alivko da radę...

 

 

 

2. Stery - jakiego typu wybrać? Czy robi to jakąkolwiek różnice? Podobnie tutaj prosiłbym może o podrzucenie popularnego modelu z niższej półki.

 

Widelec masz aheda czy gwintowany? Bo to zdeterminuje jakie stery możesz zastosować.

 

 

 

3. Korby z pedałami. Ma być to singlespeed z wolnobiegiem, i tutaj moje pytanie - czy muszę kupić korbę od razu z wybranym przeze mnie przełożeniem?

 

Singiel z założenia ma jakiś rodzaj wolnobiegu, gyż to singiel a nie jak już tutaj napisałęm ostrzynka. Korbę możesz kupić z dowolną zębatką, potem spokojnie ją podmienisz wedle upodobania, no ale wartałoby kupić odrazu z docelową liczbą zębó. Taniej wyjdzie, o ile kupujesz korbę z zębatką a nie same ramiona...

 

 

 

4. Tylna zębatka - tu chyba nie ma co myśleć oprócz przełożenia?

 

Błąd... Jeśli planujesz użyć łańcuch 3/32 cala musisz mieć cienką zębatkę, gdyż na grubą 1/8 cala łąńcuch nie przypasuje. W przypadku łąńcucha 1/8 cala grubość zębatki nie gra roli. Będziesz używał reduktora na bębenku czy dedykowanej piasty jednobiegowej z nakręcanym wolnobiegiem?

 

 

 

5. suport - podobnie

 

Wcale nie podobnie. Długość osi suportu warunkuje linię łąńcucha. A ta w rowerze z napędem jednobiegowym powinna być jak najbardziej zbliżona do równoległej do osi roweru. Poza tym suport dobiera się do korby, gdyż te mają okreslione parametry i ponownie dla zachowania linii łańcucha mają różne długości osi. Kwadrat? Wielowypust czy też łożyska zewnętrzne? Jaki gwint w mufie suportowej? A może wciskany?

 

 

 

6. jak długi łańcuch potrzebuję? czy potrzebuję napinacza?

 

A jakie masz haji tylnego kołą? Pionowe czy poziome lub skośne? W pierwszym przypadku raczej będziesz potrzebował napionacz, choć czasem udaje się obejść to za pomocą półogniw. W przypadku drugim lub trzecim napięcie łańcucha załatwi przesunięcvie kołą na hakach.

 

A wogóle to poczytaj sobie tutaj: http://www.team29er.pl/artykuy/50/788-jeden-narod-jedna-partia-jeden-bieg-czyli-abc-singlowego-29era bo zdawasz się nie bardzo mieć pojęcie OCB...

 

Zdecydowana większość tego co tam stoi napisane odnosi sie tak samo do singla w mieście...

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Napisano
Dziękuję IvanMTB za odpowiedź.
 
Zajrzyj proszę do galerii gdzie zobaczysz jaki mam widelec, bo nie jestem pewien - http://allefree.pl/galeria/941134/1.html
 
Jutro zmierzę jego wewnętrzną szerokość i taki wymiar kupię (jak będzie 1 i 1/8" to takie kupić, tak?) jednak jakiego typu stery powinienem wybrać? (do 30zł online np. Accent)
 
 
Wybrałem już korbę 46T:
 
Do tego wolnobieg jednorzędowy 16T:
 
I łańcuch KMC, również wąski 3/32":
 
Suport - do podanych wyżej korb producent zaleca suport 110.5 mm, jednak poprzedni suport miał 147,5mm - czy to robi jakąkolwiek różnicę? 
Szerokość ramy w miejscu na suport wynosi 68mm, zatem planuję zakup tego suportu: 
 
Z części po MTB zostały mi m.in. koła - czy będzie możliwa zmiana starego ośmiorzędowego wolnobiegu na jednorzędowy z zachowaniem tej samej piasty?
Czy też będę zmuszony zakupić nowe piasty/piastę?
 

 

Będziesz używał reduktora na bębenku czy dedykowanej piasty jednobiegowej z nakręcanym wolnobiegiem?
O jakim bębenku mowa? 
 
Apropo napinacza - będzie konieczny przy tej ramie? Jeżeli tak, to czy taki:
 
 
Pozdrawiam
 
 
 
  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Po kolei:

 

1. Stery. Jak widac na zdjęciu masz gwintowany widelec. Kwestia sprawdzenia czy to jest 1 cal czy 11/8. Potem już tylko dobrać stery takie jakie Ci sie spodobają.

2. Koła. 8 rzędów powiadasz. Na zdjeciu są jakieś koła z najparwdopodobniej wolnobiegiem ale na rzedów 6. O ile to są te koła o których mówisz. Jesli masz jakis inne to zrób ich dokładne zdjęcia, gdyz moze sie okazać, że jak to jest 8 rzedów to nie jest to wolnobieg tylko kaseta i bez zmiany piast mozesz uzyc tylko reduktora, naprzykład takiego:

 

6440.jpg

 

3. Napinacze. Masz w ramie haki skośne otwarte do przodu. Jeśli chcesz uzyc napinaczy to muszą być takie:

P.jpg

 

Lub takie:

 

311138d1195081130-vertical-dropouts-goin

 

Przy pewnej dozie rękodzieła można tez zaadaptować tego typu napinacze:

 

dsc03202.jpg

 

Wyglada to wtedy tak:

 

chaintug.jpg

 

4. Korba, suport. Nie kupowałbym niczego przed ustaleniem jaką bedziesz miał linię łańcucha z tyłu. W nąpedzie jednobiegowym poprawność linii łańcucha jest gwaranatem bezproblemowego działania całości. Ca zasię tyczy długosci osi suportu to zawsze dobiera sie ją tak jak sugeruje producent, chyba, że chcesz osiagnąć alternatywna linie łańcucha.

 

Sprawdź te koła i wtedy będziemy radzic dalej...

 

Szacunek...

I.

 

 

 

 

Napisano

Tę dictę sobie odpuść, rozleci się po +/- 2000 km a potem ciężko ją zdjąć, bo ma tylko takie małe dziurki na klucz kołkowy. A zanim się rozleci, będzie przeskakiwać i szarpać...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...