Skocz do zawartości

[wymiana napędu] Odświeżenie Lazaro Integral z 2013 roku


arczi1000

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bardzo proszę o poradę, mam Lazaro Integral V z 2013 roku, chciałbym zrobić serwis przed sezonem. Do wymiany mam kasetę, korbę (zintegrowana z zębatkami) i łańcuch, wszystko zużyte według serwisu,  jaki zestaw polecacie ?
Cenowo wolałbym jak najtaniej, akcesoria, które były w rowerze służyły mi prawie 2 lata i zrobiły prawie 10 tys km.

Napisano

Kaseta? Właściwie dowolna, z taką ilością zębów, jak jest Ci potrzebna. Choć do 8-rzędowych napędów ciężko będzie dostać coś innego niż 11-32. Kasety poza ceną różnią się głównie wagą. Dla kultury pracy napędu klasa kasety nie ma znaczenia.

Łańcuch? Tu nie warto oszczędzać, więc nawet Campagnolo warto kupić, jeśli robisz takie przebiegi. Dobrą opinią cieszą się też Connexy 808.

Z korbą jest ten problem, że stopniowanie 48-38-28 jest archaiczne, więc nic dobrego nie dostaniesz. A warto kupić coś lepszego niż m171 (choćby m391) ze względu na wymienne zębatki (zmieniasz tylko to, co faktycznie jest zużyte a nie całą korbę). Tylko wtedy będziesz musiał dokładnie wyregulować przednią przerzutkę, bo nie jest przystosowana do stopniowania 48-36-26 typowego dla nowszych korb trekkingowych.

Napisano

Czy warto jest dopłacać 100 zł do. napędu Deore? Czy dla zwykłego użytkownika jest jakaś zauważalna różnica ?

Napisano

Kasetę też mogę zmienić. To nie jest problem. Chciałbym uniknąć jednak sytuacji , że różnica pomiędzy Deore a Alivio jest tylko efektem Placebo dla zwykłego użytkownika.

Napisano

Tak, jak pisałem, w wypadku kasety czy łańcucha to jest placebo ;) Korba Deore (m590) jest lepsza (lżejsza, sztywniejsza) niż Alivio (m430), ale i blisko 100 zł droższa. W wypadku tylnej przerzutki różnicę zrobi Shadow (model m592), wersja zwykła ma nieco twardszą sprężynę niż Alivio, ale nie wiem, czy jest to odczuwalne. Na pewno nie jest odczuwalna różnica w pracy przerzutki przedniej, tu różnica jest tylko w wadze. W wypadku manetek wielu twierdzi, że Deore (m590) pracuje wręcz gorzej niż Alivio (m430). Opinia jest na tyle powszechna, że sam zdecydowałem się na m430 przy zmianie napędu na 9-rzędowy.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Moje wątpliwości dotyczą głównie w mechanizmach korb. Deore mają H-tech, Alivio Octalink i tutaj głównie chodzi mi o różnice w użytkowaniu. Ja obecnie w swoim Kandsie z 2012 mam jakąś no name i mój kolega, który ma jakiś wyższy model Kellysa zwrócił mi na to uwagę, że na tym napędzie za 2 piwa można płuca zgubić.

Napisano

HT2 jest sztywniejszy, lżejszy i mniej trwały. Octalink odwrotnie ;)

 

 

 

na tym napędzie za 2 piwa można płuca zgubić
A to jakiś - wybacz określenie - bełkot. Korba nie jest sztywna, za to jest ciężka. I to nie ulega dyskusji. Ale stopniowanie 48-38-28 sprawia, że napęd ma spory zapas twardych przełożeń. Nie mam pojęcia, o co mu chodzi
Napisano
Deore mają H-tech, Alivio Octalink i tutaj głównie chodzi mi o różnice w użytkowaniu. Ja obecnie w swoim Kandsie z 2012 mam jakąś no name i mój kolega, który ma jakiś wyższy model Kellysa zwrócił mi na to uwagę, że na tym napędzie za 2 piwa można płuca zgubić.

Alivio z tego roku również ma korby ze zintegrowana osią (HTII). W Twoim Kandsie jest prawdopodobnie korba SHIMANO FCM-311 (ramiona 175mm tarcze 48/38/28) na kwadrat. Mam taką samą w Lazaro, zajeżdżę ją to wymienię na octalink (trochę będzie sztywniej). Generalnie do tej korby nie mam większych zastrzeżeń (przejechane przez 13 miesiecy blisko 8 000 km) świadomy, że jest ona z niskiej półki.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Po prostu jak ostatnio zmieniliśmy się rowerami to na tym Kellysie jakoś mniej się natrudzilem aby utrzymać 30 km/h przez 30 minut jazdy. U niego wszystko jest w Deore. Kolega podpowiedział, że w Kandsie jakbym wymienił korbe to byłaby znacząca poprawa w tym względzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...