Skocz do zawartości

[ok. 4000 zł] Wszechstronny cross - ocena 2 modeli


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zbliża się wiosna i chciałbym kupić nowy rower. Możliwości wyboru tak wielkie, że trochę się w tym gubię, stąd prośba o pomoc ze strony użytkowników, którzy na rowerach znają się bardziej ode mnie. Wydaje mi się, że na moje potrzeby najbardziej adekwatny będzie cross, choć jeśli sądzicie inaczej, to proszę wyprowadzcie mnie z błędu.

 

Rower w większości użytkowany będzie w mieście (ścieżki rowerowe), czasami wjadę do lasu, ale tam jeździć będą po utwardzonych duktach, żadne korzenie czy inne "hardcorowe skoki". W weekendy zamierzam jeździć na dłuższe wyprawy po gorszym terenie (powyżej 100 kilometrów), na przykład wałem wzdłuż Wisły czy Narwii. To w gruncie rzeczy też utwardzony teren.

 

Wydaje mi się, że do tych zastosowań najlepszy będzie cross, choć wiem, że część ludzi tutaj twierdzi, że skoro cross jest do wszystkiego, to także do niczego. Ale mam opory przed kupnem roweru MTB, bo jak dla mnie on ma chyba zbyt terenowy charakter. Czasami w mieście przejeżdzam dziennie około 100 kilometrów po ścieżkach rowerowych, czy MTB się do tego nadaje? Boję się też w tym rowerze zbyt pochylonej pozycji, bo jednak komfortowa sylwetka też ma dla mnie znaczenie. Wiem jednak, że są różne geometrie ram i czasami MTB ma mniej sportowy charakter...

 

Wstępnie wybrałem dwa modele, o których ocenę bardzo proszę zorientowanych użytkowników. Jesli macie inne propozycje w granicach 4 tysięcy, chętnie je poznam i rozważę. Dzięki za pomoc.

 

1. Pierwszy to Cube Cross 2015

http://skiteam.pl/rowery/2129-rower-cube-cross-.html

 

2. Druga propozycja to Merida Crossway 500

http://www.rowerymerida.pl/produkt894/crossway-500-rower-merida.html

 

 

Napisano

Sam miałem ten problem rok temu i przestrzegam przed kupnem MTB do jeżdzenia po mieście. To rower do specyficznej jazdy i jest specyficznie zaprojektowany. A już zupełnie nie wyobrażam sobie wycieczek po płaskim +/- 100 kilometrów na MTB.

Napisano

Z tych dwóch bardziej mi się podoba Cube, ciut lepszy osprzęt, lepsze koła, lepsza korba...

A dodatkowo bym mógł polecić jednak Unibike'a Xenon 2015 - ten ma w zasadzie wszystko lepsze :) manetki deore lx/slx, korba deore ze zintegrowaną osią, amortyzator z wyprowadzoną blokadą na kierownicę, hamulce deore slx, i zdaje się najlżejszy z tej trójki.

Napisano

Witaj,

 

Troszkę mniej niż 4000zl brałbym jak wyżej Unibike - solidne komponenty a cena nie jest wygórowana.

 

Napisałeś, około także jeśli akceptujesz propozycje za mniej więcej 4300zł to bezkonkurencyjnie brałbym tego Radon'a  http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-9.0-239340/wg_id-6672 - bardzo dobry amortyzator powietrzny, napęd pełne XT, piękna maszyna a sam mam zamiar wkrótce takiego kupić.

Napisano

Maksymalnie nie chciałbym zapłacić więcej niż 4500, także jak jakieś fajne modele byłyby do tej granicy, to jak najbardziej mogą być. Ten Radon bardzo mi się podoba, jednak problem z tą firmą polega na tym, że nie posiada sklepów stacjonarnych w Polsce, tylko sprzedaż wysyłkowa. Nie wyobrażam sobie kupna roweru bez możliwości przymierzenia się do niego. To jest dla mnie nie do przeskoczenia, także z bólem serca, ale Radon odpada:(

Napisano

Stosunek ceny do wysokości komponentów najlepszy jest w Radonie oczywiście, ale wszystko ma swoje ale... Brak możliwości zmierzenia roweru i problemy z gwarancją jak już coś się wydarzy. Radon schodzi z tej samej fabryki co Cube (swoją drogą na Tajwanie), bo markety H&S które są właścicielami Radona są kapitałowo związane z Cube. Jednak jakościowo Cube zjada Radona na śniadanie. Radon to prostsza technologia wykonania ramy, Cube nawet w niższych modelach ma formowane rury, Radon ma wspawywane wzmocnienia przy sterówce. Niestety lub stety niższa cena z czegoś wynika ...

Napisano

Wielkie dzięki za dotychczasowe wypowiedzi. Nawiązując do mojego posta, czy MTB przy takim użytkowaniu jakie nakreśliłem byłby złym rozwiązaniem? Oczywiście jakiś z mniej sportową geometrią. Pytam, bo rowerów crossowych jest bardzo mało w pewnym przedziale cenowym i nie za bardzo jest z czego wybierać. Cross z powietrznym amortyzatorem za 3,5 tys to rzadkośc, natomiast górali jezt bardzo dużo. Przeglądając oferty natknąłem się na takiego Cube'a, który wizulanie bardzo mi się podoba. Czy jego geometria (na dole strony) dyskwalifikuje go do długich (100 i więcej kilometrów) wycieczek i do jeżdzenia po sciezkach rowerowych w mieście?

 

http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/attention/cube-attention-sl-29-blackngreynblue-2015/

 

http://skiteam.pl/rowery/2106-rower-cube-attention-sl-29-.html

Napisano

 

 

Wielkie dzięki za dotychczasowe wypowiedzi. Nawiązując do mojego posta, czy MTB przy takim użytkowaniu jakie nakreśliłem byłby złym rozwiązaniem?
 Cross by sie lepiej nadał do takiej jazdy.

 

Pytam, bo rowerów crossowych jest bardzo mało w pewnym przedziale cenowym i nie za bardzo jest z czego wybierać. Cross z powietrznym amortyzatorem za 3,5 tys to rzadkośc
Evado 7.0, Evado 5.0
Napisano

 

 

Podaj jakieś namiary bo ja nie mogę znaleźć tego cross pro poniżej 4000
 Z cena poniżej nie znajdziesz, jak pisał @@ainjops, musisz się postarać czyli wywalczyć jakiś rabat. Standardem jest 10% ale sa i tacy którzy uzyskują i 30% ale to zależy od sklepu, marki roweru i z jakiego jest rocznika. Oczywiście ważny też jest pora roku w której kupuje sie rower, najlepiej to robić w okresie jesiennym kiedy są jeszcze rowery z bieżącego roku i jest pełna rozmiarówka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...