Skocz do zawartości

[korba] wymiana 3x10 na 2x10


GIANT84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, aktualnie posiadam napęd 3x10 jakiś FSA MegaExo, 42/32/24 chciałbym to zmienić i zastanawiałem się na xt 2x10 lub slx 2x10, kasete i łańcuch zamówiłem xt hg95 zastanawiałem się również na 3x10 ze stajni właśnie xt lub slx co byście poradzili na ten temat.

Tutaj link do mojego roweru

Napisano

Jezdze tez po ulicach o szutrach i czy 38 nie bedzie za wolna? Nie zostane w tyle:-D xt wiem ze ma aystem.dyna sys ale czy slx m675 posiada ten syatem i czy bedzie wspulpracowac z kaseta xt. Xt wie ze manetki na o wiele leprze

Napisano

Jeśli masz 29er (na tapatalku nie moge wejść w link) i jesteś w stanie utrzymać więcej niż 45kmh to 38 będzie za wolne. W temacie obok policzyłem przełożenia i prędkości.

 

 

Wstawiając blat 38 tracisz najcięższy i najlżejszy bieg względem 42 i 32

32x11-36 2.909 | 2.462 | 2.133 | 1.882 | 1.684 | 1.524 | 1.333 | 1.143 | 1 | 0.889

38x11-36 3.455 | 2.923 | 2.533 | 2.235 | 2 | 1.81 | 1.583 | 1.357 | 1.188 | 1.056

42x11-36 3.818 | 3.231 | 2.8 | 2.471 | 2.211 | 2 | 1.75 | 1.5 | 1.313 | 1.167

24x24-36 1| 0.857 | 0.75 | 0.666|

 

42x11 przy kadencji 90rpm i obwodzie koła 2280 pozwoli uzyskać ok 47kmh

38x11 w tych samych warunkach da nam 42.5km. Zwiększając kadencję do 100 uzyskamy 47kmh.

Napęd 3×10 daje czternaście niedublujacych się przelożeń, 2x10 trzynaście. Odpada nam bieg 42x11, upierdliwe wachlowanie przednią przerzutką i parę gram wagi.

Wszystkie wyliczenia dla 29er.

Podczas poszukiwania nowego roweru, napęd 2x10 wydawał mi się kastracją, po przeliczeniu 3x10 nonsensem.

Często można przeczytać, że do 2x10 trzeba mieć mocną nogę, dla mnie to jest to samo co 3x10 tylko fajniejsze w obsłudze.

Tak naprawdę biegu 32x36 nie tracisz gdyż dubluje się on z 24x28.
Napisano

Poczytaj sobie o kompatybilności elementów napędu (przyklejony temat) i podobnych przeróbkach, naprawdę popularna ostatnimi czasy sprawa i opisana w przynajmniej kilku tematach na forum.

 

Pytanie o rozmiar blatów jakie by Ci pasowały to tak jakbyś pytał kogoś jaki rozmiar buta masz kupić - kwestia indywidualna i możesz posiłkować się kalkulatorami.

 

Jak jezdzisz po ulicach i szutrach to może zamiast tracić kasę na napęd czas pozbierać na rower szosowy, fitness lub przełajowy.

 

I na koniec - warto pisać po polsku, bo ostatni post jest dość nieczytelny ;)

Napisano

Pisze z telefonu dlatego (przepraszam) czyli powinno wystarczyc srednio jak jade z grupa to jest 18/24 km/h po gorkach tez czasem smigam, ale nie tak hardkorowo jak byc powinno. Teraz mam najwieksza 42 i rzadko jej uzywam, zazwyczaj smigam na 32 i 8lub9 na tyle (nie wiem ile maja). Aha kola 27,5

Napisano

 

 

Podczas poszukiwania nowego roweru, napęd 2x10 wydawał mi się kastracją, po przeliczeniu 3x10 nonsensem. Często można przeczytać, że do 2x10 trzeba mieć mocną nogę, dla mnie to jest to samo co 3x10 tylko fajniejsze w obsłudze.

 

Chcesz powiedzieć, że np. teraz Twoja następna korba to będzie 2x10? 

Sam stoję przed dylematem na 29er 3x10 czy 2x10. Po przeczytaniu Twojego postu wydaje się bardziej rozsądne 2x10  :icon_confused:

Napisano

Powiem jak w praktyce,jezdze z znajomymi na szosach,i czesto w dobrym tempie 38 starcza.

Rzadko kiedy mi brakuje biegów,chyba ,że wiatr mocno wieje(raz na miesiac) lub jest duuza górka.

 

Jeżeli jeździsz mtb to nie bierz większej (29er) jak chcesz pod górki podjechac,mozesz 40x28 ale tu juz ciężej będzie.

Napisano

Nie wiem czy przerzutka 3x10 będzie dobrze pracowała z korbą 2x10. Przy mniejszym blacie w nowej korbie będziesz musiał obniżyć przerzutkę, a wtedy prowadnik przerzutki może ocierać o rurę łańcuchową.

Napisano

Nie wiem czy przerzutka 3x10 będzie dobrze pracowała z korbą 2x10. Przy mniejszym blacie w nowej korbie będziesz musiał obniżyć przerzutkę, a wtedy prowadnik przerzutki może ocierać o rurę łańcuchową.

Czyli metoda sprawdzenia, ceny nie za wysokie przednich wiec mozna kupic. Teraz sie zastanawiam nad manetkami czy ispec xt bedzie pasowal do klamek hamulcowych slx
Napisano

Boże jak ci ludzie naciagają cie.

Jeździłem ponad pół roku na korbie 38x24 i przerzutkąxt m770 3x9 i działała perfekcyjnie (top swing)

Wystarczy dobrze wyregulować tj przełaczyćna 2 biegi manetke,na niższym biegu ustawić odpowiednio wózek(regulacja moze nie pomoc jak masz krotkie sruby) ustawiasz nad mala tarcza i dokrecasz linke.Moze nei za pierwszym razem sie uda,ale jak sie uda bedzie działać dobrze.

Na mala tarcze i tak sie zrzuca rzadko,przeważnie na większe górki....

 

Co do manetek. Jak masz klamke m675 to kupujesz ispec B SL-M780-B-IL  - takie oznaczenie lewej xt ispec b :)

 

Manetki mają być bez dzyndzelka jak to mówią mocowanie ma byc płaskie :)

 

Sam do klamek m615 (deore) kupilem prawa ispec xt b.

Bo zmieniam na 1x10 :)

Napisano

Wspomniałem o tym na podstawie własnych doświadczeń. Gdy składałem 29era to okazało się, że przerzutka 3x9 nie pasuje do korby 38/24 właśnie z powodu długiego prowadnika. No ale 29er ma rurę łańcuchową pod innym kątem. Dopiero przerzutka 2x10 działa jak trzeba. 

Napisano

moja prowadnica pod 48 byla :D ale pod 38x24 działała lepiej niz przy 3x10 gdzie nie dalo sie jej wyregulować !!! Moze mega pieknie to nie wygladalo ale działało :D

Też mam 29er :D

 

Ps. ta z twojego obrazka to ispec-a :)

 

shimano-xt-sl-m780-i-spec-b-shift-lever-

Tu masz B :)

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...