Skocz do zawartości

[4000-5000] HT do mtb xc


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

pozwoliłem sobie na utworzenie wątku z moim "problemem", od pewnego czasu przeglądam to forum i sporo się dowiedziałem i od paru miesięcy szukam czegoś dla siebie. Mieszkam w niewielkim mieście gdzie nie mam za bardzo możliwości przymierzyć się do roweru ponieważ mało kto (u mnie) zamawia rowery powyzej 3tysi. Mam 175cm wzrostu, 72kg ważę a długość wewnętrzna nogi to 80cm.

Szukam czegoś fajnego w rozmiarze 27.5" do jazdy po lasach i maratonach ŚLR (świętokrzyska liga).

Mam pare typów i nie potrafię się zdecydować...
ostatnio miałem przyjemność przymierzyć się do roweru Lapierre prorace 227
http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2014,rowery,16820 - spodobał mi się ten rower choć osprzętowo może jest ciut słabszy od innych w tej cenie, nie wiem czy to wada ale ma 2 blaty z przodu a nie mam mocnej nogi...

te mogą mi sprowadzić:
http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2014,rowery,16821 - Lapierre prorace 327 - ten jest ciut lepszy i zastanawiam się czy jest sens dokładać trochę kasy, 

sklep rowerowy ma mi sprowadzić jeszcze gianta któregoś do przymiarki
http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2015,rowery,18629  - Giant Talon 27.5 0 LTD

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2015,rowery,18628  - GIANT Talon 27.5 RC LTD

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2015,rowery,18627  - GIANT XTC 27.5

scotta nie mają mi jak sprowadzić i może dlatego mi odradzają

http://katalog.bikeboard.pl/produkty,2014,rowery,brand=178&offset=40 - Scott Scale 760

 

są jeszcze canyony, ktmy i inne których nie mam jak przymierzyć

który rower byście wybrali, może ktoś zna markę lapierre i o co chodzi z tą sztywną osią w amorze?? ;)

pozdrawiam i czekam na pomoc ;)

Napisano
http://katalog.bikeb...14,rowery,16820'>http://katalog.bikeb...14,rowery,16820 - spodobał mi się ten rower choć osprzętowo może jest ciut słabszy od innych w tej cenie, nie wiem czy to wada ale ma 2 blaty z przodu a nie mam mocnej nogi...

Według geometrii to najlepiej wypada Scott, najlepiej bedzie się nim manewrować na bardziej technicznych trasach. Ma najdłuższa górną rurę, więc pozycja na nim bedzie dość dobrze wyciągnięta

 

http://katalog.bikeb...15,rowery,18629  - Giant Talon 27.5 0 LTD http://katalog.bikeb...15,rowery,18628  - GIANT Talon 27.5 RC LTD

.Te dwa bym odrzucił z mety ze względu na brak główki taperowanej co dla roweru w tym budżecie powinno to być już standardem.

 

http://katalog.bikeb...14,rowery,16820 - spodobał mi się ten rower choć osprzętowo może jest ciut słabszy od innych w tej cenie, nie wiem czy to wada ale ma 2 blaty z przodu a nie mam mocnej nogi...

Ten Lapierre też ma geometrie przystosowana do maratonów, ale wadami tych dwóch (Lapierre i Scott)  to słabe amortyzatory w porównaniu do ceny roweru

 

Ten ma jeszcze w dobrą geometrię i najlepszy z nich wszystkich amortyzator oraz osprzęt. Następny po tym Lapierre jest ten Giant 

 

. Podstawową wadą tych wszystkich rowerów są niskiej klasy hamulce. Osobiście jakbym musiał z nich wybierać to byłoby pomiędzy tymi dwoma ostatnimi. Jak nie masz nic przeciwko Rometowi to przyjrzyj się jego ofercie na 2015r 

Napisano

 

 

Te dwa bym odrzucił z mety ze względu na brak główki taperowanej co dla roweru w tym budżecie powinno to być już standardem.
Co mi daje główka taperowana i czy jest ona niezbędna?? czytałem test 22 rowerów w przedziale 4.5kzł w bikeBoard 4/2014 i talon 27.5 0 LTD wyszedł jako jeden z lepszych, sztywna rama, krótki tylni trójkąt, dobry osprzęt... był tam canyon al6.9, jakiś qube, romet, trek superfly 7, scott scale 760, lapierre 229, radan, dema, ghost, kellys thox 30, orbea, cannondale, spec itd... lapierre wyszło że nie ma zbyt sztywnej ramy ale to był model na 29" kołach i myślę że na 27.5 trochę lepiej by się zachowywał

 

Rometowi to przyjrzyj się jego ofercie na 2015r 
z 27.5" znalazłem tylko ciekawego monsuna którego cena mnie postrzeliła ;)

 

 

Podstawową wadą tych wszystkich rowerów są niskiej klasy hamulce. Osobiście jakbym musiał z nich wybierać to byłoby pomiędzy tymi dwoma ostatnimi. Jak nie masz nic przeciwko
jakij klasy powinny być?? nie łapie się jeszcze w tych hamulcach
Napisano

 

 

Co mi daje główka taperowana i czy jest ona niezbędna??
 Niby ma być większa sztywność ;) Ale jest jeszcze jeden problem, do kół 27,5" lepszej klasy amortyzatory produkuje się tylko pod tą główkę, więc w przyszłości możesz mieć problem z jego wymianą oczywiście jakbyś był do tego zmuszony. Powyżej XCR nie uświadczysz widła z prostą rurą sterową, chyba że jakieś ostatki.

 

ciekawego monsuna którego cena mnie postrzeliła
Zawsze cenę można negocjować. Ostatnio kupiłem sobie rower przełajowy z ceną -20% :) 

 

jakij klasy powinny być??
W tym budżecie to Deorki i SLX-y ( w tych trochę droższych modelach ) powinien byc standard
Napisano
Powyżej XCR nie uświadczysz widła z prostą rurą sterową, chyba że jakieś ostatki.

 

IMHO jeszcze przez jakiś czas uświadczy, ale dla kół 26" i ewentualnie 29" (tu dużo gorzej) ;) Można to też nazwać ostatkami, bo będą to głównie starsze roczniki i trzeba będzie trochę poszukać.  Trochę to wszystko pomieszałeś na koniec wypowiedzi o, jakby nie było, 27,5" dla tórych rzeczywiście lepszych widelców w standardzie innym niż "tapered" praktycznie nie ma, bo i nikt takich nie zdążył wyprodukować, a na pewno nie w jakiejś znaczącej ilości.

Napisano

 

 

Trochę to wszystko pomieszałeś na koniec wypowiedzi o, jakby nie było, 27,5"
Właśnie wspomniałem tylko o kole 27,5", że zacytuję swój post :

 

Ale jest jeszcze jeden problem, do kół 27,5" lepszej klasy amortyzatory produkuje się tylko pod tą główkę, więc w przyszłości możesz mieć problem z jego wymianą oczywiście jakbyś był do tego zmuszony. Powyżej XCR nie uświadczysz widła z prostą rurą sterową, chyba że jakieś ostatki.
Napisano

Ta aukcja rometa jest na 17", troche przymało jak dla mnie... Na strone rometa znalazlem:

http://m.romet.pl/Rower,MUSTANG_Rline_275_10,10,668,14068,2015.html Całkiem calłkiem ale to romet i boje się że różnie może być z nim, osprzęt fajny ale rama nie wiadomo jak długo wytrzyma i wydaje mi się że romet nie ma dużego doświadczenia w nowych rowerach. Głupie plotki słuszałem o tych rometach i podchodzę z dystansem.

Co do główki taperowanej to wiem że to taki standard i jak rozmawiałem ze sprzedawcą (wiem że chce sprzedać i zarobić na czymś) zapytał się co mi da trapezowa główka i że szybciej rower wymienie niż amor będę wymieniać :/ ale racja, jeśli kupować to duchem czasu.

Napisano

tylko tak przykładowo aukcje dałem do zapoznania się z rowerem jako że to rocznik 2014 można go taniej wyszarpać trzeba by poszukać 
ten mustang trochę słabszy osprzęt i droższy (w sumie osprzęt jak załapiesz bakcyla to i tak będziesz wymieniał za rok albo 2 )
myślałeś może by złożyć coś sobie 4-5 tyś to sporo hajsu i zima to dobry okres na okazje
 

Napisano

Wydaje mi się że składak wyjdzie trochę drożej i troche czasu nie mam na to, musialbym komus zlecic to pewnie by sobie zarobil troche ;)

Napisano

Apropo składaka to mogę się wypowiedzieć na temat. Sam buduję dla siebie rower na kołach 27,5 cala. Rama Accent Peak, Epicon, Koła DT Swiss na piastach 350 i osprzęt XT za wyjątkiem hamulców i korby (SLX). Całość wyjdzie mnie ok. 5,5k zł, a waga ma być w okolicach 10,5 kg.

 

Może i budowa nie wyjdzie dużo mniej niż w przypadku gotowca, ale przeglądając oferty gotowych rowerów nigdy nie ma ideału. A to hamulce za słabe, a to manetki nie te czy za ciężkie koła. Ja będę miał to co chcę, i to jest dla mnie najważniejsze :)

Napisano

 

 

Całkiem calłkiem ale to romet i boje się że różnie może być z nim, osprzęt fajny ale rama nie wiadomo jak długo wytrzyma i wydaje mi się że romet nie ma dużego doświadczenia w nowych rowerach. Głupie plotki słuszałem o tych rometach i podchodzę z dystansem.

 

To nie słuchaj głupich plotek ! :) Romet na tą chwilę robi naprawdę solidne rowery na dobrym osprzęcie i czasami trudno znaleźć dla nich lepszą alternatywę, w tym przypadku jest podobnie.

Napisano

Apropo składaka to mogę się wypowiedzieć na temat. Sam buduję dla siebie rower na kołach 27,5 cala. Rama Accent Peak, Epicon, Koła DT Swiss na piastach 350 i osprzęt XT za wyjątkiem hamulców i korby (SLX). Całość wyjdzie mnie ok. 5,5k zł, a waga ma być w okolicach 10,5 kg.

 

Może i budowa nie wyjdzie dużo mniej niż w przypadku gotowca, ale przeglądając oferty gotowych rowerów nigdy nie ma ideału. A to hamulce za słabe, a to manetki nie te czy za ciężkie koła. Ja będę miał to co chcę, i to jest dla mnie najważniejsze :)

Wiem o czym mówisz, jak samemu złożysz to wszystko będzie to co Ty chcesz ;) ale niestety jestem typkiem co lubi gotowce... Kus mnie canyon AL 6.9 ale to kupno bez przymiarki
Napisano

nie rozumiem co ma niby dać przymiarka w sklepie: siądziesz sobie dotkniesz nogami pedałów, rękami kiery(oby nie odwrotnie:)) , zrobisz kółeczko pod sklepem  i co wszystko będzie ok?
żeby wyczaić rower trzeba trochę pojeździć i do wszystkiego podchodzić metodą prób i błędów, to dać dłuższy mostek to zaś dać na - albo +, może by szersza kiera może prosta, może krzywa albo zaś siodełko cofnąć każdy sobie sam musi znaleźć ułożenie na rowerze i na to potrzeba czasu a nie 5 min pod sklepem, przynajmniej takie jest moje zdanie.
 

Napisano

Przy takim wzroście plus cel w postaci latania w ŚLR to koła 29 wcale bym nie skreślał a nawet powiem wiecej że w tamtych maratonach co jak co ale duże koło ma akurat sens. To już nie zabawa i ganianie po płaskim tylko jest gdzie sobie zrobić krzywdę, a koło 29" znacznie więcej wybaczają.


np

http://rowerowysklep.pl/29er-two-niners-rower-trek-superfly-5-black-white-14-o_l_346_16018.html

idealny pod 175 wzrostu a niedostatki sprzetowe za pozostałe 1300 pln spokojnie do poprawienia...

Napisano

To nie słuchaj głupich plotek ! :) Romet na tą chwilę robi naprawdę solidne rowery na dobrym osprzęcie i czasami trudno znaleźć dla nich lepszą alternatywę, w tym przypadku jest podobnie.

 

Jak miło, że ktoś prostuje te głupoty dotyczące Rometa. Na ten sezon odrobili lekcję i mają skromną ale porządną ofertę. Cena-jakośc-osprzęt to chyba nawet najlepszą.

 

Lepsza sztywność widelca za taperem w przypadku HT to największa pierdoła jaką spece od robienia ludziom wody z mózgu wymyślili. Niestety ci sami decydują o produkcji i jak odpukać coś Ci się stanie ze sztućcem to będzie gorzej niż lipa przy kupnie nowego amorka.

 

W tym przedziale cenowym i w tego typu rowerze na Twoim miejscu nie wymagał bym koniecznie sztywnej osi z przodu. Ale jak by była to tylko na plus. Pytasz o co chodzi?? Jest bardziej sztywno czyli nie "dzwonią" tarcze hydrauliki, i przy wyjęciu przedniego koła nie ma potrzeby ponownej regulacji tarcza-klacki.

 

Napisano

Witam, dziś zaoferowali mi lapierre pro race 327 za 5tysi. Myślę że to dobra cena? To jest raptem 1000zl roznicy od slabszego modelu a mam lzejszy rower, korbe xt, amor rebe... ;)

Napisano

Temat zaliczam do rowiązanych ponieważ czekam na Lapierre pro race 327, jak go dostanę to na pewno się pochwalę ;)

Dziękuję za porady ;)

Napisano

Witam ponownie, przyszedl ten lapierre pro race 327, piekny!!! Ale jest pewne ale... Korba jest deore a w specyfikacji jest xt, manetki są deore a powinny być slx, amor mial byc reba a jest recon. Rama jest super, lekki, pasuje mi ale troche się zawiodlem. Wszystko za 5tysi. Jeszcze go nie odebralem bo zamierzam na początku lutego i w tej sytuacji nie wiem co zrobić.

Pozdrawiam

Napisano

No to dość spory zawód, najdroższe elementy komponentów są gorsze. Manetki raczej bez znaczenia, ale korba i amor to już znacząco słabsze, szczególnie amortyzator. Ja bym chyba tak tego nie zostawił.. Wiadomo że to nowy sprzęt i będzie dobrze jeździć ale zawsze...

Napisano

Rozumiem, że przesłali Ci tegoroczny model. Jeśli mam być szczery to bym się cieszył. Reba solo to już nie to, masz lepszą o wiele hydraulikę bo Deore. Korba również trwalsza od XT tylko nie ma takowego napisu. Recon na sztywnej osi. Na co tu narzekać poza ciut większą ceną?? Rower piękny i mało spotykany u nas.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...