Skocz do zawartości

[do 2500zł] cross głównie do jazdy po asfalcie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mój rower (Giant Cross K2) po 12 latach ciągłej eksploatacji jest już mocno zmęczony i rozważam kupno  czegoś nowego.

Na sprzęcie znam się raczej kiepsko- po prostu jeżdżę na rowerze i tyle ; ). Dlatego proszę Was o pomoc w wybraniu optymalnego roweru.

Rocznie robię ok. 2-4 tyś km, głównie po drogach asfaltowych. Tylnie koło w przypadku wypraw będzie obciążone sakwami.

Na co dzień pomykam sobię na cieńszych oponach zatem oczekuję aby rower nie był zbytnio ociężały.

Zależy mi  aby był to rower wyposażony w hamulce tarczowe i amortyzowany widelec z możliwością blokady skoku itp.

Rozważam kupno modelu Unibike’a Zethos’a z 2014 roku ale słyszałem, że z tymi hamulcami tarczowymi różnie bywa i nie wiem jak sie do tej informacji odnieść. Nie miałem jeszcze okazji jeździć na rowerze z hamulcami tarczowymi, także nie wiem kompletnie nic odnośnie kosztów eksploatacji i bolączek związanych z ich użytkowaniem.

Jakie rowery w tym przedziale cenowym polecacie i dlaczego?

Nie ukrywam też, że zależało by mi na jakiejś przecenie.

Mam 185 cm wzrostu i ważę 69 kg więc chyba wchodzi w rachubę rama 21 cali ?  

Aha i przy okazji, pewnie będę musiał kupić nowe opony bo nie lubie jeździć na takich grubych.

Aktualnie mam opony szosowe; P ale obciążenie sakwy jest bardzo małe i zastanawiam się jaką oponę dobrać w przypadku większego obciążenia (ekwipunek na tygodniową wyprawę).

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Dejvit

Napisano

Planujesz jeździć zima? Jeżeli tak to tarcze mechaniczne. Jeździsz sporo więc powinienes już wiedzieć co ci potrzebne. Z taką wiedzą próbował bym złożyć rower z własnych części jeżeli nie samemu bo brak ci narzędzi to oddac je do serwisu. Chyba że na raty kupujesz to wtedy jesteś skazany na osprzęt fabryczny.

Napisano

W zimę przechodzę na trenażer i nie użytkuje jako tako roweru w hardkorowych warunkach. Wiedze mam ograniczoną do mojego mocno przestarzałego roweru. Na składanie roweru nie mam czasu bo mam teraz dużo nauki (bronię inżyniera) i zawsze wypada coś innego do roboty. Wydaje mi sie, że to okres odpowiedni do zakupu roweru i nie chce go przespać. Dysponuje gotówką, co do składania roweru w serwisie nie wiem czy 2500 zł to przypadkiem nie jest zbyt mała sumka.

 

Napisano

Najlepsze dwie opcje to albo Zethos od Unibike albo szukaj Evado 5.0 z 2014roku. Kross będzie lepszy jednak droższy o około 200zł.

Napisano

Witam,

 

chciałem założyć nowy temat, ale ten jest podobny, więc napiszę tutaj.

Szukam roweru do jazdy głównie po asfalcie, czasem zjazd do lasu, polne ścieżki, itp. Niekoniecznie zimą. Zależy mi na szybkości, nie potrzebuję np. bagażnika. Cena ok 2 500 zł. Oto moje typy:

 

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross/phanatic-50

 

http://rower-sport.pl/pl/p/DEMA-ESPERIA-7.0-28-2014-gratisy-DEORE-30sp./2150

 

http://www.bikko.pl/rower-crossowy-fuji-traverse-1-0-d-2013.html

 

http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-5-0-2013

http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-5-0

 

http://rower-sport.pl/pl/p/UNIBIKE-ZETHOS-GTS-2014/2018

 

Na co zwrócić szczególną uwagę wybierając rower? Który rower polecacie? A może wystarczy rower za ok 1500 - 2000zł?

Proszę o pomoc.

Napisano

ILC Dzięki, co do tego Evado to da sie zamontować bagażnik ? widziałem, że są zaciski siodełka z mocowaniem bagażnika. Ale nie wiem jak to sie ma do zwodności i kompatybliności rower-bagażnik.

Napisano

Na składanie roweru nie mam czasu bo mam teraz dużo nauki (bronię inżyniera) i zawsze wypada coś innego do roboty.

Z tym składaniem roweru ni nie jest tak jak uważasz. Po prostu zamawiasz jakąś część jeżeli ci się trafi albo spodoba i tak do następnego razu, A dopiero gdy masz komplet, to bierzesz to wszystko do serwisu i prosisz o montaż, albo spędzasz nad tym jeden dzień, ale gwarantowane, że po takim dniu nic Ciebie w tym rowerze nie zaskoczy, bo będziesz wiedział jak daną rzecz wyregulować, albo co się popsuło. Zaletą takiego rozwiązania jest rower w tańszej cenie niż gotowy na porównywalnych komponentach.

 

 

Na dobry początek spróbuję dobrać ci parę elementów. 

Rama Accent Shannon http://ctbike.pl/accent-shannon-rama-rowerowa-crossowa-aluminiowa-czarna.html cena 339zł

V brake i tarcze, mocowanie pod bagażnik i błotniki Dostępny rozmiar 20'' 

Koła http://allegro.pl/kola-28-rigida-zac-2000-novatec-751-802-8-9-10s-i4933030877.html Cena 265 zł (już z wysyłką) pod v brake

http://allegro.pl/kolo-28-przod-alexrims-ace18-novatec-d041sb-kola-i4929904783.html

http://allegro.pl/kolo-28-29-tyl-levin-j20s-novatec-gcc522-kola-w-wa-i4941269048.html

420 zł pod tarcze

 

piasty novatec na maszynach obręcze wielokomorowe - raz wycentrowane będą długo trzymać

Opony 

Schwalbe Marathon Plus Tour 28 x 1.40 

http://rowertour.com/schwalbe-marathon-plus-tour-performance-reflex-opona-drutowa-28-x-1-4.html cena 2 x 104 zł - 208 zł

Można przyoszczędzić trochę i wziąć wersję tylko na drogę, ale jak planujesz się wycieczkować, to ta wersja wydaje się być lepszym rozwiązaniem. No i wkładka antyprzebiciowa - na asfalcie to podstawa, bo szkła nie brakuje.

Stery półzintegrowane http://rowertour.com/accent-hsi-sair-airplane-stery-pol-zintegrowane-1-1-8.html cena 85 zł

żeby ci pasowały pod kolor i markę ramy

Sztyca http://rowertour.com/pro-xlt-400mm-wspornik-siodelka-sztyca.html 90 zł

(wiem, ten sam sklep, ale przynajmniej wysyłka jedna)

Mostek i kierownica http://allegro.pl/kierownica-mostek-chwyty-rogi-amoeba-vitra-box-mtb-i4868575792.html Cena  210 zł (z wysyłką)

to ci załatwia całą sprawę kierownicy za wyjątkiem podkładek pod mostek

dyststanse pod mostek http://rowertour.com/pro-podkladki-steru-aluminiowe-4-szt.html 19 zł

 

Jak na razie jest 1215 zł v-ki 1370zł tarcze

Widelec http://rowertour.com/suntour-nrx-rl-disc-v-brake-amortyzator-28-63mm-blokada-manetka.html 320 zł

taki jak chciałeś, chociaz ja bym wybrał sztywny, bo lżejszy i na asfalcie nie potrzebujesz takiej amortyzacji w dłoniach. 63mm skoku, ale po co więcej?

Cały napęd na deore http://rowertour.com/grupa-shimano-deore-2013-m590-3x9-czarna.html cena 730 zł

raczej deore bym się nie spodziewał w rowerze za 2300 zł. W tym zestawie są już V-ki, twoja rama i widelec mogą je obsłużyć

wybierając tarcze masz 2420zł wydane i przydało by się jeszcze kupić hamulce tarczowe.

hamulce hydrauliczne http://rowertour.com/shimano-hamulce-hydrauliczne-przod-tyl-br-m446-bl-m445-bialy.html 290zł i to jest minimalny pułap cenowy - lepsze modele większa cena.

albo mechaniczne AVID BB5 http://rowertour.com/avid-bb5-hamulce-tarczowe-przod-180mm-tyl-160mm.html 300 zł

Nie wiem jaka jest różnica bo hydraulicznych jeszcze nie używałem, ale niezaprzeczalną zaletę mechanicznych jest prostota serwisowania - nie trzeba dokupować żadnych zestawów do odpowietrzania itp. Jeżeli byś kupował trochę droższe AVID BB7 to praktycznie całą regulację możesz wykonać bez narzędzi bo masz w nich pokrętła.

Podsumowując trzeba by było przekroczyć twój budżet o około 200 zł tj. wydać 2720 zł plus ze stówkę dla serwisu i jeszcze trochę na bagażnik pod sakwy. Kupując rower fabryczny za 2500 zł trzeba by było wydać tak na oko około jeszcze minimum 800 żeby uzyskać porównywalne komponenty.

Napisano

Do evado 5.0 nie można zamontować bagażnika. Ja polece jeszcze Romet orkan 5.0. Sam taki kupiłem, dzieki pomocy forumowiczów i mysle ze warto go polecić. Jedynym jego mankamentem moze byc slaby amor, aczkolwiek za Malo jeszcze nim jeździłem by móc cos powiedziec jak to wygląda w praktyce.

 

Ps. Zethosa nie znajdziesz juz w takim rozmiarze, ogólnie jak ja kupowalem to mialem dość ograniczony wybór. Sam wahalem sie pomiędzy orkanem, a krossem

Chciałem kupic kross ale niestety wlasnie poprzez brak uchwytów do bagażniku rower ten odrzucilem.

 

Na forum byl tez link do używanego Stevensa na allegro na sztywnym widelcu, to byl tez fajny tower i wiem ze sie nie sprzedal, stan jak nowy ale niestety rower bez gwarancji no scisgniety z zagranicy.

Napisano

 

 

Ja polece jeszcze Romet orkan 5.0. Sam taki kupiłem, dzieki pomocy forumowiczów i mysle ze warto go polecić.

 

A mógłbyś napisać coś więcej? sam też się przymierzam do zakupu i Orkan właśnie jest jednym z moich typów ;) 

Napisano

Trudno jest mi coś więcej powiedzieć, gdyż jeszcze z racji pogody nie miałem okazji go przetestować. Inna sprawa że też do tej pory nie miałem styczności z "lepszym" (dla mnie) sprzętem. Obawiałem się o jego wygląd, natomiast rower jest ładny, matowy, malowany chyba proszkowo. Wygląda solidnie, ma dość grube rury ramy. W odróżnieniu od Krossa Evado bądź innych temu podobnych rama nie jest hydroformowana tzn nie jest zbytnio cienowana. Czy to wada? To już samemu trzeba ocenić i się okaże.  W instrukcji napisano, że dopuszczalna masa całkowita roweru wynosi 130 kg. Samo skręcenie roweru, jest proste. Zajęło mi z godzinę. Pomimo iż się nie znam zdążyłem już wyregulować hamulce hydrauliczne bo trochę ocierały.

 

Acha jeszcze jako zaleta jestem w stanie wymienić dobry kontakt ze sklepem. Zarówno przed zakupem i po zakupie byli pomocni i wyrozumiali. Dzwoniłem nawet się spytać o poradę serwisową to Pan bardzo dokładnie mi wszystko omówił. Mam nadzieję, że kontakt dalej tak dobry będzie. 

 

Więcej będe w stanie napisać Ci za jakiś czas. Może masz jakieś pytania? 

 

Napisano

Dziękuje wszystkim za pomoc. Kupiłem jednak coś całkiem odmiennego bo Gianta Roam Disc 1 2015 r. ; ) jakoś skusiła mnie dożywotnia gwarancja na ramę oraz zadowolenie z poprzedniego roweru, którym także był Giant. W innym sklepie był także Cube Curve, który miał o klasę wyższą tylną przerzutkę ale ponoć gorszą od tej w Giantcie (bodajże jest bardziej schowana do wewnątrz, co chroni ją przed uszkodzeniami, ale ma tendencję do wyginania się czy coś w ten deseń.) W przypadku Cuba mniej podobała mi sie powłoka lakiernicza, która moim zdaniem była gorszej jakości ale mogę się mylić ;). Co do Krossa to nie ma on możliwości montażu bagażnika a oferowane w sklepach wynalazki montowane do sztycy nie są dobrym rozwiązaniem w przypadku mocnego obciążenia sakw. Nie miałem okazji dużo pojeździć więc nie podziele się wrażeniami z jazdy ; ) Jeśli uważacie, że źle wybrałem to mówcie dlaczego.

Oto rowerek : ) http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc.2015/17684/76316/ Dałem za niego 2350 zł.

 

Napisano

Plusy dla Evado to powietrzny amortyzator, tylna przerzutka, troszkę lepsze hamulce, dla gianta niewątpliwie plusem jest napęd 10rzędowy - możliwość łatwiejszego doboru przełożenia.

Napisano

Proszę o pomoc bo już mam straszny mętlik w głowie. Czy za 2200 jest coś równie dobrego co evado 5.0 2015r bo po tyle teraż jest do wyrwania. A blokuje mnie tylko to ze mi się kolorystyka strasznie nie widzi.. ?

Napisano

Trochę irytujące jest strzelanie klocków, wydaje mi się, że nie są idealnie spasowane (i chyba nie mogą być, bo by się zaklinowały) i trzaskają w chwili gdy rower się zatrzymuje. Wydaje mi się że obijają o ściankę i pewnie o luźną zawleczkę. Zastanawia mnie czemu nie użyli tutaj śruby zamiast zawleczki? A może problem sam minie bo klocki się odpowiednio ułożą po przejechaniu większej liczby km?

 

 

Napisano

 

 

A może problem sam minie bo klocki się odpowiednio ułożą po przejechaniu większej liczby km?

 

Klocki zawsze muszą się dotrzeć- po około 100-200km problem zniknie. Ewentualnie wyreguluj zacisk.

 

 

 

A blokuje mnie tylko to ze mi się kolorystyka strasznie nie widzi.. ?

 

O ile wiem to lakier nie jeździ...za 2200 Evado 5.0 jest bardzo dobrym wyborem i naprawdę trudno znaleźc coś równie dobrego, chyba że używka lub jakieś powystawowe "okazje" w sklepach stacjonarnych. 

Napisano

ILC wiesz... dla niego może to ważne. Rower też sie musi podobać... to trochę jak z dziewczyną ; P

Wydaje mi się że tam już nie ma co regulować bo jest ok.- jeśli chodzi Ci o to żeby równo sie schodziły ( odległość od tarcz taka sama).


A co do Krossa to słyszałem, że ramy lubią pękać a jakość wykonania też średnia. Opinię tą słyszałem od kilku osób i przeczytałem też takie informacje w niektórych wątkach na forum. W sumie co z tego, że składane w Polsce skoro i tak wszystko z Tajwanu? Ja na miejscu osób które szukają roweru poszukałbym po sklepach jakie mają dostępne modele lub ewentualnie w internecie i wtedy dopiero zastanawiał się nad konkretnym rowerem bo  wybór jest trochę uszczuplony np. wątpliwa sprawa, że ktoś kupi Unibike Zethosa z 2014 r. z ramą 21''.

 

Napisano

Byłem widziałem..odwiedziłem kilka sklepów. .serwisow. ..zmieniam zdanie..zdjęcia to kicha. Na żywo rewelacja..za 2250 evado 5.0 wszystko co by nie zaproponowali wtym przedziale cenowym dyskfalifikuje.polecam nie zdecydowanym.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Byłem widziałem..odwiedziłem kilka sklepów. .serwisow. ..zmieniam zdanie..zdjęcia to kicha. Na żywo rewelacja..za 2250 evado 5.0 wszystko co by nie zaproponowali wtym przedziale cenowym dyskfalifikuje.polecam nie zdecydowanym.

 

Dzięki, tak właśnie zrobiłem, Kupiłem Evado 5.0, udało mi się nawet wywalczyć w sklepie rabat w postaci 10% wartości roweru w akcesoriach. :3

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...