MatysB Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 Witam Założyłem niedawno temat, w którym pytałem o Orkany. Określiłem w tedy swój budżet na 1600zł. Podczas nocy spędzonej w pracy stwierdziłem, że zdołam odmówić sobie pewnej rzeczy i zaoszczędzę trochę pieniędzy. Tak więc szukam crossa w przedziale cenowym do 2200zł. Byłoby fajnie gdyby był on na promocji jak np Orkany abym mógł wykorzystać jesienne promocje i zakupić coś naprawdę fajnego. Będę jeździć głównie po drogach utwardzonych, w mniejszej ilości po drogach gruntowych i pawie w cale po leśnych ścieżkach. Jestem otwarty na wszelkie wersje kolorystyczne.
rodszyld69 Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 Jak chcesz kupić lepszego crossa od Orkana 5.0 musisz zwiększyć budżet. Możesz jeszcze spróbować z Evado 5.0 http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-5-0 z 2014. Pytaj się sprzedawcę o rabat może dostaniesz dobry upust.
MatysB Napisano 8 Listopada 2014 Autor Napisano 8 Listopada 2014 Wow musiałbym dostać 600zł rabatu na rowerze, który i tak jest przeceniony Jakich argumentów użyć?
rodszyld69 Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 Jakich argumentów użyć? nie wiem, do tego podchodzi się indywidualnie musiałbym dostać 600zł rabatu na rowerze, który i tak jest przeceniony Pewnie tyle rabatu nie dostaniesz, chciałem ci jedynie uświadomić jak chcesz coś lepszego od Orkana 5.0 to musisz trochę dołożyć i szukać roweru z półki cenowej ok. 3 tys. Ja bym na Twoim miejscu kupił Rometa 5.0 lub 4.0 a zaoszczędzoną kasę zainwestowałbym w dobre buty na rower, błotniki, sakwa podsiodłowa, itp.
MatysB Napisano 8 Listopada 2014 Autor Napisano 8 Listopada 2014 Wszystkie akcesoria kupię na wiosnę Teraz wolałbym się skupić na maszynie. Pewien użytkownik napisał iż wielu ludzi odradzało mu Orkany z racji iż jest to chińczyk. Polecił mi jednocześnie Sabotage w wersji 4.0. Jak możesz to skomentować? Trafiłem na także na stronę Sabotage. Proszę wyjaśnij mi czemu Cross 5.0 kosztuje 1099€, natomiast polska cena wynosi ok 1700zł, czemu także jest to wersja z 2013 roku? Gdzie podziała się edycja tegoroczna? http://www.sabotage-bikes.de/Fahrrad/Cross-50/55252
rodszyld69 Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 Orkany z racji iż jest to chińczyk Prawie wszyscy producenci zamawiają części w Chinach. Polecił mi jednocześnie Sabotage w wersji 4.0. Jak możesz to skomentować? Pewnie chodzi o tego Sabotage albo tego. Te rowery są dobrze wyposażone jak na swoją cenę, mają też hydrauliczne hamulce to dobrze. Dla mnie wadą tych hampli to że są szczękowe, trochę trudniej ściąga się koło niż w tarczowych, tak jak w v-brake zużywają obręcz oraz w razie mocniejszego scentrowania koła są bezużyteczne. Dlaczego taka cena jest u nas Nie wiem, myslę że u niemiaszków nie mają takiego popytu więc są wysprzedawane z duzym rabatem z czego chętnie korzystają nasi handlarze. Musisz się dowiedzieć jak jest z gwarancją na te rowery, czy trzeba składać reklamację u Niemca czy gdzieś u nas
MatysB Napisano 8 Listopada 2014 Autor Napisano 8 Listopada 2014 Szukam i znalazłem Zethosa GTS za 2400zł już po przecenie z 2800zł. Sądzisz, że zdołam wytargować 200zł lub dostać gratisy na taką kwotę aby wyjść na swoje?
rodszyld69 Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 Ciężko będzie wywalczyć jeszcze obniżkę ale możesz spróbować, na gratisy sprzedawca jest bardziej chętny bo po prostu pozbywa się towaru z półki. Trafiłeś Zethosa, to dobry rower w swoim czasie był rozchwytywany i jak pamiętam brakowało rozmiarówki tylko nie pamiętam jakiej. Zyczę powodzenia
MatysB Napisano 8 Listopada 2014 Autor Napisano 8 Listopada 2014 Właśnie piszę maila z propozycją obniżki do 2200zł lub pozostawienia pełnej kwoty, jednak w drugim wypadku oczekuję gratisów
majkel20 Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 Ewentualnie Kross Evado 4.0, sam się do niego będę przymierzał. Chociaż jeździłem ostatnio GIANTem Roam 1, i gdyby nie cena, to bym go zabierał już, może znajdziesz u siebie w mieście w dobrej cenie taki rower
stawek Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 MatysB z jakim sklepem negocjujesz cenę ? Pytam ponieważ sam się zastanawiam za unibike.
jip Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 Tu się przed chwilą rozpisałem http://www.forumrowerowe.org/topic/172981-rower-problem-z-wyborem/?p=1595444 naprawdę cross na polskie drogi to niewypał, wiem z autopsji.
MatysB Napisano 9 Listopada 2014 Autor Napisano 9 Listopada 2014 @Majkel. Kross 4.0 za mną nie przemawia. Ghanta Roam 1 Disc natomiast wybrałbym bo widziałem gdzieś na niego atrakcyjną cenę, jednak wyczytałem, że posiada słaby amortyzatory i trochę mnie to zniechęca. Napisz też jaka to dla ciebie dobra cena bo możemy inaczej uważać. @Stawek. Teraz tego nie zdradzę bym nie miał konkurencji @Rodszyld oray Jip Prosiłbym byście skonfrontowali swoje doświadczenie i wiedzę. W tym więc miejscu dodam iż po za tym, że rowerem będę jeździć do miasta i po mieście to mam w planach spędzić na nim trochę czasu w wakacje. Chcę jechać na nim między innymi do Wrocławia oraz przejechać przy jego użyciu wybrzeże naszego morza. Tak więc cross czy mtb? Dodam tylko tyle, że nie stać mnie na bawienie się w przeróbki bo dodatkowe akcesoria swoje także kosztują.
rodszyld69 Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 Tak więc cross czy mtb? Zdecydowanie cross spełni Twoje oczekiwania. Rower mtb dobry jest do jazdy w cięższym terenie, cross na ścieżki rowerowe, asfalty oraz leśne i polne jest idealny. W crossie masz możliwość zamontowania bagażnika naprawdę cross na polskie drogi to niewypał, wiem z autopsji. na rowerach szosowych ludzie jeżdzą po naszych drogach i co koła łamią Ja jeżdzę crossem na oponach 35 mm i mam problemu z nawierzchnią na naszych drogach Obręcze ani szprychy jak do tej pory mi nie "strzeliły" Standardem w crossach jest opona szerokości 40 mm, 42 mm, 47 mm a do niektórych zmieszczą się i 50 mm
majkel20 Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 MatysB, giant u mnie w mieście przeceniony z 2900 na 2500. Czemu Kross nie przemawia?
MatysB Napisano 10 Listopada 2014 Autor Napisano 10 Listopada 2014 @Majkel Postaraj się otrzymać akcesoria jakieś do niego w kwocie 2500zł. Jest to cena chyba jedna z niższych, które widziałem. Za krosem nie przemawiają jedynie moje gusta jaki owy rower posiada lakier i takie tam drobnostki @Rodszyld Do roweru w kwocie 2400zl oferują mi jedynie komplet błotników Simpla Raptor. Nie prowadziłem jeszcze tego typu negocjacji więc jak wyciągnąć więcej?
jip Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 na rowerach szosowych ludzie jeżdzą po naszych drogach i co koła łamią Ja jeżdzę crossem na oponach 35 mm i mam problemu z nawierzchnią na naszych drogach Obręcze ani szprychy jak do tej pory mi nie "strzeliły" Standardem w crossach jest opona szerokości 40 mm, 42 mm, 47 mm a do niektórych zmieszczą się i 50 mm tylko kolana rozwalają i kostki, o koła się nie martwię bo to wymienialne, miałem 28" i zrobiłem z niego bardzo szybko 29" wkładając oponę bodajże 1,75" bo na więcej nie było miesjca, po tej modyfikacji przyszły kolejne w stronę mtb
MatysB Napisano 10 Listopada 2014 Autor Napisano 10 Listopada 2014 tylko kolana rozwalają i kostki Co masz przez to na myśli?
jip Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 Co masz przez to na myśli? 1) rama pod 28" wymusza stosowanie węższych opon, które nie wybierają sporej części nierówności jak balony MTB, 2) przełożenia są zazwyczaj trekingowe 28/38/48 i kaseta do 32 co najwyżej, więc przy podjazdach, w terenie przeciążane są kolana, 3) więcej waży - większe koła, opony, rama, amor modyfikacji nie unikniesz, i ich nie unikaj, dzięki temu dostosujesz rower pod swoje potrzeby, ale w mojej ocenie taniej i prościej jesli w mtb wymienisz oponę na uniwersalną jak Smart Sam 2.0 niż w crosie wymieniać napęd i kombinować jak zmieścić coś więcej niż 1,5 a nie daj boże jeszcze błotnik (sam wciskałem na mm 1,75) w podlinkowanym wcześniej temacie ciut też się rozpisałem więc pls zerknij
MatysB Napisano 10 Listopada 2014 Autor Napisano 10 Listopada 2014 Mówisz o przeciążaniu kolan na podjazdach w terenie. Jednak wspominałem, że rowerem nie mam zamiaru jeździć po lasach, a jedynie jeśli już to czasem po drogach gruntowych. Chyba, że mówiąc teren nazywasz każdy długi / stromy podjazd nawet ten, którego nawierzchnią jest asfalt czekający mnie w przyszłości. Ok przeczytam. Szczerze mówiąc już nie wiem na co się zdecydować.
jip Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 W ok. 1/4 podjazdów (asfalty też potrafią się zestromić), trzeba by zejść na przełożenia mniejsze niż 28/30, żeby nie przeciążać kolan, to masz w MTB które mają zazwyczaj 22/32, a to jakby ze 3 biegi lżejsze. W lesie przez dłuższe piachy crosem będziesz mielił i szarpał kolanami, a w mtb dzieki szerszym opon i mniejszym przełożeniom oszczędzisz kolanom połowę tego. Zrozumiałem to kiedy ja na 28" i moich 1,5" tak się męczyłem jadąc bokiem drogi leśnej, żeby tylko złapać twardszy grunt, a obok mnie gościu "bez wysiłku" śmignął na oponach, chyba miał ze 60 mm, przez środek łachy piachu. Zderzenie rozwiązań technicznych maksymalne, ale prawdziwe. Potem to ja jechałem środkiem przez piach a dziewczyna szarpała trekiem po poboczu. Polskie asfalty są na tyle dziurwiaste :/ że często już lepiej przez las, przyjemniej chociaż, zauważysz, lub nie ,jak przejedziesz się po takim paręnaście razy po min. 50 km, on tylko wydaje się gładki z okien samochodu.
MatysB Napisano 10 Listopada 2014 Autor Napisano 10 Listopada 2014 Idźmy tym tropem dalej. Najlepszym wyborem będzie więc wybór 29er i węższe opony?
jip Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 Eeee... odwrotnie - MTB 26" i ewentualnie mniej terenowa oponka np. uniwersalny SmartSam 2.0 lub coś z jeszcze mniejszym bieźnikiem, ale uwaga zwykła wąska opona trekkingowa nie daje oparcia bocznego na przechylonych na bok leśnych duktach i masz uślizg lub lecisz 29" to cały czas wielkość treka - ewentualne przełożenia górskie niweluje większe koło, więc trzeba naciskać mocniej na pedaly niż na identycznym przelożeniu w MTB, oczywiście rozwiązaiem jest kaseta 12-36 zamiast standardowej 32, ale to samo ulepszenie w MTB da ci jeszcze więcej dzielności pod górę (i mniejszą wagę MTB na wyjściu)
MatysB Napisano 10 Listopada 2014 Autor Napisano 10 Listopada 2014 Szczerze to mam wodę z mózgu już zrobioną ponieważ radzisz mi mtb 26", rodszyld crossa 28", a jeszcze inna osoba 29er z węższymi oponami i rekreacyjną geometrią Chyba pojadę na wakacje samochodem
jip Napisano 10 Listopada 2014 Napisano 10 Listopada 2014 MTB odterenowione w stronę crossa/treka, rekreacyjną pozycję uzyskasz montując ruchomy mostek i wygodniejsze siodło, bardziej giętą kierę (wg mnie optimum to 15 st, ale ja lubię jeździć bez rogów) porównaj wagę 29" i 26" - zejście z wagą o 100g to m/w 100 zyka, a tu na wejściu masz zysk - ile? 1,5 kg? a rowerzyści nie bez powodu dążą do zminimalizowania wagi bike'a, pierwsze z brzegu, podobne cenowo ok. 4000 zł 29" 13,3kg http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rafal-700-29--id_8280092.html 26" 11,5 kg http://www.decathlon.pl/rafal-740-czarny-id_8314897.html samochody są dla cieniaków, idź na piechotę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.