Skocz do zawartości

[do 2200zł] Rower cross


MatysB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Założyłem niedawno temat, w którym pytałem o Orkany. Określiłem w tedy swój budżet na 1600zł. Podczas nocy spędzonej w pracy stwierdziłem, że zdołam odmówić sobie pewnej rzeczy i zaoszczędzę trochę pieniędzy.

 

Tak więc szukam crossa w przedziale cenowym do 2200zł. Byłoby fajnie gdyby był on na promocji jak np Orkany abym mógł wykorzystać jesienne promocje i zakupić coś naprawdę fajnego.

 

Będę jeździć głównie po drogach utwardzonych, w mniejszej ilości po drogach gruntowych i pawie w cale po leśnych ścieżkach.

 

Jestem otwarty na wszelkie wersje kolorystyczne.

Napisano

 

 

Jakich argumentów użyć?
nie wiem, do tego podchodzi się indywidualnie

 

musiałbym dostać 600zł rabatu na rowerze, który i tak jest przeceniony
Pewnie tyle rabatu nie dostaniesz, chciałem ci jedynie uświadomić jak chcesz coś lepszego od Orkana 5.0 to musisz trochę dołożyć i szukać roweru z półki cenowej ok. 3 tys. Ja bym na Twoim miejscu kupił Rometa 5.0 lub 4.0 a  zaoszczędzoną kasę zainwestowałbym w dobre buty na rower, błotniki, sakwa podsiodłowa, itp. 
Napisano

Wszystkie akcesoria kupię na wiosnę :) Teraz wolałbym się skupić na maszynie.

 

Pewien użytkownik napisał iż wielu ludzi odradzało mu Orkany z racji iż jest to chińczyk. Polecił mi jednocześnie Sabotage w wersji 4.0. Jak możesz to skomentować?

 

Trafiłem na także na stronę Sabotage. Proszę wyjaśnij mi czemu Cross 5.0 kosztuje 1099€, natomiast polska cena wynosi ok 1700zł, czemu także jest to wersja z 2013 roku? Gdzie podziała się edycja tegoroczna?

 

http://www.sabotage-bikes.de/Fahrrad/Cross-50/55252

Napisano

 

 

Orkany z racji iż jest to chińczyk
Prawie wszyscy producenci zamawiają części w Chinach.

 

Polecił mi jednocześnie Sabotage w wersji 4.0. Jak możesz to skomentować?
Pewnie chodzi o tego Sabotage albo tego. Te rowery są dobrze wyposażone jak na swoją cenę, mają też hydrauliczne hamulce to dobrze. Dla mnie wadą tych hampli to że są szczękowe, trochę trudniej ściąga się koło niż w tarczowych, tak jak w v-brake zużywają obręcz oraz w razie mocniejszego scentrowania koła są bezużyteczne. Dlaczego taka cena jest u nas :icon_question:  Nie wiem, myslę że u niemiaszków nie mają takiego popytu więc są wysprzedawane z duzym rabatem z czego chętnie korzystają nasi handlarze. Musisz się dowiedzieć jak jest z gwarancją na te rowery, czy trzeba składać reklamację u Niemca czy gdzieś u nas :icon_question:
Napisano

Szukam i znalazłem Zethosa GTS za 2400zł już po przecenie z 2800zł. Sądzisz, że zdołam wytargować 200zł lub dostać gratisy na taką kwotę aby wyjść na swoje?

Napisano

Ciężko będzie wywalczyć jeszcze obniżkę ale możesz spróbować, na gratisy sprzedawca jest bardziej chętny bo po prostu pozbywa się towaru z półki. Trafiłeś Zethosa, to dobry rower :) w swoim czasie był rozchwytywany i jak pamiętam brakowało rozmiarówki tylko nie pamiętam jakiej. Zyczę powodzenia :thumbsup:

Napisano

Właśnie piszę maila z propozycją obniżki do 2200zł lub pozostawienia pełnej kwoty, jednak w drugim wypadku oczekuję gratisów :)

Napisano

Ewentualnie Kross Evado 4.0, sam się do niego będę przymierzał. Chociaż jeździłem ostatnio GIANTem Roam 1, i gdyby nie cena, to bym go zabierał już, może znajdziesz u siebie w mieście w dobrej cenie taki rower

Napisano

@Majkel.

Kross 4.0 za mną nie przemawia. Ghanta Roam 1 Disc natomiast wybrałbym bo widziałem gdzieś na niego atrakcyjną cenę, jednak wyczytałem, że posiada słaby amortyzatory i trochę mnie to zniechęca.

 

Napisz też jaka to dla ciebie dobra cena bo możemy inaczej uważać.

 

@Stawek.

Teraz tego nie zdradzę bym nie miał konkurencji :)

 

@Rodszyld oray Jip

Prosiłbym byście skonfrontowali swoje doświadczenie i wiedzę.

 

W tym więc miejscu dodam iż po za tym, że rowerem będę jeździć do miasta i po mieście to mam w planach spędzić na nim trochę czasu w wakacje. Chcę jechać na nim między innymi do Wrocławia oraz przejechać przy jego użyciu wybrzeże naszego morza. Tak więc cross czy mtb?

 

Dodam tylko tyle, że nie stać mnie na bawienie się w przeróbki bo dodatkowe akcesoria swoje także kosztują.

Napisano
Tak więc cross czy mtb?

Zdecydowanie cross spełni Twoje oczekiwania. Rower mtb dobry jest do jazdy w cięższym terenie, cross na ścieżki rowerowe, asfalty oraz leśne i polne jest idealny. W crossie masz możliwość zamontowania bagażnika :thumbsup:

 

naprawdę cross na polskie drogi to niewypał, wiem z autopsji.

na rowerach szosowych ludzie jeżdzą po naszych drogach i co koła łamią :icon_question: Ja jeżdzę crossem na oponach 35 mm i mam problemu z nawierzchnią na naszych drogach ^_^ Obręcze ani szprychy jak do tej pory mi nie "strzeliły" Standardem w crossach jest opona szerokości 40 mm, 42 mm, 47 mm a do niektórych zmieszczą się i 50 mm ;)

Napisano

@Majkel

Postaraj się otrzymać akcesoria jakieś do niego w kwocie 2500zł. Jest to cena chyba jedna z niższych, które widziałem.

 

Za krosem nie przemawiają jedynie moje gusta jaki owy rower posiada lakier i takie tam drobnostki :)

 

@Rodszyld

Do roweru w kwocie 2400zl oferują mi jedynie komplet błotników Simpla Raptor. Nie prowadziłem jeszcze tego typu negocjacji więc jak wyciągnąć więcej?

Napisano

 

 

na rowerach szosowych ludzie jeżdzą po naszych drogach i co koła łamią :icon_question: Ja jeżdzę crossem na oponach 35 mm i mam problemu z nawierzchnią na naszych drogach ^_^ Obręcze ani szprychy jak do tej pory mi nie "strzeliły" Standardem w crossach jest opona szerokości 40 mm, 42 mm, 47 mm a do niektórych zmieszczą się i 50 mm ;)

 

tylko kolana rozwalają i kostki, o koła się nie martwię bo to wymienialne, miałem 28" i zrobiłem z niego bardzo szybko 29" wkładając oponę bodajże 1,75" bo na więcej nie było miesjca, po tej modyfikacji przyszły kolejne w stronę mtb

Napisano

 

 

Co masz przez to na myśli?

 

1) rama pod 28" wymusza stosowanie węższych opon, które nie wybierają sporej części nierówności jak balony MTB,

2) przełożenia są zazwyczaj trekingowe 28/38/48 i kaseta do 32 co najwyżej, więc przy podjazdach, w terenie przeciążane są kolana,

3) więcej waży - większe koła, opony, rama, amor

 

modyfikacji nie unikniesz, i ich nie unikaj, dzięki temu dostosujesz rower pod swoje potrzeby, ale w mojej ocenie taniej i prościej jesli w mtb wymienisz oponę na uniwersalną jak Smart Sam 2.0 niż w crosie wymieniać napęd i kombinować jak zmieścić coś więcej niż 1,5 a nie daj boże jeszcze błotnik (sam wciskałem na mm 1,75)

 

w podlinkowanym wcześniej temacie ciut też się rozpisałem więc pls zerknij

Napisano

Mówisz o przeciążaniu kolan na podjazdach w terenie. Jednak wspominałem, że rowerem nie mam zamiaru jeździć po lasach, a jedynie jeśli już to czasem po drogach gruntowych. Chyba, że mówiąc teren nazywasz każdy długi / stromy podjazd nawet ten, którego nawierzchnią jest asfalt czekający mnie w przyszłości.

 

Ok przeczytam.

 

Szczerze mówiąc już nie wiem na co się zdecydować.

Napisano

W ok. 1/4 podjazdów (asfalty też potrafią się zestromić), trzeba by zejść na przełożenia mniejsze niż 28/30, żeby nie przeciążać kolan, to masz w MTB które mają zazwyczaj 22/32, a to jakby ze 3 biegi lżejsze.

 

W lesie przez dłuższe piachy crosem będziesz mielił i szarpał kolanami, a w mtb dzieki szerszym opon i mniejszym przełożeniom oszczędzisz kolanom połowę tego. Zrozumiałem to kiedy ja na 28" i moich 1,5" tak się męczyłem jadąc bokiem drogi leśnej, żeby tylko złapać twardszy grunt, a obok mnie gościu "bez wysiłku" śmignął na oponach, chyba miał ze 60 mm, przez środek łachy piachu. Zderzenie rozwiązań technicznych maksymalne, ale prawdziwe. Potem to ja jechałem środkiem przez piach a dziewczyna szarpała trekiem po poboczu.

 

Polskie asfalty są na tyle dziurwiaste :/ że często już lepiej przez las, przyjemniej chociaż, zauważysz, lub nie ;),jak przejedziesz się po takim paręnaście razy po min. 50 km, on tylko wydaje się gładki z okien samochodu.

Napisano

Eeee... odwrotnie - MTB 26" i ewentualnie mniej terenowa oponka np. uniwersalny SmartSam 2.0 lub coś z jeszcze mniejszym bieźnikiem, ale uwaga zwykła wąska opona trekkingowa nie daje oparcia bocznego na przechylonych na bok leśnych duktach i masz uślizg lub lecisz

 

29" to cały czas wielkość treka - ewentualne przełożenia górskie niweluje większe koło, więc trzeba naciskać mocniej na pedaly niż na identycznym przelożeniu w MTB, oczywiście rozwiązaiem jest kaseta 12-36 zamiast standardowej 32, ale to samo ulepszenie w MTB da ci jeszcze więcej dzielności pod górę (i mniejszą wagę MTB na wyjściu)

Napisano

Szczerze to mam wodę z mózgu już zrobioną ponieważ radzisz mi mtb 26", rodszyld crossa 28", a jeszcze inna osoba 29er z węższymi oponami i rekreacyjną geometrią :o

 

Chyba pojadę na wakacje samochodem :D

Napisano

MTB odterenowione w stronę crossa/treka,

rekreacyjną pozycję uzyskasz montując ruchomy mostek i wygodniejsze siodło, bardziej giętą kierę (wg mnie optimum to 15 st, ale ja lubię jeździć bez rogów)

porównaj wagę 29" i 26" - zejście z wagą o 100g to m/w 100 zyka, a tu na wejściu masz zysk - ile? 1,5 kg? a rowerzyści nie bez powodu dążą do zminimalizowania wagi bike'a, pierwsze z brzegu, podobne cenowo ok. 4000 zł

29" 13,3kg http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rafal-700-29--id_8280092.html

26" 11,5 kg http://www.decathlon.pl/rafal-740-czarny-id_8314897.html

 

 

samochody są dla cieniaków, idź na piechotę :laugh:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...