majkel20 Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Z uwagi iż poprzedni temat został usunięty pisze raz Jeszcze mam nadzieje ze juz dobrze. Koledzy co warto wziąć do ceny 2500zł? Wybrałem 2 (chyba ostatecznie już) modele: - Kross Evado 4.0 2014 http://www.dobrerowery.pl/kross-evado-4-0-2014 - Merida Crossway 2014 http://www.bikko.pl/...300-d-2014.html Który Waszym zdaniem warty kupienia i dlaczego?
rodszyld69 Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Ja polecę jeszcze tego http://allegro.pl/rower-28-21-romet-orkan-5-0-m-cross-w-wa-2014r-i4674936917.html?source=mlt
majkel20 Napisano 15 Października 2014 Autor Napisano 15 Października 2014 A patrząc na te 2 które zaproponowałem? Zrobiłem sobie porównanie obu rowerów, możecie pomóc z napisałem które komponenty są lepsze w danym rowerze?
rodszyld69 Napisano 15 Października 2014 Napisano 15 Października 2014 Z Twoich propozycji evado ma lepszy osprzęt, manetki , hamulce, korba, kaseta i przednią przerzutkę. Merida ma lepsza tylną przerzutkę i to tyle jeżeli chodzi o osprzęt. Do tego na plus dla krossa dla opon i piast w kołach.
majkel20 Napisano 15 Października 2014 Autor Napisano 15 Października 2014 Dużej różnicy nie ma chyba w osprzęcie, bo nie powiem, merida mi się bardziej podoba niż kross. Nie ma tylko nigdzie podanej wagi meridy
rodszyld69 Napisano 15 Października 2014 Napisano 15 Października 2014 Różnica jest ale nie wielka np będzie lepsza praca manetek a to przekłada się na działanie przerzutek. Hamulce shimano maja lepsza opinię niż tektro. Ale jesli nie robi Ci to Tak wielkiej różnicy to wybierz ten rower na który dostaniesz najlepszą cenę. Przed zakupem możesz jeszcze przecież spytać się o jakiś rabat, może ze kupisz któregoś z nich po niższej cenie. albo wybieraj który Ci się lepiej podoba, możliwości wyboru masz trzy: z lepszym osprzętem, tańszy lub ładniejszy
majkel20 Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Napisano 4 Grudnia 2014 Koledzy rower jeszcze nie zamówiony, były inne priorytety. Chciałem już brać Krossa Evado 4.0 2014 ale widzę że są teraz modele na 2015 i zastanawiam się nad Evado 5.0, czy są jakieś różnice pomiędzy nimi? W osprzęcie chyba nie bardzo, ale sprzedawcy się chwalą że lepsza niby sztywność ramy, możliwość zamontowania bagażnika (choć dla mnie to nieważne) i widzę po parametrach, że trochę cięższy jest model z 2015, co Wy na to? Może ktoś już się pokusił i kupił jakiś model z 2015?
rodszyld69 Napisano 4 Grudnia 2014 Napisano 4 Grudnia 2014 widzę po parametrach, że trochę cięższy jest model z 2015, co Wy na to? Może ktoś już się pokusił i kupił jakiś model z 2015? Polecam zdecydowanie Evado 5.0 z 2014 jest lżejsze i lepiej wyposażone. Porównaj sobie sam Evado 5.0 2014 i 5.0 2015
majkel20 Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Napisano 4 Grudnia 2014 Kolego źle patrzysz... Mi chodziło o porównanie evado 4.0 z 2014 i evado 5.0 z 2015...
rodszyld69 Napisano 4 Grudnia 2014 Napisano 4 Grudnia 2014 Kross Evado 5.0 z 2015 ma osprzęt praktycznie taki sam co Evado 4.0 z 2014. Różni się większą wagą co jest na minus ale ma dłuższą górną rurę co według mnie jest na plus. Co do Krossa 5.0 z 2015 cena jego wynosi 2,6k zł, dopłacając ok. 200 zł masz crossa zdecydowanie na lepszym osprzęcie Evado 5.0 z 2014
majkel20 Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Napisano 6 Grudnia 2014 Kross Evado 5.0 z 2015 ma osprzęt praktycznie taki sam co Evado 4.0 z 2014. Różni się większą wagą co jest na minus ale ma dłuższą górną rurę co według mnie jest na plus. Co do Krossa 5.0 z 2015 cena jego wynosi 2,6k zł, dopłacając ok. 200 zł masz crossa zdecydowanie na lepszym osprzęcie Evado 5.0 z 2014Rura dłuższa tylko o parę milimetrów wiec nie wiem czy da się zauważyć roznice
venom7 Napisano 8 Grudnia 2014 Napisano 8 Grudnia 2014 Nie lepiej popatrzeć też na rynek rowerów używanych. W cenie 2000-2300 kupisz rower na Deorkach lub SLX, XT. Co do Kross-a nigby nie miałem dobrego przekonania do tej marki. Zdarzają się problemy z ramą na forum gdzieś widziałem kiedyś taki wątek. Kross daje super osprzęt ale rama to znak zapytania co Ci trafi. Rama to serce roweru. Poprostu jeśli kupisz Krossa to zwróć uwagę przy odbiorze na stan ramy czy nie ma jakiś ukrytych pęknieć. Jeśli w sieci i otoczeniu są różne opinie to dobrze mieć głowę na karku i zwrócić na to poprostu większą uwagę.
majkel20 Napisano 8 Grudnia 2014 Autor Napisano 8 Grudnia 2014 Po ptokach rower dzisiaj zamówiony, a używany w grę nie wchodził. Jeździć będę tylko po asfalcie a od tego raczej rama nie pęknie. Poza tym ile procent jest ze się rama połamala? 0.5?
venom7 Napisano 8 Grudnia 2014 Napisano 8 Grudnia 2014 No to gratuluje mam nadzieję, że posłuży i trafisz na dobry model. Kolega kupił dwa sezony temu nowy i okazało się, że miał nie widoczne na pierwszy rzut oka pęknięcie, po gorszym asfalcie się przejechał i po ptokach. Akurat w moim otoczeniu więcej narzekających niż chwalących tą markę. Jednak model modelowi nie równy. Niech się dobrze sprawuje
majkel20 Napisano 8 Grudnia 2014 Autor Napisano 8 Grudnia 2014 Z krossem jak z samsungiem wszyscy narzekają na działanie a mimo to większość kupuje ich telefony. Jestem dobrej myśli
majkel20 Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Napisano 10 Grudnia 2014 Koledzy, rower przyszedł. Wszystko spoko prócz tylnej przerzutki. Oczywiście nie wyregulowana choć o to prosiłem 2 krotnie podczas rozmowy tel. Mniejsza już z tym. Mniej więcej wiem jak się reguluje, w poprzednim rowerze sam robiłem i nowym rowerze żony także, ale u mnie jak ustawię przerzutkę, to połowa biegów ok, druga połowa obciera bądź przeskakuje, siedzę już 4 godzinę i za kija tego ustawić nie umiem, jakieś rady? Sugeruję się cały czas tym filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=0unfHLlHAuA. Śrubki L i H opanowane, więc pozostała część regulacji powinna w sumie być prosta ale jednak nie wszystkie przełożenia działają mi poprawnie, jakieś rady?
stawek Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Nie chcę walnąć głupoty, ale pierwsze co mi przyszło do głowy to wyregulowanie napięcia linki tej przerzutki ?
rodszyld69 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Popuśc linkę, na full dokręć baryłkę i następmie odkręć robiąc ok. 5-6 obrotów. Naciągnij linkę i reguluj baryłką i większym lub mniejszym naciągiem linki. Powinno poskutkować, chyba że masz hak krzywy to wtedy już jest inny problem.
majkel20 Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Napisano 10 Grudnia 2014 Robiłem tak. Jak wyreguluje 4 pierwsze przerzutki to fajnie działają pozostałe juz nie. Jak reguluje na tych pozostałych to te pierwsze znowu nie chodzą jak powinny. Hak wygląda ok. Cały rower bd zapakowany zero jakiś obić na kartonie wiec nie wiem czemu się tego nie da wyregulować...
rodszyld69 Napisano 10 Grudnia 2014 Napisano 10 Grudnia 2014 Cały rower bd zapakowany zero jakiś obić na kartonie wiec nie wiem czemu się tego nie da wyregulować.. Dobrze masz ustawioną odległość górnego kółka przerzutki od kasety?
majkel20 Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Napisano 11 Grudnia 2014 Wydaje mi się ze tak. Jest zachowane te ok 6mm
rodszyld69 Napisano 11 Grudnia 2014 Napisano 11 Grudnia 2014 Może jest linka uszkodzona i gdzieś lekko blokuje w pancerzu przez co jest uposledzona praca przerzutki. Sprawdź stan linki, do pancerza możesz dac kilka kropel oliwy złóż i ustawiaj.
majkel20 Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Napisano 11 Grudnia 2014 Tak to wygląda. Dolne przerzutki działają, górne już nie. Jak pokręcę bryłką aby wyregulować górne, to dolne znowu nie działają....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.